Hei!
Minulla on ollut jo vuoden kuparimonnisia sekä albiinokuparimonnisia 100l akvaariossani. Minulla oli 4 albiinoa ja 3 tavallista kuparia, mutta taudit ja loma tappoivat 2 kpl. Nyt akvaariossa siis 3 taviskuparia ja 2 albiinoa. Olen hankkimassa vielä ainakin yhden albiinon lisää lähiaikoina.
Kysymys kuuluukin: mitä sukupuolia monniseni ovat? Kun ostin albiinot, ne näyttivät naarailta pyöreiden eviensä vuoksi. Nyt niiden evät ovat kuitenkin selvästi solakammat ja ohuemmat. Taviskupareita olen myös pitkään luullut koiraiksi niiden suippojen ja terävien eviensä takia, mutta yksi asia kummastuttaa.
Yhdellä taviskupareista on hyvin iso maha, ja se käyttäytyy kuin kutuvalmis naaras, on käyttäytynyt jo hyvän aikaa. Se siis jahtailee kahta muuta taviskuparia, ja kiehnää niiden ympärillä jatkuvasti viiksillään hyväillen. Lisäksi se ui usein laseilla. Mutta sen vatsaevät ovat silti suipot. Kumpaa sukupuolta se on? Entä albiinot?
Kuvia voisin laittaa muuten, mutta digikamerallani akvaariosta ottamat kuvat ovat TODELLA huonolaatuisia, ei niistä erota edes eviä. Voisiko joku laittaa vaikka linkkejä kuviin, joissa näkyy selvästi vatsaevien erot? Haulla en tällaisia keskusteluja ja kuvia löytänyt. Muistakaa myös vastailla! Kiitos etukäteen.
Monnisten sukupuolista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Monnisten sukupuolista
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Re: Monnisten sukupuolista
Moi! Kyllä pullean aikuisen naaraan yleensä helposti erottaa. Vatsaevissähän ne tyypilliset eroavaisuudet on. Koirailla suipot ja naarailla viuhkamaiset. Itse kyllä erotan naaraat näiden renesanssiajan muodoista.
Tuolla keskustelua.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuolla keskustelua.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Junior Member
Re: Monnisten sukupuolista
Olisikohan sitten olemassa näissä vatsaevissä ns. välimuotoa, sillä yksi monnisistani on hieman tukevampi ja pulleampi kuin muut, mutta sen vatsaevät ovat auki levitettyinä alusta pulleat, mutta kapenevat sitten loppua kohden. Kahdella muulla kuparisella ovat vatsaevät jonkin verran suipommat kuin tällä, ja ne eivät ole niin tukevia. Minulla oli joskus myös vanha albiinomonninen, jonka vatsaevät olivat täysin pyöreät ja viuhkamaiset, eli tiedän miltä "varma naaras" näyttää.
Joten onko minulla koiras, joka näyttää naaraalta paitsi vatsaevien perusteella(?), vai naaras, jolla on astetta suipommat vatsaevät?
Joten onko minulla koiras, joka näyttää naaraalta paitsi vatsaevien perusteella(?), vai naaras, jolla on astetta suipommat vatsaevät?
- Toisen pöllö on toisen satakieli -