Tilaatko ulkomaisia akvaariolehtiä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Tilaatko ulkomaisia akvaariolehtiä?
Ulkomaisten akvaariolehtien tilaajat, löytyykö teitä Aqua-Webin käyttäjistä? Itse olen tuore DATZ:in tilaaja.
Monninomistaja jo vuodesta -94.
Re: Tilaatko ulkomaisia akvaariolehtiä?
Aqua Journal tipahtaa laatikkoon. Muutki kiinnostas, erityisesti kasveihin erikoistuneet.
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
En tilaa. Jäisi tekstit luettua, kun tuo kielitaito on aina ollut ruosteessa. Varmaan tulisi katseltua vain kuvat.. Eikä kuvista hirveästi viitsi maksaa 

Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
nurkassa pienen pieni 180l
AGA:n TAG, eli The Aquatic Gardener, mielestäni huippukamaa ja edullinen (lehti ei itse maksa mitään, AGA:n jäsenyys maksaa, 4 numeroa vuodessa tulee maksamaan 16,5 - 18 euroa riippuen siitä miten pitkän jäsenyyden maksaa kerrallaan).
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Tropical fish hobbyist tulee laatikkoon .
In numbers of ten the power is in one.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS - Ciklidistit - SAL
Tänne tulevat DATZ, Aquaristik Fachmagazin ja Amazonas.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Viesti:
Tänne kolahtelee postiluukusta Caridina - Garnele, krebs & co. -lehti.
-Sami-
Kun kukaan ei vastaa, täytyy minun kerrata. Minulle tulevat DATZ, Amazonas, Aquaristik Fachmagazin ja Aquaristik Aktuelle Süsswasserpraxis. Ichthyological Exploration of Freshwaters ei ole varsinainen akvaariolehti, vaan kalatieteellinen julkaisu. Siitä minulla on kaikki numerot alusta vuodesta 1990 lähtien. Huomattava osa kaikista uusista makeanveden kalojen tieteellisistä kuvauksista ilmestyy juuri tuossa IEoF:ssa. Se ei kuitenkaan tule mihinkään kirjastoon Suomessa ja sisällön ilmestymistä nettiin ei näköjään kannata odottaa. Lehti on pakko tilata. Tuli minulle hetken aikaa brasilialainen Neotropical Ichthyologykin, mutta kun sen sisältö tulee pienellä viiveellä nettiin, niin lopetin tilaamisen.
Onko tosiaan ulkomaisten lehtien tilaaminen näin vähäistä?
Onko tosiaan ulkomaisten lehtien tilaaminen näin vähäistä?
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Multa ei tuo Saksa taivu, eikä lukuilo ole sama, jos laittaa ukon kääntämään. Tuota AGA:n jäsenyyttä olen alkanut toden teolla pohtimaan tässä viime aikoina. Ja kun lehdestä tulikin jo täällä kehut, niin enköhän sinne liity.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Varmaankin ulkomaisten lehtien kanssa joutuu tilaamaan helposti "sian säkissä", kun lehteä ei saa ilmaiseksi selailtavaksi joka kirjastossa ja lehtikioskissa. Täytyy ottaa itse selvää, ja moni ei varmaan viitsi kun vähemmällä kunnianhimolla Akvaristinkin lukeminen riittää.prboy kirjoitti: Onko tosiaan ulkomaisten lehtien tilaaminen näin vähäistä?

Ja sitten on tietysti kielimuuri - ei kaikilla englantikaan taivu niin hyvin, että tietotekstin lukeminen olisi varsinaisesti kevyttä puuhaa. Saksasta nyt puhumattakaan.
Itsehän tilaisin kaiken mahdollisen ja vähän mahdottomiakin, mutta opintotuesta ei tahdo oikein irrota lehtitilauksiin sen paremmin kuin kirjallisuudenkaan hankkimiseen.

Tuo Neotropical Ichthyology vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja pienen näpertelyn jälkeen löytyivät myös englanninkieliset artikkelit. Kiitoksia vinkistä!
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
En tilaa, mutta Saksassa käydessäni suuntaan aina lehtikauppaan ja ostan muutamia lehtiä kotiinviemisiksi
... Viime reissulta mukaan tarttui Aquaristik Fachmagazin, Aquaristik, Aquarium live ja Caridina(rapuharrastajien erikoislehti)

Tuntenet tuo Planet Catfishin taksonomia osion. Sinne ilmaantuvat tiedot uusista lajinkuvauksista tuota pikaa. Heok Hee seuraa varmaan työnsäkin puolesta maailman kalajulkaisuja ja pistää tiedot uusista kuvauksista meidän maallikoiden ihmeteltäväksi. Viitteistä pääsee näkemään vähintäänkin abstraktin jutuista. Ilman muuta netin paras paikka monnien suhteen.7330 kirjoitti:Tuo Neotropical Ichthyology vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja pienen näpertelyn jälkeen löytyivät myös englanninkieliset artikkelit. Kiitoksia vinkistä!
"Ei paha ole kenkään ihminen,
Kiitos vinkistä, laitoin tilauksen tuosta.rain- kirjoitti:AGA:n TAG, eli The Aquatic Gardener, mielestäni huippukamaa ja edullinen (lehti ei itse maksa mitään, AGA:n jäsenyys maksaa, 4 numeroa vuodessa tulee maksamaan 16,5 - 18 euroa riippuen siitä miten pitkän jäsenyyden maksaa kerrallaan).
Nuo hinnathan saattavat sitten heilua, miten kurssitkin, joten USD-hinnat kannattaa kääntää päivän kursseilla.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
-
- Junior Member
Tilaan Aquaristik aktuelle Süßwasserpraxis (suosittelen!) ja ajattelin katsella muutamaa muuta saksalaista akvaario/akvaristilehteä. Muutamaa olen täällä jo selaillut, mutta ne eivät ole minua niin vakuuttaneet. Englannin kielisiä lehtiä en aio lukea, koska en ole pitkiin aikoihin lukenut/puhunut englantia. Tai ehkä minun pitäisi vähän parannella enkun taitoani... Mitä mieltä olette suomalaisesta Akvaristi-lehdestä? Ajattelin tilata sen (jos sen lähetys tänne Saksaan onnistuu...)...
160 l- melanotaenia praecox, corydoras C126, Ancistrus sp., trigonostigma espei
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
-
- Senior Member
Olen ehkä puolueellinen kommentoimaan Akvaristia, sillä olen kirjoittanut sinne yhden kolumnin ja kaksi artikkelia ripsimonneista, mutta mielestäni se on Suomen paras akvaarioaiheinen lehti. Taso on korkea varmaankin siksi, että siellä on oikeasti huippuasiantuntijat (minä en siis lukeudu ihan just niihin, olen vain innokas harrastaja) duunaamassa artikkeleita. Markku Varjo on päätoimittajana ja monniartikkeleita sinne on tehnyt isot kasat ikisuosikkini Pertti Rassi.Regenbogenfisch kirjoitti:Mitä mieltä olette suomalaisesta Akvaristi-lehdestä? Ajattelin tilata sen (jos sen lähetys tänne Saksaan onnistuu...)...
Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.