Mistä erottaa täplä- ja kuparimonnisen albiinot toisistaan?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Mistä erottaa täplä- ja kuparimonnisen albiinot toisistaan?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Ostin täplämonnisten joukkoon pari albiinomonnista... Mistähän voisin tietää, onko nämä kupari vai täplän albiinoita? Joitain renkaista silmien ympäriltä oon lukenut, mutta, mutta... Voiko albiinolla olla tummia renkaita? eihän se enää ole albiino, jos sillä on jotain väriä... Tai missä kohtaan silmiä sellainen tumma rengas on? Onko se selvästi näkyvä, vai ohut tummentuma? 8O
Jos nää nyt on eri monnisia, pitäiskö niillä olla omat parvensa, vai viihtyykö eri monniset toistensa parvissa. Täplämonnisia mulla on 7kpl ja tosiaan 2 albiinomonnista. Kovasti nuo tuolla porukalla hääräilee...
Mulle monniset on melko uusi tuttavuus, joten niistä kahlailen nyt kovasti tietoa.
Täplämonniset kutivat about kuukausi sitten ja nyt on muutamia poikasia selvinnyt ja jäänyt elämään! Parvi saa kohta jatkoa jahka uskallan siirtää poikas altaasta pois.
Kauppias suositteli näitä albiinoita täpläparveen väripilkuiksi, ja uskoin häntä. (vastoin tapojani...)
1000 litraa vesivahinkoa
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies

Re: Mistä erottaa täplä- ja kuparimonnisen albiinot toisistaan?

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Täplä albiinoja https://picasaweb.google.com/kain.kaiho ... 5653991026

Selkäevä on erillainen kupari ja täplä albiinoilla.
Kuparin albiinon selkäevä matalampi ja viistossa, täpläalbiinon selkäevä hyvin pysty ja korkeampi, sen lisäksi se lievästi tummempi rengas silmien ympärillä.

--

Pienellä googletuksella löytyi loistava kuva täpläalbiinomonnisesta http://www.waysideaquatics.co.uk/index. ... ge&pID=252
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Mistä erottaa täplä- ja kuparimonnisen albiinot toisistaan?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Kiitti! Mulla on siis kuparimonnisia! Albiinoina siis!
Ovat niin kovassa liikkeessä, että en saa selkäevästä mitään käsitystä, mutt silmien ympäriltä puuttuu tuo rengas.
Näyttäisi parveutuneen noiden täplien kanssa, mutta ovatkohan oikeasti onnellisia kaksistaan...
Täplät tanssii tuota kututanssiaan tuossa lasissa. Albiinot mukana. Tuskin alkavat kutemaan, koska ovat viikon verran asuneet meillä vasta...
1000 litraa vesivahinkoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”