Haluaisin tietää kuinka muilla on kasvu edennyt??Auttaisiko vitamiinilisäys??? Ja jos jotain vinkkejä löytyy niin tervetulleita ovat!
Valvoja: Moderaattorit
Missä vaiheessa nuo vedenvaihdot voi aloittaa? Joko heti kun pikkuiset uivat itse ja isukki on poistettu altaasta eikä ole enää kuplappesän rikkomisen vaaraa? Olisi kiva itsekin kokeilla millainen ero hoidolla on kun tähän asti pikkutaistot on täällä kasvanut "vähemmällä hyysäämisellä" ja aika hitaasti ja eriaikaisesti kasvaa.millia kirjoitti:
Taistelukalan poikaset on kyllä mahdollista saada kasvamaan melkein täysikasvuiseksi kolmessa kuukaudessa, mutta se vaatii tasaisen puhdasta (osittainen veden vaihto kerran päivässä tai joka toinen päivä) noin 27-29 asteista vettä ja jatkuvaa ruokintaa (4-6 kertaa päivässä) hyvillä sapuskoilla. Viime keväänä testasin.
Heh, mullakin iski kesällä tuo juttu mistä keskusteltiin tuossa triidissä, onneksi huomasin ajoissa. Jostain oli jääny mieleen millian suositus generaltonic/suolan korvaamisesta Multicuralla, tuntui toimivan juuri kuten pitikin. Tuosta Nobil Fluisita tuli mieleen että aika hankala tuote mielestäni käytttää 60L sesssa, no sieltä löytyy tietty muutakin ruokaa onneksi. Toivotaan että jokunen säilyy ja kasvaa isoiksi, tuossa just itse kasvattelen kolmea porukkaa noin (niitä on paljon) 10L vesimäärässä, lämppäri ja ilmakivi varusteina, eikä mitään muuta.Siru kirjoitti:Kiitos vinkeistä.
Minä se sitten sovelsin lukemaani tänne kotioloihin sopivaksi ja aloitin maltilliset mutta päivittäiset vedenvaihdot heti kun poikaset uivat vaakaan. Poikaset kasvaa ihan toista vauhtia mitä aikaisemmin. Kudusta on vajaa pari viikkoa ja pikkuiset ovat jo selkeästi yli puolisenttisiä!![]()
Pikkuinen ehkä 10 pikkukalan poikue uiskentelee tuolla ulkomitoiltaan 60l:ssa ihan normaalissa jo kauan pystyssä olleessa akvaariossa, jossa siis kasvit, sukarapuja ja peto- ym. kotiloitasekä yksi monni. Suodattimen olen ottanut pois päältä ja toisessa päässä on ilmastin pienellä höngällä päällä. Vettä vaihdan 10l päivittäin ja ruokaa (JBL Nobil Fluid) annan kaksi kertaa päivässä. Tuntuu liian helpolta...![]()
Vai kalvaako minua oivallus jonka tein jokin aika sitten aikaisemman poikueen vaistonvaraisesta hoitamisesta...![]()
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 2&t=141617
Seuraavaa tarkoituksella hankittua (tämähän oli oikestaan vahinko) poikuetta voisi yrittää kasvatella oikein jossain poikasaltaassa paremmin noiden ohjeiden mukaan.