Valvoja: Moderaattorit
Mua ärsyttää suunnattomasti se makkarakalan kuva lapussa, jossa pitäisi olla naarastaistelukala.MA7xGE kirjoitti:Kalojen "tietolaput" ihjan päin mäntyä, kultakalalle 300litraa, taistelukala 25-26´c:seen veteen.
Tuota tuota... kritisoin kritiikkiä taasen.MA7xGE kirjoitti:HYI ETTÄ sitä Skanssin Faunatarta.![]()
Sienällä lukee isolla lapulla "Emme myy parvikaloja kuin parvina tai altaaseen jossa on jo lajin edustajia, parvi 6kpl", mutta on ilkeää antaa asiakkaiden ostaa niin, että altaassa on yksi kardinaalikala, kultakala, tai 2 albiinomonnista. ...
Kalojen "tietolaput" ihjan päin mäntyä, kultakalalle 300litraa, taistelukala 25-26´c:seen veteen.
Aqualung kirjoitti:No just. HYI ETTÄ ja hyvää päivää. Kyllä nyt on nuorisolla vaikeat ajat.
No voin kyllä tunnustaa, että nuo infolaput olivat suht. sinnepäin, mutta voisi niitä päivitellä kyllä.Mari kirjoitti:Tuota tuota... kritisoin kritiikkiä taasen.MA7xGE kirjoitti:HYI ETTÄ sitä Skanssin Faunatarta.![]()
Sienällä lukee isolla lapulla "Emme myy parvikaloja kuin parvina tai altaaseen jossa on jo lajin edustajia, parvi 6kpl", mutta on ilkeää antaa asiakkaiden ostaa niin, että altaassa on yksi kardinaalikala, kultakala, tai 2 albiinomonnista. ...
Kalojen "tietolaput" ihjan päin mäntyä, kultakalalle 300litraa, taistelukala 25-26´c:seen veteen.
En tajunnut tuota ensimmäistä pointtia. Ei myydä alle 6 kpl parvia, ellei asiakkaalla ole kyseistä lajia jo altaassaan, tämä tuli selväksi, mutta mihin tuo moite nyt kohdistui? Siis jos asiakas on alunperin hankkinut vääriä kaloja akvaarioonsa (ties mistä), niin tekeekö se tästä liikkeestä huonon jos myyvät nyt tuohon vaikka mainitun kaltaiseen altaaseen sitten vaikka 4 albiinomonnista lisää?
Tokihan pitäisi neuvoa ja opastaa tässä vaiheessa, mutta... se käytännön myyntitilanne ei valitettavasti ole aina ihanteellinen alkaa selvitellä asioita asiakkaalle.
Toinen kohta, tietolaput. Esimerkit hieman ihmetyttävät, sillä vaikka toki taistelukalan lämpötilaskaala on laajempikin, tuo annettu lämpötila ei kuitenkaan ole kalalle väärä sinällään eikä vaaranna taistelukalan terveyttä. Ja kultakalalle minimiallaskooksi 300 litrainen on väärin koska..? Ja sitten vieressä on kuitenkin ajantasainen akvaariokirja josta löytyy lajien tarkemmat vaatimukset.
Osa myyjistä ei tiennyt omenakotiloiden tarkkaa lisääntymistapaa ja tämä oli ammattitaidottomuutta? Kuitenkin myymälässä siis myös työskentelee akvaario-osaajia, mutta tämä ei nyt riittänyt? Näyttäkää minulle yksikin lemmikkieläinliike (näyttäkää itseasiassa yksikin tuotelaajuudeltaan vastaava liike, ei tarvitse olla edes tältä alalta), jossa jokainen liikkeessä työskentelevä myyjä tietää jokaisesta tuotteesta (tai edes tuotealueesta) hyvin laajasti ja tarkkoja yksityiskohtia niiden toiminnasta tai ominaisuuksista. En usko että kovin monia löytyy. Arvostellessanne, muistakaa nyt hyvänen aika kuitenkin realiteetit joiden puitteissa toimitaan. Mielestäni kuulosti siltä että asiat on yritetty hoitaa hyvin! Kyllä minä tuollaisessa liikkeessä asioisin, mistä ei tuon kummempaa huomautettavaa löydy.
Ai niin ne kiilakyljet.. Entäpä jos kalojen tilaamisen jälkeen onkin havaittu alkuperäisessä akvaariossa jokin sairaus, eikä kaloja ole voitu kotiuttaa sinne ja ne on siksi kotiutettu naapurialtaaseen (tai kahteen naapurialtaaseen, koska niiden suodattimia ei ole valmisteltu ottamaan vastaan moista kalamäärää)? Tai jospa kalat ovat hyppineet altaista toiseen (okei, kansilasit pitäisi olla myönnetään... ei kyllä ollut mullakaan, ne on tiellä ja hidastaa ja vaikeuttaa töitä aika lailla)? Tai... olivatko kaikkien altaiden kiilakyljet keskenään samaa lajia?
Eli haen tällä nyt taas kerran sitä, että kun moititaan liikettä, on oltava kunnolliset perusteet. Mielestäni tässä ei ollut, mielestäni liikkeen toimintamalli kuulostaa peräti hyvältä.
fazerina82 kirjoitti:Argh! Kävin äsken akvaariokaupassa ja uusi, juuri altaan saanut akvaarioharrastaja tuli kysymään neuvoja ja niitä ei sitten millään sadellut, ainoa minkä myyjä teki oli että työnsi liuskavesitestin käteen ja sanoi että tämän tarvitset.
Hitto että alkoi RR nousemaan ja oli sitten pakko mennä vähän auttamaan, myyjä mulkkas mua pahasti varsinkin kun tarjouduin antamaan ilmaiseksi jonkun kasvin (anteeksi) joka helppo aloittelijalle.
100l 3 lehtikalaa ym..ei voineet edes sanoa että lehtarit pitäisi sijoittaa isompaan....näin tapetaan ihanan harrastuksen hyvä alku.
No joo...ostin tavarat ja luikin pois, etten möläytä mitään mitä kadun.
Virtanen88 kirjoitti:Trollaajat.Tarvitseeko muuta sanoa
- Mikä on AB valmiste?heituliini kirjoitti:No, se oli ab-valmiste.
Tietokone levisi ja sisuksissa kaikki kuvat ja musat mukana
Et kai mua tarkoita..alkaa siltä tuntumaan kun yksin kirjoittelen tuolla Salon alueen puolellaurppis kirjoitti:Virtanen88 kirjoitti:Trollaajat.Tarvitseeko muuta sanoa
Juu, eilen oli kokonainen ketju jonkun tylsimyksen yksinpuhelua... Ärsyjä!
:
Ei sentäänfazerina82 kirjoitti:Et kai mua tarkoita..alkaa siltä tuntumaan kun yksin kirjoittelen tuolla Salon alueen puolellaurppis kirjoitti:Virtanen88 kirjoitti:Trollaajat.Tarvitseeko muuta sanoa
:
Oliko tässä ongelmana se verikoe, iskä, vai aamu? Harvemmin niitä verikokeita otetaan ihan sillee turhan takia, että vaikka harmiiskin ni niihin vois olla hyväks mennä.TauluLiitu kirjoitti:Äiti tuli äskön kotiin ja ilmotti "Sä meet muute huomenaamuna isäs kanssa verikokeisiin!" Never gonna happen
Niin. Se 13 vuotiashan nämä asiat varmasti päättää.TauluLiitu kirjoitti:Never gonna happen
Mari kirjoitti:Oliko tässä ongelmana se verikoe, iskä, vai aamu? Harvemmin niitä verikokeita otetaan ihan sillee turhan takia, että vaikka harmiiskin ni niihin vois olla hyväks mennä.TauluLiitu kirjoitti:Äiti tuli äskön kotiin ja ilmotti "Sä meet muute huomenaamuna isäs kanssa verikokeisiin!" Never gonna happen
Apteekista saa Emla-laastareita ja emulsiovoidetta, jotka puuduttavat ihon ettei neulanpisto tunnu. Ja sit pistettäessä katot eri suuntaan. Nyt kun pikaisesti lähdet, ehdit vielä apteekkiin hakemaan noita ja paat sen laastarin pari tuntia ennen pistoa paikoilleen.TauluLiitu kirjoitti:Mari kirjoitti:Oliko tässä ongelmana se verikoe, iskä, vai aamu? Harvemmin niitä verikokeita otetaan ihan sillee turhan takia, että vaikka harmiiskin ni niihin vois olla hyväks mennä.TauluLiitu kirjoitti:Äiti tuli äskön kotiin ja ilmotti "Sä meet muute huomenaamuna isäs kanssa verikokeisiin!" Never gonna happen
Verikoe, kauhee neulakammo ja verenkin näkeminen saattaa heikottaa. Eka kerta vielä, jännittää kauheesti vaikka ei se varmaan lopulta mitää tunnu
Hei, tää on niin tuttua! Kun sivulauseessa lipsautin, että olen meidän akvaarioseurassa jossain roolissa, niin tuli kavereilta hepulinaurut. Mä en ymmärrä millä oikeudella arvostellaan toisten harrastuksia, vaikka ei kaikkia harrastuksen hienouksia ymmärtäisikään.urppis kirjoitti:Toiset laukkaa koirakouluissa, jumpalla, pitsinnypläys kurssilla, lenkillä, missä milloinkin illat pitkät, mutta se hyväksytään!![]()
Täällä on kaverit jo tottuneet, isä vain on se kuka sitten jaksaa haujaa Jaskaa harrastuksesta.airam kirjoitti:Hei, tää on niin tuttua! Kun sivulauseessa lipsautin, että olen meidän akvaarioseurassa jossain roolissa, niin tuli kavereilta hepulinaurut. Mä en ymmärrä millä oikeudella arvostellaan toisten harrastuksia, vaikka ei kaikkia harrastuksen hienouksia ymmärtäisikään.urppis kirjoitti:Toiset laukkaa koirakouluissa, jumpalla, pitsinnypläys kurssilla, lenkillä, missä milloinkin illat pitkät, mutta se hyväksytään!![]()
Juu ei todellakaan. En tarkoita sinua! Oli tosiaan joku trolli, joku, joka halusi olla vitsikäs. Otsikko oli leväongelma ja siinä oli tosi pimeet jutut... ilmoitin ylläpidolle, kun alkoi niin pirusti kiristää. Kun oli kiree fiilis jo valmiiksi!!! Ketju on nyt suljettu!Virtanen88 kirjoitti:Ei sentäänfazerina82 kirjoitti:Et kai mua tarkoita..alkaa siltä tuntumaan kun yksin kirjoittelen tuolla Salon alueen puolellaurppis kirjoitti:Virtanen88 kirjoitti:Trollaajat.Tarvitseeko muuta sanoa
:![]()
Oli liittynyt n.3 tunnin sisään 4-5 käyttäjää jotka kirjotti samaan ketjuun jotain todella lapsellisia. Vielä puolen yön aikaan