Taistelukala liian lihava

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kaabie76
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Taistelukala liian lihava

Viesti Kirjoittaja kaabie76 »

Joo taisto uros ollut n.4kk meillä ja nyt sit muutki ku minä itse sitä mieltä et liian pulska on, onko muilla ollut samaa ja onko kala siitä "laihtunut" jotenkin mutta mietin et miten estät sen syömistä, tänäänkin esimerkiksi hiutaleruoan lisäksi jota laitoin,taisto uros söi hieman(ei sentään kaikkea) pohjalle laittamaani spiruliina tablettiakin joka partamonnille. ei siis ihme jos lihonut.En mä ainakaan tiiä mitä tehdä:/ ku muitten kalojen lisäksi ruokaa kuitenkin laitettava,mietin et otan taistouroksen erikseen ja syötän yksin sitä vaan vähemmän ku ennen mutta kun neljättä päivää taistonaaraita tuolla ja tahdon niitten tottuvan toisiin ni en voi nyt ottaa urosta pois.Kova huoli iskenyt,tosi kova.Pelkään et se halkee tyyliin....
63l kala-rapula, 55l tuliliskola,
2xnelivarvaskonna,2xakaattikotilo,
1xhamsteri
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies

Re: Taistelukala liian lihava

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Onks sulla sellasta perusmallista poikashäkkiä, laita se tuonne pytyn reunalle, tiputat ruokinnan kerran päivään ja pieniin annoksiin. Elelee hienosti siellä häkissään toistaiseksi ja saavat tytöt parveilla häkin reunalla ihmettelees herraa. Lisäksi sen tabun pohjakaloille vois koittaa laittaa vasta yöksi/pimeällä ja jättää vaikka joka toinen kerta antamatta niin akat ei vedä itseään ähkyyn. Sekä taisin mainita niin kokeilet jotain granulaattia hiutaleiden tilalle. :D
kaabie76
Junior Member
Junior Member

Ei mulla ole sellaista,ainakaan vielä:) 20l allas ja kohta 63l allas olisi mut sit taisto pitää ottaa tuolta pois ja en sitäkään tahtoisi. Katon joka päivä sitä jännityksellä,vointi hyvä vielä mut se on nk.kylkien kohdalta tosiaan selkeesti pulska.en ruoki partamonnia joka päivä tabletilla ku muutenki se jyystää tuolla ruokaa ja muuta.mut kiitos vinkistä ja joo ,etin toista ruokaa ku pääsen eläinkauppaan asti.
1xhamsteri
kaabie76
Junior Member
Junior Member

Taiston otin eilen pieneen 20l altaaseen ja ruokin yksi sitä nyt,pelästyin niin terveeltä vaikuttavan partamonnin kuolemaan et en jää kyttään miten Taisto ukon käy,toivottavasti saan sen OK kuntoon. Taistonaaraatkin aika ahmatteja,täytyy kattoo ettei niitten käy samoin.
1xhamsteri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”