luonnontuonti perhoskirjojen sukupuolierot
Valvoja: Moderaattorit
luonnontuonti perhoskirjojen sukupuolierot
Onko kellään kuvia varmoista tytöistä, pojista, luonnosta pyydetyistä perhoskirjoahvenista?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: luonnontuonti perhoskirjojen sukupuolierot
Ostin jokin aika sitten Helsingin Akvaariokeskuksesta villin naaraan ja 2 villiä koirasta. Kuvia ei toistaiseksi ole, koska kalat ovat hyvin arkoja eivätkä mielellään tule esiintymään. Sukupuolierot ovat kuitenkin aivan selvät (naaraan punainen vatsaläiskä ja koiraiden vähän kulmikkaampi ruumiinmuoto).
Siitä olen yllättynyt, että kaikkien kolmen värit ovat hailakampia kuin samankokoisilla itse viljellyillä. Ehkäpä värit paranevat ajan ja akvaario-oloihin tottumisen myötä.
Siitä olen yllättynyt, että kaikkien kolmen värit ovat hailakampia kuin samankokoisilla itse viljellyillä. Ehkäpä värit paranevat ajan ja akvaario-oloihin tottumisen myötä.
Ööh, eikös ne erot pitäisi olla ihan samat kuin viljellyillä normivärisilläkin perhoskirjoilla? Epäselvemmät ehkä jos kalat on huonommissa väreissä. Mulla on kuvia, muttei tietoa onko ne viljellyistä vai luonnosta pyydetyistä kaloista, mä kun olen luullut että ne on kaikki viljeltyjä...
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Nyt ovat villit perhoskirjoahvenet kotiutuneet ja värejäkin on alkanut näkyä. Villi naaras on eri akvaariossa kuin koiraat, joten en saanut samaan kuvaan molempia yhtä aikaa. Ensimmäisessä kuvassa on villi naaras yksin. Toisessa kuvassa on villi koiras yksin. Kolmannessa on kesy naaras ja vähän sitä pienempi villi koiras. Neljännessä kuvassa on vertailun vuoksi kesy noin 3 cm mittainen pariskunta ensimmäisellä kudullaan.
- Liitteet
-
- 1 Villi naaras kuva 2.JPG (229.14 KiB) Katsottu 1013 kertaa
-
- 2 Villi koiras n 4 cm kuva 3.JPG (193.12 KiB) Katsottu 1013 kertaa
-
- 3 Kesy naaras ja villi koiras kuva 2.JPG (245.25 KiB) Katsottu 1013 kertaa
-
- 4 Kesy naaras vas ja kesy koiras oik n 3 cm.JPG (211.88 KiB) Katsottu 1013 kertaa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä ne sukupuolierot ovat olleet erotettavissa samoin perustein, oli se viljelty tai villi. Värimuodoissa erottaminen vaikeutuu huomattavasti.