Haualla en löytänyt mitään kattavaa, joten jos joku osaisi kertoa jtn näistä? Miten eri lajit eroavat toisistaan? Mitä nämä syövät? Kaikki tieto on tervetullutta.

Valvoja: Moderaattorit
En jaksa uskoa, että siellä Tampereella on oikeita affiniksia. Vika on siinä, että tuota nimeä käytettiin aikaisemmin kaikista raidallisista otoista. Otocinclus affinis-nimi kun sattuu olemaan aakkosissa alkupäässä ellei ensimmäinen. Aivan samalla tavalla kaikkien nokkamonnien nimenä oli aiemmin Farlowella acus.Mon-ni kirjoitti:Tarkoitin kyllä ihan raitanuolimonnia eli Otocinclus affinista, joka nykyisin taitanee olla Macrotocinclus affinis..
Googlella en löytänyt oikein mitään tietoa suomeksi ja tuo englanti ei ole ihan parasta mahdollista..
Minulla on myös noita Otocinclus sp. "negros" nimellä myytävänä olleita ottoja. Näyttävät kovasti myöskin näiltä:Adrianna kirjoitti:Olenpa niin ilkiö, että laitan tähän Googlatun listan eri näköisiä ottoja ja pyydän nätisti että joku asiaan vihkiytynyt laittaisi näille nimet. Mielellään siis ne tieteelliset, suomalaisilla nimillä kun ei tee mitään tässä asiassa. Laitan tuohon perään nimen sulkuihin, jota kuukkeli tarjoaa)
1) Ehjä raita (affinis?)
2) Viirullinen selkä (affinis?)
3) Mustavalkoraitainen selkä(O. sp. flexibilis/"tiger?")
4) Raita loppuu enne pyrstön täplää (macrospilus?)
5) Ruskea otto (O. sp "negros"/giant otocinclus?
Alimpia (oletettavasti) tuli tukusta nimellä "negros", googlella ei ainakaan löydy muita ruskeita ottoja kun tuo "giant otocinclus"... Vaikkei se tietty sitä tarkoita että se sama kala olisi. Olisi mukava jos noille erinäköisille otoille saisi nimet, olisi immeisten helpompi tunnistaa ottonsa
.
Meikän veikkaus. Eiköhän näistä tulokset saada ennen pitkään?Adrianna kirjoitti:Olenpa niin ilkiö, että laitan tähän Googlatun listan eri näköisiä ottoja ja pyydän nätisti että joku asiaan vihkiytynyt laittaisi näille nimet. Mielellään siis ne tieteelliset, suomalaisilla nimillä kun ei tee mitään tässä asiassa. Laitan tuohon perään nimen sulkuihin, jota kuukkeli tarjoaa)
1) Ehjä raita (affinis?)
2) Viirullinen selkä (affinis?)
3) Mustavalkoraitainen selkä(O. sp. flexibilis/"tiger?")
4) Raita loppuu enne pyrstön täplää (macrospilus?)
5) Ruskea otto (O. sp "negros"/giant otocinclus?
Alimpia (oletettavasti) tuli tukusta nimellä "negros", googlella ei ainakaan löydy muita ruskeita ottoja kun tuo "giant otocinclus"... Vaikkei se tietty sitä tarkoita että se sama kala olisi. Olisi mukava jos noille erinäköisille otoille saisi nimet, olisi immeisten helpompi tunnistaa ottonsa
.
Saisitko otettua omista "negroksistasi" tarkkaa valokuvaa?Tigeri kirjoitti:Minulla on myös noita Otocinclus sp. "negros" nimellä myytävänä olleita ottoja.
Kovin tarkkaa valokuvaa en ole onnistunut vielä saamaan kun ei noita meinaa edes löytää tuolta "viidakosta" jossa elelevät mutta tuollaisia onnistuin räpsäisemään.VesiEläin kirjoitti:Saisitko otettua omista "negroksistasi" tarkkaa valokuvaa?Tigeri kirjoitti:Minulla on myös noita Otocinclus sp. "negros" nimellä myytävänä olleita ottoja.
Ja muistatko mistä päin ostit?
Itse löysin tällaisia "negroksia" Turusta;
http://sv.aqua-web.org/tuntematon.html