Kuinka hyvin taistonpoikaset saa sijoitettua?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AnniM
Senior Member
Senior Member
Viestit: 506
Liittynyt: 20:56, 28.03.2008
Paikkakunta: Salo

Kuinka hyvin taistonpoikaset saa sijoitettua?

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Oletteko saaneet ilman ongelmia myytyä taistonpoikasenne eteenpäin, ottavatko esim. akvaarioliikkeet yleensä miten mielellään poikasia? Itsellä ei ole kauheasti käsitystä kuinka paljon noita taistelukaloja nyt liikkeessä yleensä menee kaupaksi :)

Itsellä on nyt kaksi poikuetta kasvamassa, toiset nelisen viikkoa ja ja toiset pari viikkoa vanhoja. Läheinen liike on luvannut kyllä näitä ottaa eli sinällään ei ole hätää, mutta onko kenelläkään poikasia jäänyt "käsiin"? Tekisi mieli laittaa kolmas poikue tulemaan kunhan nuo ensimmäiset tuosta kasvaa, mutta vähän hirvittää onko niille niiin paljon kysyntää kuitekaan.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kuinka hyvin taistonpoikaset saa sijoitettua

Viesti Kirjoittaja millia »

Ei ole koskaan jäänyt poikasia käsiin. Aina johonkin kauppaan ovat kelpuuttaneen. Aiemmin ei niitä oikein tahtonut saada myydyksi suoraan yksityisille. Nyt olisi sitten eri ääni kellossa kun olen lupautunut toimittamaan kaikki ylimääräiset Marille. :mrgreen: Voi olla että kiinnostuneet taas häipyisivät jos laittaisin myynti-ilmoituksen ja siihen sen vakion 3 € myyntihinnan mitä olen poikasista pyytänyt. Ei musta kauppiasta tuu koskaan kun en tajua tuosta ostajan psykologiasta niin sitten mitään - luulisi että halvempi hinta ja parempi laatu tarkoittaisi suurempaa kysyntää, mut ei. :roll:
Että suosittelen koko satsin myyntiä kauppaan. Hyvitys jää tod. rahassa mitattuna pienemmäksi, mutta pääset itse helpommalla.
AnniM
Senior Member
Senior Member
Viestit: 506
Liittynyt: 20:56, 28.03.2008
Paikkakunta: Salo

Re: Kuinka hyvin taistonpoikaset saa sijoitettua

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Heh, aika hauskaa :D Ehkäpä sun (ja sinun taistojen) maine on kiirinyt niin kauas että ostajia riittää. Ja sitten kun laittaisit vielä kerralla sellasen sanotaan nyt vaikka 15 euroa hintaa, niin kyllähän erikoisuutta tavoittelevat akvaristit hakisi niitä kiljuen pois. Olipa myynnissä sitten vaikka pikkuvikainen tyttötaistelija ;)

Se on kyllä jännä tuo ostajien logiikka, välillä ihmetellyt sitä itsekin muissa yhteyksissä...
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kuinka hyvin taistonpoikaset saa sijoitettua?

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Itsellä ilmaantui muutamaan poikueeseen jokunen lyhyteväinen koiras, jotka eivät kelvanneet kenellekään vaikka kauniin värisiä olivatkin. Yksi mulla ui tuolla 300-litraisessa edelleenkin. Samaten on joskus poikueen "pahnanpohjimmaiset", muita pienemmät tai ei-niin-kirkkaan-väriset, saaneet viettää pitempiä aikoja kotinurkissa. Eipä tuo ole kyllä isommin haitannut, kun altaita riittää.. :) Usein mulla onkin uinut taistoja (samoin kuin aiemmin hunajarihmakaloja) joka akvaariossa, ja poikasia lisäksi omissa purnukoissaan :mrgreen: En siis ole isommin mainostanut "tuotantoa", en myöskään kasvattanut taistoja satamäärin.

Tietyt värit tekevät kauppansa nopeasti. Ne perussininen ja -punainen tuntuvat aina vaan olevan suosittuja.. :roll: Harvinaisemmista väreistä mulla on menneet ensimmäisinä vihreät ja violetit. Mutta kyllä nuo "omituisen värisetkin" ovat maailmalle lähteneet, kun ovat löytäneet sen oman ihmisensä :D Naaraita myös kysellään usein.

Taistelukalojen, kuten rihmakalojenkin myymisessä yksityisille ongelma on, että kukaan ei osta kovin montaa kerrallaan. Kaikki haluavat sen 1-3 kalaa: yhden koiraan, pariskunnan tai haaremin. Niinpä vaikkapa sadan kalan poikueen myymiseen saa varata aikaa ja kasvatukseen tilaa! Jos kasvatat enemmän kuin vain yksittäisiä poikasia tai 10-20 kpl eriä, eläinkauppaan myyminen on tosiaan vaivattominta. Jos vain löydät kaupan joka kaloja huolii. Ihan kiva lisä, jos vieläpä maksaa jotain.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”