Sisso kirjoitti:Te puhutte periaatteessa samasta asiasta ja luulen, että EI on jo ramdacille jotenkin tuttu, aineet on kasassa ja periaate selvä, varmaan kotilaskutkin on jo tehtynä (?). Nykyään PMDD ja EI on jo hyvin lähellä toisiaan. Filosofiassa on pieni ero.
Kuiva-aineista voi tehdä ihan niin vahvoja liuoksia kun vaan saa jauhetta liukenemaan (niillä on eri liukoisuudet jotka on hyvä selvittää jos yrittää tehdä kovin täpäköitä liuoksia) veteen, ohjeet on vaan viitteellisiä. Isojen pyttyjen omistajien kannattaa ehkä tehdä vähän vahvempia liuoksia, riittää pienemmät lorottelut.
Aika huikee toi vihreä puuro... uh. Pistäppä ramdac kokeillen pajujen kanssa jos saat niitä helposti, olisi mielenkiintoista kuulla toimiiko. Pajut erittävät myös voimakkaasti kasvuhormoonia, auksiinia, joka todennäköisesti estää kilpailutilannetta samalla kun pajujen tajuton kasvupotetiaali ryystää elinvoimaa keijuleviltä.
Laitoin eilen illalla 4, noin 150cm pajua altaaseen, vielä ei oo silmut auenneet, kissoja ei ollut enää. Valoja oon pitäny normaalisti. En tiedä riittääkö nuo mihinkään, voishan niitä hakea lisääkin. Oli vaikea vain erottaa hämärässä koivusta, pajusta vaahterasta tammesta ja haavasta ilman lehtiä tai kissoja.
45g KNO3, 17g KH2PO4 ja 107g MgSO4 yhteensä 169 grammaa viikossa makroja, ehkä 2 viikon annoksen sais tehtyä litran pulloon. Luultavasti 300g liukenis litraan vettä. Itse tykkään laitella t-lusikallisia veteen ja lorauttaa altaaseen, enkä ole siivilöinyt KNO3:sta mitenkään. Samalla tulee korvausvettä haihtuneen tilalle.
2,3 kg KNO3:sta, 884 g KH2PO4:sta, 5,6 kg MgSO4:sta menee vuodessa ja TNC mikroa 420 g. Tilasin kilon tota TNC:tä ja se tuli postilaatikkoon alle 6 puntaa postikuluja.