Joten miten sinä olet verhoillut jalustasi? Kuvia kiitos!

Valvoja: Moderaattorit
Se on liimausliitos mitä yllä mietit.partis<3 kirjoitti:Puristusliitoksin? Tulee mieleen lähinnä liimaa väliin ja sitte puristetaan...
No tää on vähän kustannus- ja käytännön kysymys. Mitä oon kysellyt tarjouspyyntöjä, tukeva kaappi on aina hitosti kalliimpi kuin alumiinijalusta, ja jos sitten vielä haluaa tavallista korkeamman jalustan kuten minä, hinta nousee vielä lisää. Lisäksi alumiinijalusta vähän "peiteltynä" on käsittääkseni kevyempi kuin mikään puinen jalusta, mistä on hyötyä kun kuitenkin opiskelija muuttaa aika usein (verrattuna omakodin omistajaan). Ja tuunattu alumiinijalusta on helpompi muuttaa muuhun sisustukseen sopivaksi kuin valmis puujalusta.joppe kirjoitti:Mun mielestä jos tarvetta on peittää jalustan tekniikkaa silmiltä niin viisainta olisi ostaa heti suoraan kaappi.
rsy kirjoitti:Harvaan kaappiin mahtuu tekniikkaa niin paljon kuin millälie-verhoiltuun hetekkahässäkkään ja joskus lattian sanelee myös ehtoja jalustan valinnalle.joppe kirjoitti:Mun mielestä jos tarvetta on peittää jalustan tekniikkaa silmiltä niin viisainta olisi ostaa heti suoraan kaappi.
Miten olet kiinnittänyt? Monessa ohjeessa puhuttiin myös levyjen ruuvaamisesta lautaan joka oli sitten jotenkin kiinnitetty jalustaan. En oikein ymmärtänyt missä se lauta oli kiinni ja miten. Ja vielä niin ettei jalustasta tullut kauhean paksua, eli hirveästi tyhjää tilaa jalustan ja verhoilun väliin.joppe kirjoitti:Liukurat sirkelöidään vaikkapa höylätystä listasta ja kiinnitetään alumiinikehikkoon.
Jollakin liimamassalla mikä oli käsissä kun inspis alkoi. Periaatteessa aineella ei ole niin suurta merkitystä. Sialta,bostikilta jne. löytyy sopivaa tavaraa.Akryyli massaa ei kannata käyttää. Paras olisi jos listat voi kiinnittää jalustan ollessa kyljellään niin kuivumisen ajaksi ei tarvi viritellä kannatuksia. Jos liimaus ei onnaa tai kiinnosta niin ohuilla puuruuveillakin menee nätisti. Poraa vaan sopivan reiän listaan ja profiiliin ja laittaa ruuvin perään.Reikä sen kokoinen että menee ruuvi alumiiniprofiilista läpi mutta kiristyy kuitenkin.partis<3 kirjoitti:Miten olet kiinnittänyt? Monessa ohjeessa puhuttiin myös levyjen ruuvaamisesta lautaan joka oli sitten jotenkin kiinnitetty jalustaan. En oikein ymmärtänyt missä se lauta oli kiinni ja miten. Ja vielä niin ettei jalustasta tullut kauhean paksua, eli hirveästi tyhjää tilaa jalustan ja verhoilun väliin.joppe kirjoitti:Liukurat sirkelöidään vaikkapa höylätystä listasta ja kiinnitetään alumiinikehikkoon.
Tuo voisi olla se paras tapa pistää nuo reunat, kun silloin ei haittaa että hyllyn levy yltää reunasta reunaan tuossa pituussuunnassa. Etupuolelle jos saisi vielä väkerrettyä ne liukuovet jotenkin, se taitaisi olla paras tapa saada hylly näkyviin jos niin haluaa. Jos niiden tekemiseen jostakin löytyisi hyvät ohjeet. Tai sitten täytyy vain käydä rautakaupan sedän kanssa syvällinen keskustelu aiheesta ja tehdä itse tänne projektista selvitys...Maaliskyy kirjoitti:Helppo tapa verhoilla alumiinijalusta on vanerilevyt jotka ripustetaan alumiinijalustaan levyyn ruuvattujen puupalojen sekä alumiinijalustaan kiinnitetyn "ovimagneetin" ja vanerilevyssä olevan metallisen vastakappaleen avulla.
Maksaako Tammelan Jussi myös loistavia myyntiprovikoita?Micke kirjoitti:Otappas nyt puhelin maanantaina käteen ja soita Tammelan Juhanille Porin Akvaariokeskukseen. Hän valmistaa itse noita JuTa-akvaariopaketteja itse. Hän myös tekee loistavia mäntykaapistoja.