Onko muuten kuinka vaikea kudettaa? Itsellä kun ei ole kokemusta kuin kirjoahvenista ja monneista...
Valvoja: Moderaattorit
ONNEA! loistavaa!, iiihanaa!Miirula kirjoitti:Taisivat vissiin innostua kun olot koheni![]()
Onko muuten kuinka vaikea kudettaa?
Joo, samaa olen itse ajatellut. Monesti kalat villiintyvät päästyään pitkistä huonoista oloista hyviin, eli ei auta että on AINA hyvät vesiarvot, vaan pitää järkätä HUONOT olot ennen kun vaikeat kalat alkavat kutemaan. Esim: meillä kesälomien aikaan ei vettä (ajanpuutteen vuoksi) vaihdeta ihan joka viikko ja ruokinta automaatti lykkää liikaa ruokaa, joka taas pilaa veden--> kun palaa reissusta ja vaihtaa 70% vedestä niin tikrutkin (vanhat) ovat ihan täpinöissään. Ties vaikka sais nekin kutemaan pitämällä niitä ensin pari viikkoa jossain 10cm:n liejussa pienellä vedenkierrolla ja sit vaihtaa kovempaa tuoretta vettä altaan täyteen (60cm) ja kunnon virtaukset..Liisa S kirjoitti:Olen nähnyt vuosien aikana useita leviksen kuturaportteja, osa onnistuneista kuduista ja loput epäonnistuneista, ja lähes kaikille on yhteistä joku iso muutos ennen kutua.
Jaa-a.. kiinnostaisipa minuakin.. Kun on tulossa uusi kutu-akvaario ens viikolla ja aion leväbarbeja ensimmäisenä kokeilla.aqua2002 kirjoitti:Mitähän näille kuuluu? Vai kuuluko mitään...