Aquaball se on mullakin, ja ihan se suihkuputkipää käytässäkin, että saahan sen viratauksen vähemmäks ku tosiaan kääntää vähä sitä putkee, mut se ilmastointi osahan tulee siihen toiseen poistoputkeen, ja sillä päällä puolestaan pienimmälläki teholla mun pytystä tulee kuohuva koski!
Toki nuo labyrinttikalat pärjää mutta mietin vain että allastovereiden kannalta pitäishän sen pinnan liikkuakkin että sinne sitä happea tulisi.
Tosin, tällä hetkellä näyttää hyvin vahvasti siltä että kaikki aiemmat kalasto suunnitelmat lentää romukoppaan. Hunajarihmakalat viihtyäkseen tarvisivat akvaarioon sellaisen sisutuksen jota mä puolestaan en halua laittaa altaaseen, eli siis täyteen kasveja, ja mä en oo mikään viherpeukalo. Sama pätee myös mun suosikki parvikalaan hehkurasboraan. Lisäksi nuorien hunisten sukupuolen tunnistus kuulostaa sen verran mahdottomalta, että sekin menis sitten häsläykseksi että sinne oikeasti sais koiraan ja naaraan.
Piikkisilmistä puolestaan joka ainoassa jutussa jonka netistä löytyy niin vesiarvot on erinlaiset, eli mistään ei saa varmuutta missä Ph:ssa ne oikeasti voisi hyvin. Mulla kuitenkin ph on 7,5. Ja mitä olen täältä lukenut niin osalla ne ovat esillä aikalailla aina, ja osalla ei ikinä, ja mä haluan kalani nähdä!
Pohjan möyrimisen ratkaisin hankkimalla tuonne kierteisiä (melkosia alieneita muuten, vaikka kotiloista pidänkin.)
Todennäköisesti tohon maljakkooni muuttaa keltakääpiöahven pariskunta, ja piste. Se jää nähtäväksi uskallanko kokeilla miten sujuisi ahvenien ja leväsukarapujen yhteiselo.

85l purkki, isompi kiikarissa.
2 kissaa
mies ja pulla uunissa