Silikonin pakkaskestävyys?
Valvoja: Moderaattorit
Silikonin pakkaskestävyys?
Menettääkö silikoni jäätyessään ominaisuutensa? Unohdin silikoni putken pariksi tunniksi autoon ja se ehti jäätyä... Uskaltaako tuolla lähteä enää allasta silikoonaamaan?
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
-
- Advanced Member
-
- Advanced Member
Lämpötilan kesto tarkoittanee juuri kuivunutta silikonia, säilytys käyttämättömän säilytystä. Joten en kokeilisi.mirlin kirjoitti:Joo purkissa ei lukenut mitään tietoja, mutta webistä löyty seuraavaa:
Lämpötilan kesto :-40°C…+150°C
Säilytys :+10°C…+25°C lämpötilassa.
Täytyy kait ristiä varpaat ja sormet ja toivoa parasta allasta täyttäessä.
Minä juon nyt kahvia!
Kovin nyt on taas hysteriaa liikkeellä. Kyllä sen nyt jo suurinpiirtein tuubista ulos puristaessaan huomaa onko silikonin ominaisuudet kovin muuttuneet pakkasen jälkeen. Ja sitä paitsi akvaarion tiiveys kuuluu aina testata silikoonaamisen jälkeen ENNEN paikalleen laittoa jossakin vuotovahinko suojatussa paikassa. Jos allas siitä selviää niin on melko epätodennäköistä ,että se sen jälkeen enää alkaa vuotamaan.
Kyllä sitä on iät ja ajat vedelty silikooneja ulkovarastonnin jälkeenkin.jos ei akvaarioissa niin ainakin monessa muussa paikassa.
Tosin jos pelko perseessä on voimakas ja huoli maailman asioista huomattava niin eipä tuo kallis keikka ole uutta hakea.
Kyllä sitä on iät ja ajat vedelty silikooneja ulkovarastonnin jälkeenkin.jos ei akvaarioissa niin ainakin monessa muussa paikassa.
Tosin jos pelko perseessä on voimakas ja huoli maailman asioista huomattava niin eipä tuo kallis keikka ole uutta hakea.
Tuossahan se sanotaan säilytys +10-+25 astetta.jokelamaniac kirjoitti:Lämpötilan kesto tarkoittanee juuri kuivunutta silikonia, säilytys käyttämättömän säilytystä. Joten en kokeilisi.mirlin kirjoitti:Joo purkissa ei lukenut mitään tietoja, mutta webistä löyty seuraavaa:
Lämpötilan kesto :-40°C…+150°C
Säilytys :+10°C…+25°C lämpötilassa.
Täytyy kait ristiä varpaat ja sormet ja toivoa parasta allasta täyttäessä.
Itse olen silikooneja myynyt yli 20 vuotta ja aina ollaan teroitettu asiakkaalle ettei saa jäätyä.
Minä en allastani kyllä jäätyneellä tavaralla tiivistäisi.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Tähän väliin kysäisen, että jos tyhjää allasta säilyttää ulkovarastossa, jossa lämpötila siis menee talvella pakkasen puolelle, niin miten nopeasti menee silikonit pilalle? Että jos puoli vuotta- vuoden säilyttää kuivillaan, onko silikonit sitten uusittava kun ottaa uudelleen käyttöön?
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni