Leväbarbin tilan tarve
Valvoja: Moderaattorit
Leväbarbin tilan tarve
Mitä akvaarion kokoa pidätte pienelle, n. 6kpl leväbarbi parvelle miniminä?
Minulla on 6 levistä 540 l altaassa ja hyvin mahtuu
Todella kaunis varsinkin kun liikku parvena!
Muutamasta leviksestä ei vielä selvää parvikäyttäytymistä välttämättä huomaa, mutta kyllä jo 6 alkaa näyttää parvelta--> liikkuvat pitkin allasta tiiviinä ryhmänä putsaten samalla yhteistyönä kasveja, kaunista
Tykkäävät koko porukan voimin pysähtyä aina ison kannon tai altaan pohjalla olevien ohuiden liuskekivien päälle ja levättyään hetken parvi lähtee taas yhdessä liikkeelle:D
Kaunis ja samalla erittäin hyödyllinen parvikala
Todella kaunis varsinkin kun liikku parvena!
Muutamasta leviksestä ei vielä selvää parvikäyttäytymistä välttämättä huomaa, mutta kyllä jo 6 alkaa näyttää parvelta--> liikkuvat pitkin allasta tiiviinä ryhmänä putsaten samalla yhteistyönä kasveja, kaunista
Tykkäävät koko porukan voimin pysähtyä aina ison kannon tai altaan pohjalla olevien ohuiden liuskekivien päälle ja levättyään hetken parvi lähtee taas yhdessä liikkeelle:D
Kaunis ja samalla erittäin hyödyllinen parvikala
Muutama sinne sopisi, muttei ehkä kuusi. Ja aina ne voi lähettää autuaammille vesille jos siltä tuntuu.d78 kirjoitti:Näin kovasti tulkiten ette siis suosittele leväbarbin hankintaa akvaani kun parametrit ovat 320l , pH 7 ja lämpötila n. 25 astetta?
Leväbarbihan voi kasvaa tuonne 20 sentin hujakoille, täytyy muistaa se.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Olen sanin kanssa samoilla linjoilla. Muutama menisi, neljä kappaletta voisi olla se optimaali, mutta kuutta en laittaisi kuitenkaan.d78 kirjoitti:Näin kovasti tulkiten ette siis suosittele leväbarbin hankintaa akvaani kun parametrit ovat 320l , pH 7 ja lämpötila n. 25 astetta?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Joo, siis tällä samalla palstalla on kuviakin isoista levismöhkäleistä... katso "kuinka isoksi leväbarbi kasvaa"-juttua.Kati kirjoitti:Voiko? Olen itsekin nähnyt melkoisia "leväbarbisilakoita", mutta kyllä se pituusmitta on niilläkin jäänyt suurinpiirtein 15 senttiin.sani kirjoitti:Leväbarbihan voi kasvaa tuonne 20 sentin hujakoille, täytyy muistaa se.
Kati
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Vähän mittaustavasta riippuen 15-17 senttiä. Jos oikein puijaa niin 18. Missasit jatkot, siitä oli eilen juttua.Kati kirjoitti:Voiko? Olen itsekin nähnyt melkoisia "leväbarbisilakoita", mutta kyllä se pituusmitta on niilläkin jäänyt suurinpiirtein 15 senttiin.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Kyllä leviksistä muuten aika makkaroita kasvaa, jos vain tilaa on riittävästi. 200-litraisessa asustelee 4 levistä, jotka ovat tovereitaan pienimpiä; Nämä toverit asustelevat tuplasti suuremmassa akvaariossa ja ovat myös nuorempiakin ja silti suurempia. Ovat nyt noin 10-11kk ikäisiä ja kokoa on ~10/2,5-3cm. Täytyy mittailla vuoden päästä uudestaan, venyvätkö vielä ja kuinka paljon.