Karelia kirjoitti:Kassalla kortti ei toiminut, kuitattiin kommentilla "tuolla on automaatti, sieltä voi käydä nostamassa". Aivan kuin asiakkaat kerkeisivät juosta automaateilla kun on muutenkin kiire, mieluummin olisin jättänyt kalat kauppaan ja lähtenyt. Eihän aina voi tietenkään tekniikka toimia, mutta kyllä henkilökunnan pitäisi siinä tapauksessa olla palvelualttiimpaa. Loppuen lopuksi myyjä vielä tarjosi kuitin hampaitaan kiristellen kun sitä erikseen jouduin pyytämään. En varmasti enää jalallanikaan astu ko. liikkeeseen.
No nyt nousee asiakaspalvelijalla karvat pystyyn. Päivästä toiseen törmään tähän ihmisten yleiseen ymmärtämättömyyteen.
Ja millä tavalla tässä tilanteessa voisi olla myyjänä "palvelualttiimpi"? Tätäkään en nyt ihan ymmärrä. Ei myyjä/kauppias voi toimivaksi kortiksi tai uudeksi sirulaitteeksi muuttua sillä sekunnilla. Ainut mitä hän voi tehdä, on kysyä että "olisiko käteistä?", tai koettaa putsata korttia (ja vääntää sitä lukijassa) tai sitten ehdottaa automaatille menoa. Ei se ole myyjän vika jos asiakkaan kortti ei toimi tai että asiakkaalla ei satu olemaan käteistä mukana. Ei pidä suuttua jos ehdotetaan automaatilla käyntiä, koska mitä muutakaan siinä tilanteessa voi enää tehdä? Saada tavara ilmaiseksi ihan vaan pahoitteluna? Olisihan se kiva jos näin olisi, mutta ei se vaan tosielämässä mene niin.
Niin ja noissa joissakin sirukortinlukijoissa kestää ikuisuuden ennen kuin kuitti tulee ulos (+se pitää myyjän erikseen painaa napista ulos). Ikinä en ole Kurjessa ilman kuittia jäänyt, riippumatta siitä mitä olen ostanut. Eikä ikinä ole sitä tarvinnut erikseen pyytää!
Korostan vielä, että en kritisoi Kareliaa henkilökohtaisesti vaan ihan yleisesti tällaisia tilanteita. Jostain kumman syystä tuntuu, että myyjiltä/kauppiailta asiakkaat vaativat ihan uskomattomia, miettimättä yhtään, että eivät he itsekkään pystyisi moiseen. Siihen omaan napaankin voisi joskus vähän kääntyä, ja miettiä, että onko oikeasti perusteltua suuttua/edes harmistua vai ei. Suututaan vaan suuttumisen ilosta, mutta muistakaa että asiakkaan harmi on aina myös kauppiaan/myyjän harmi.
Mutta siis itse olen käynyt Kurjessa monestikkin. Aina olen saanut hyvää palvelua ja aina ollut tyytyväinen. Valikoima laaja, ja hinnatkin ihan ok.
Anteeksi, että meni aika OT, tai paasaamiseksi/nillittämiseksi, mutta en vaan voinut olla hiljaa

.
Kalakippo (286l) olkkarissa ja koiranpentu kainalossa.