Aquatic Magic kokemuksia (ebay)
Valvoja: Moderaattorit
Aquatic Magic kokemuksia (ebay)
On ebay kauppa tullut nyt pikkaisen tutuksi ja vahingossa löytyi semmoinen kauppa kuin Aquatic Magic. Onko paikasta minkälaisia kokemuksia, kaupan mukaan on kyllä Suomeen tilattu? Ja kuinka tulli suhtautuu EU:n ulkopuolelta tuotoihin kasveihin? Kovin vikkelästi vastasivat sähköpostiin kun kyselin tarjousta paketista ja paikalla on hyvät takuut jos kasvi olisi ei-toivotussa tilassa saapuessa perille.
Löytyy kaikenlaisia kivoja kasveja ja sammaleita, semmoisia joita ei täältä löydy ja semmoisia joista pyydetään aivan naurettavia summia täällä. Jos jotain Vaasan seudulta alkaa kiinnostamaan tilaaminen niin saa ottaa yhteyttä niin tilataan kimpassa. Yksi on jo kimpassa mukaana. Hauskaa oli että postikulut ovat saamani tarjouksen mukaan samaa luokkaa kun samantapainen paketti Helsinki-Vaasa, Malesiasta asti tulee kummiskin.
Käykää kurkkaamassa --> http://stores.shop.ebay.com/AquaticMagic" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy kaikenlaisia kivoja kasveja ja sammaleita, semmoisia joita ei täältä löydy ja semmoisia joista pyydetään aivan naurettavia summia täällä. Jos jotain Vaasan seudulta alkaa kiinnostamaan tilaaminen niin saa ottaa yhteyttä niin tilataan kimpassa. Yksi on jo kimpassa mukaana. Hauskaa oli että postikulut ovat saamani tarjouksen mukaan samaa luokkaa kun samantapainen paketti Helsinki-Vaasa, Malesiasta asti tulee kummiskin.
Käykää kurkkaamassa --> http://stores.shop.ebay.com/AquaticMagic" onclick="window.open(this.href);return false;
"A day without sunshine is like, you know, night."
Re: Aquatic Magic kokemuksia (ebay)
Mitään kokemuksia ei ole, mutta Feedback profiilistahan näet mitä muut maailmalla on sanoneet. 99% näytti olevan positiivista palautetta.
Olipas siellä kaikkea kivaa ja mielenkiintoista! Lähtisin kyllä heti mukaan tilailemaan, mutta asun liian kaukana 

"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Sellainen pieni tieto, jos ketään kiinnostaa, AquaticMagic tietoisesti kiertää ainakin USA:n maahantuonti-lakeja ja lähettää kasveja merkattuna esim. leluksi, joulukoristeiksi jne. He eivät laita lain vaatimaa kasvien terveystodistusta mukaan jollon saavat hinnat alas (tuo todistus on kallis)
Kyseinen firma ei ole enää APC:n sponsori vastikää nousseen hälyn takia.
Kyseinen firma ei ole enää APC:n sponsori vastikää nousseen hälyn takia.
Lasketaanko x-mas moss joulukoristeeksi? 
Mutta ei kiinnosta jos oikein rehellisiä ollaan. En edes tiedä mikä APC on, googlaamalla sain tuloksen "Arctic Power Center" joka se ei varmaan ole. Sen tiedän että monet EU:n ulkopuolelta ostettujen tavaroiden paketit merkataan lahjoiksi tai muuksi jotta ei tarvitse veroja maksaa. Mutta eiköhän sitä jo maksa tarpeeksi veroja jo käymällä töissä joten asia ei vaivaa.

Mutta ei kiinnosta jos oikein rehellisiä ollaan. En edes tiedä mikä APC on, googlaamalla sain tuloksen "Arctic Power Center" joka se ei varmaan ole. Sen tiedän että monet EU:n ulkopuolelta ostettujen tavaroiden paketit merkataan lahjoiksi tai muuksi jotta ei tarvitse veroja maksaa. Mutta eiköhän sitä jo maksa tarpeeksi veroja jo käymällä töissä joten asia ei vaivaa.
APC=AquaticPlantCentral-foorumi.
Jos haluaa tukea salakuljetusta, siitä vaan, ei kiinnosta minua
Jos haluaa tukea salakuljetusta, siitä vaan, ei kiinnosta minua

Kiinnosti kummiskin sen verran että mainitsit asiasta....
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Jos tilaa kasveja EU: n ulkopuolelta, niille pitää järjestää tarkastus myös EU: n sisällä (kasvitautien ja joidenkin sienien varalta) ja se maksaa. Salakuljetusta ei missään nimessä kannata harrastaa, viimeiseksi me akvaarioihimme mitään kasvisairauksia haluamme!
Hävetkää moisen suunnittelemistakin! Joku roti sentään tuossa rahan pihistämisessäkin oltava!
Hävetkää moisen suunnittelemistakin! Joku roti sentään tuossa rahan pihistämisessäkin oltava!
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
No nyt hävettää juu kun oikein kauppias älähti...
Paikalla vaikuttaa olevan melko hyvä maine joten tuskin tautien kanssa semmoista saa. Ja eikö se sitten ole omalla vastuulla, vai hyppääkö tauti jotenkin heti jokaiseen altaaseen Suomessa jos tilaa sieltä? Mielellään ostaisi erikoisempia kasveja kotimaasta mutta kun hinnat ovat niin pirun naurettavia joten ei kiitos, saatavuuskin siinä ja siinä. Mites sitten kun porukka tuo lomamatkoilta luonnosta poimittuja? Löytyy siitäkin keskusteluja ja eikö ole sama asia mutta ei sielä sitten olla saarnattu.

Paikalla vaikuttaa olevan melko hyvä maine joten tuskin tautien kanssa semmoista saa. Ja eikö se sitten ole omalla vastuulla, vai hyppääkö tauti jotenkin heti jokaiseen altaaseen Suomessa jos tilaa sieltä? Mielellään ostaisi erikoisempia kasveja kotimaasta mutta kun hinnat ovat niin pirun naurettavia joten ei kiitos, saatavuuskin siinä ja siinä. Mites sitten kun porukka tuo lomamatkoilta luonnosta poimittuja? Löytyy siitäkin keskusteluja ja eikö ole sama asia mutta ei sielä sitten olla saarnattu.
Kasvien maahantuonti ilman tarvittavia lupia on laitonta. Saahan sitä pankinkin ryöstää omalla vastuullaan, mutta ei se silti kovin monen mielestä hyväksyttävää ole. Näille laeille ja säännöksille on kuitenkin syynsä, kuten kotoperäisten lajien suojeleminen. Joku urpo sen laittomasti maahan tuodun sammaleen käy kuitenkin heittämässä kompostiin ja kohta meillä uudet taudit vesistöissä.janma kirjoitti: Paikalla vaikuttaa olevan melko hyvä maine joten tuskin tautien kanssa semmoista saa. Ja eikö se sitten ole omalla vastuulla.
Näistä voi tietenkin vängätä loputtomiin, mutta lait ovat lakeja ja niiden noudattamatta jättäminen on ainakin minusta tuomittavaa. Jos joku tilaisi netin kautta pernaruttobakteereja, mutta lupaisi leikkiä niiden kanssa vain omassa kellarissa, niin olisiko se sinusta hyväksyttävää.
Kasveja voi tilata ulkomailta, mutta minusta niiden maahantuonnissa pitää noudattaa voimassa olevia lakeja ja säädöksiä aivan kuten kaikessa muussakin joka päiväisessä elämässä. Luvat kuntoon. Jos ei ole halua maksaa asianmukaisista luvista, niin sitten tilaukset EU:n sisältä. Jos tilaa ilman lupia niin ainakin kasvit jäävät tulliin, mikäli tulli tarkistaa lähetyksen ja todennäköisesti myös sakko napsahtaa maksettavaksi.
Aivan yhtä laitonta ja tuomittavaa kuin luvattomien kasvien tilaaminen netistä. Sama kohtelu rajalla, jos luvattomien kasvien kanssa jää kiinni. Kasvit jäävät rajalle ja sakko napsahtaa.janma kirjoitti:Mites sitten kun porukka tuo lomamatkoilta luonnosta poimittuja? Löytyy siitäkin keskusteluja ja eikö ole sama asia mutta ei sielä sitten olla saarnattu.
Viimeksi muokannut jumase, 21:47, 25.02.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No en kyllä ollut tietoisesti lakia rikkomassa koska kyselinkin kokemuksia firmasta, mutta ei niitä oikeastaan tullut muuta kuin ettei ole APC:n sponsori enää.
No etsi niitä tietoja hyvä ihminen! Ei kukaan minullekaan tarjoillut tuota tietoa aamumyslin kera, ihan itse siihen törmäsin netissä.
Tietoja etsinkin täältä, tyhmä kun olin. Paikan asenne on jälleen kerran kohdallaan....
Niinkö? Ihan vaan hyvää hyvyyttäni kerroin ko firman harjoittamasta salakuljetuksesta ja saan kielen näyttöä ja lapsellista *ittuilua vastaukseksi!
Kylläpä kasvien salakuljetuksesta on noussut tässä ketjussa keskustelua. Vast'ikään luin toista ketjua missä ihmeteltiin kalojen tuomista ulkomailta (jopa ruumalaukuissa). Eikö sekin ole salakuljetusta ja vaarallistakin mikäli nämä kalat tuovat mukanaan sairauksia akvaarioihin
Kalkkis kun olen niin suhtaudun nuivasti eläinten, kasvien ja ruokien tuomiseen ulkomailta ilman asianmukaisia toimenpiteitä. Joten jos ketjussa esiin nousseet asiat pitävät paikkansa niin en tilaisi tuolta Aquatic Magicista.
Mutta sen verran kyylä olen, että käyn pälyilemässä linkin tarjonnan...

Kalkkis kun olen niin suhtaudun nuivasti eläinten, kasvien ja ruokien tuomiseen ulkomailta ilman asianmukaisia toimenpiteitä. Joten jos ketjussa esiin nousseet asiat pitävät paikkansa niin en tilaisi tuolta Aquatic Magicista.
Mutta sen verran kyylä olen, että käyn pälyilemässä linkin tarjonnan...
Kalojen tuominen on sallittua, kunhan eivät kuulu uhanalaisiin lajeihin. Tässähän keskusteltiin nyt laillisuudesta; kalojen tuominen on laillista, kasvien ei. Todennäköisyys taudeille lienee molempien kohdalla melko pieni, mutta jokuhan näitä on turvallisuusnäkökulmasta arvioinut ja todennut, että kasvien tuomisessa on niin suuria riskejä, että alkuperätodistukset tulee löytyä. Koristekalojen kohdalla vastaavat riskit lienee todettu vähäisiksi. Tullin sivuilta voi käydä tarkistamassa mitä maahan saa tuoda ilman erillisiä lupia. Jos meinaa ulkomailta jotain tavanomaisesta turistirihkamasta poikkeavaa tuoda, niin olisi ihan suotavaa tarkistaa tullin määräykset.Venla97 kirjoitti:Kylläpä kasvien salakuljetuksesta on noussut tässä ketjussa keskustelua. Vast'ikään luin toista ketjua missä ihmeteltiin kalojen tuomista ulkomailta (jopa ruumalaukuissa). Eikö sekin ole salakuljetusta ja vaarallistakin mikäli nämä kalat tuovat mukanaan sairauksia akvaarioihin
Minulle taas riittää tieto, että myyjä ei ole hoitanut paperiasioita kuntoon, joten kyseessä on lakien ja säädösten mukaan salakuljetus. Vastaanottava osapuoli on täten osallisena rikokseen, joten eipä tarvitse enempää miettiä. Tiedän, että moni kyllä tilaa näistäkin paikoista sen kummempia miettimättä, mutta oma moraalini estää kyseisen toiminnan.Venla97 kirjoitti:Kalkkis kun olen niin suhtaudun nuivasti eläinten, kasvien ja ruokien tuomiseen ulkomailta ilman asianmukaisia toimenpiteitä. Joten jos ketjussa esiin nousseet asiat pitävät paikkansa niin en tilaisi tuolta Aquatic Magicista.
p.s. Tietämättömyys ei ole lieventävä asianhaara. Sakkoa voi napsua vaikka kuinka selittäisi tullin sedälle, että en tiennyt. Käytännössä lienee kasvit takavarikoidaan ja varoituksella selviää, mutta sakon uhkakin on olemassa.
Kiitos kattavasta vastauksesta
Olen mennyt päätelmissäni mönkään siinä kohdin, kun olen olettanut akvaariokalojen olevan eläimiä.

Olen mennyt päätelmissäni mönkään siinä kohdin, kun olen olettanut akvaariokalojen olevan eläimiä.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Itse matkatessaan saa tuoda kaloja mukanaan ilman mitään kommervenkkejä, kunhan eivät tosiaan ole kieltolistoilla. Jos sen sijaan tilaa lentorahtina, koskee niitä ihan yhtä lailla tämä terveystarkastusvelvoite rajalla.
Et sitten ole huomannut sellaista ilmiötä että kun joku saa uutta (tai harvinaisempaa) lajia maahan niin niitä tapaa kulkeutua tuttujen akvaristien altaisiin vaihtokauppoina ja sitten esim. huutokaupan kautta laajemminkin. Että se siitä omasta vastuusta sitten.
Mitä niihin kotimaisten liikkeiden "naurettaviin hintoihin" tulee, niin johtuisikohan ne siitä että niistä täytyy maksaa ensinnäkin verot ja toisekseen ne luvat...
Ja sillä että älähdin ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olen kauppias. Ei se multa ole pois jos jengi tilaa sellaisia lajeja ulkomailta mitä minä en pysty heille toimittamaan. Niin tein itsekin ennen itse pahuuden ruumiillistumaksi ryhtymistäni.
Mutta salakuljetusta en hyväksy! Ei niitä lakeja huvikseen ole säädetty ja hyvämaineisessakin liikkeessä voi sattua virhe ja matkaan voi lähteä taudin saastuttamia kasveja.
No voi nyt...janma kirjoitti:No nyt hävettää juu kun oikein kauppias älähti...![]()
Et sitten ole huomannut sellaista ilmiötä että kun joku saa uutta (tai harvinaisempaa) lajia maahan niin niitä tapaa kulkeutua tuttujen akvaristien altaisiin vaihtokauppoina ja sitten esim. huutokaupan kautta laajemminkin. Että se siitä omasta vastuusta sitten.
Mitä niihin kotimaisten liikkeiden "naurettaviin hintoihin" tulee, niin johtuisikohan ne siitä että niistä täytyy maksaa ensinnäkin verot ja toisekseen ne luvat...
Ja sillä että älähdin ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olen kauppias. Ei se multa ole pois jos jengi tilaa sellaisia lajeja ulkomailta mitä minä en pysty heille toimittamaan. Niin tein itsekin ennen itse pahuuden ruumiillistumaksi ryhtymistäni.
Mutta salakuljetusta en hyväksy! Ei niitä lakeja huvikseen ole säädetty ja hyvämaineisessakin liikkeessä voi sattua virhe ja matkaan voi lähteä taudin saastuttamia kasveja.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Nojoo, täytyy myöntää että alkoi eilen tulemaan aika väsynyttä juttua omasta takaa.
Oletin että firmalla asiat kunnossa koska oli Suomeen ja muuhun EU-alueelle lähettänyt. Ja tätäkin vielä mainostetaan firman sivulla niin luulisi että tulliakin kiinnostaisi ellei paperiasiat ole kunnossa jos näin avoimesti asiasta kerrotaan. Siksi kysyinkin tältä foorumilta oliko ketään tilannut koska silloin saisin Suomalaisen kokemuksen liikkeestä. Myös jos katselee kuvia niin sielä on jonkun Suomalaisen ottamia kuvia joten jollekkin on tullut komeita terveitä kasveja (http://stores.shop.ebay.com/AquaticMagi ... -Tank.html" onclick="window.open(this.href);return false;) . Mutta en enää usko että kukaan edes uskaltaa kertoa tilanneensa tuolta mitään, joten kokemuksia paikasta on turha odottaa.
Tässä kummiskin löytyi myös tämmöinen niiden sivuilta:
Proud Sponsors of AquaticPlantCentral.com,(USA)
PlantedTank.net (USA)
Flowgrow.de(Germany)
AquariumLife.com.au,(Australia)
PlantSwap.se (Sweden)
En tarkoittanut Mari vain kotimaisten liikkeiden hintoja, ne kyllä ymmärrän jos on jokin kovin erikoinen kasvi kyseessä. Mutta eihän se ole tyhmä joka myy ylihinnoitettua vain se joka ostaa. Ja kauppias ei ole pahuuden ruumiillistuma, ainakaan meilläpäin.
Mutta tämä asia on puolestani loppuun käsitelty omalta osaltani. Kiitos, näkemiin ja pahoittelut.
Oletin että firmalla asiat kunnossa koska oli Suomeen ja muuhun EU-alueelle lähettänyt. Ja tätäkin vielä mainostetaan firman sivulla niin luulisi että tulliakin kiinnostaisi ellei paperiasiat ole kunnossa jos näin avoimesti asiasta kerrotaan. Siksi kysyinkin tältä foorumilta oliko ketään tilannut koska silloin saisin Suomalaisen kokemuksen liikkeestä. Myös jos katselee kuvia niin sielä on jonkun Suomalaisen ottamia kuvia joten jollekkin on tullut komeita terveitä kasveja (http://stores.shop.ebay.com/AquaticMagi ... -Tank.html" onclick="window.open(this.href);return false;) . Mutta en enää usko että kukaan edes uskaltaa kertoa tilanneensa tuolta mitään, joten kokemuksia paikasta on turha odottaa.
Tässä kummiskin löytyi myös tämmöinen niiden sivuilta:
Proud Sponsors of AquaticPlantCentral.com,(USA)
PlantedTank.net (USA)
Flowgrow.de(Germany)
AquariumLife.com.au,(Australia)
PlantSwap.se (Sweden)
En tarkoittanut Mari vain kotimaisten liikkeiden hintoja, ne kyllä ymmärrän jos on jokin kovin erikoinen kasvi kyseessä. Mutta eihän se ole tyhmä joka myy ylihinnoitettua vain se joka ostaa. Ja kauppias ei ole pahuuden ruumiillistuma, ainakaan meilläpäin.
Mutta tämä asia on puolestani loppuun käsitelty omalta osaltani. Kiitos, näkemiin ja pahoittelut.
AquaticMagic ei ole enää AquaticPlantCentral:n ylpeä sponsori. Firma pyysi itse sponsori-statuksensa poistoa nimimerkki PaulNorth:n aloittaman ketjun aiheuttaman keskustelun jälkeen. Kyseinen henkilö joutui tulliviranomaisten hampaisiin, lähetys takavarikoitiin, häntä voi odottaa sakko/vankeaustuomio ja hän on perheineen tullin "mustalla listalla" lopun ikäänsä. Toki tuolla jenkkilässä on paljon tiukemmat nämä lait ja sen myötä ankarammat rangaistukset, mutta kamala kohtalo parin kasvin takia.
Nyt näyttäisi, että koko ketju on poistettu, samoin AM:n nimi sponsorien listalta joten eihän mulla ole kylmää faktaa tässä enää laittaa taikka linkkiä tapaukseen.
---------------------
Löytyi keskustelu The Plantedtank-foorumilta, sama henkilö kirjoittaa nimim. hokuryu http://plantedtank.net/forums/general-p ... royed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt näyttäisi, että koko ketju on poistettu, samoin AM:n nimi sponsorien listalta joten eihän mulla ole kylmää faktaa tässä enää laittaa taikka linkkiä tapaukseen.

---------------------
Löytyi keskustelu The Plantedtank-foorumilta, sama henkilö kirjoittaa nimim. hokuryu http://plantedtank.net/forums/general-p ... royed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovat minun kuviani ja nuo kuvieni kasvit ovat muualta (lue: Suomesta) hankittu. Ovat noita kuvia ihan varta vasten pyytäneet saada käyttöönsä (hyvä että pyysivät, ovat aiemmin ottaneet ihmisten kuvia myös luvatta jopa ihan noihin kaupallisiin ilmoituksiin).janma kirjoitti:Myös jos katselee kuvia niin sielä on jonkun Suomalaisen ottamia kuvia joten jollekkin on tullut komeita terveitä kasveja (http://stores.shop.ebay.com/AquaticMagi ... -Tank.html" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ja jos nyt täytyy jotain asiasta sanoa, niin fakta on että mitään kimppatilausta ei kannata järjestää vaikka ei jostain syystä vähääkään piittaisi siitä, miksi lait ovat ne mitkä ovat. Riski on muullakin tapaa suuri vaikka kasvitaudit, laittomuudet ja semmoiset jättäisi huomiotta. On ihan täysin tiedossa, että Suomeen ei saa tuoda kasveja ilman terveystodistusta ja jos tilauksen yhteissumma menee yli 45 euron (vai mikä se oli että tarttee maksaa tullit ja alvit), niin paketti pitää hakea tullista ja viimeistään tässä vaiheessa vilkaisevat sinne paketin sisään. Ja tosiaan käsittääkseni täällä kotomaassakin syynätään ihan jokainen paketti tuommoisen narahtamisen jälkeen (eli seuraavakin tsekataan).
Tuon terveystodistuksen hintaa en enää itse muista, vaikka tilasinkin jokin aika sitten jenkeistä ananaskasveja joille sellainen piti hankkia. Sitten siihen lisäksi tuli tullin suunnalla jonkun tyypin suorittama tarkistus (laatikko auki, kasvit syyniin), joka muistaakseni maksoi myös vähän + alvit ja tullit. Laillisestikin tuommoisia pystyy hoitamaan, mutta silloin kimppatilauksen kannattaa olla aika iso ja sen lähettäjän olla tietoinen siitä, mimmoinen todistus mukana pitää olla.
Myös EU:n sisältä löytyy harvinaisempia sammalia. Ja ulkopuolelta niitä myyjiä ja nettikauppoja, jotka tuon terveystodistuksen hankkivat.
Aini. Tokihan tuolta löytyy laillisestikin ostettavaa ties millä mitalla, spessuruokaa eritoten tulisukaravuille (Shirakura) ja muuta kamaa sukaravuille tarkoitettuna (bambuluolia, mineraalikiviä yms.), ADA-tyylisiä lasisia ulostulo- ja imuputkia ulkosuodattimille ja CO2-levittimiä ja kaikkea semmoista.