Tavaraa saksasta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maiju
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 18:53, 27.12.2001
Viesti:

Tavaraa saksasta

Viesti Kirjoittaja maiju »

Tilaan Saksasta tavaraa, eikä oikein ole noista nettikaupoista kokemusta, joten te jotka olette käyttäneet niitä: mikä on paras (ja halvin!) maksukeino?

Edit: Muutettu otsikko alkaamaan isolla : Rääkky
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Tuolla on jonkin verran juttua Saksasta tilaamisesta:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=2555
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=782
Tuossa on yksi keskustelu aiheesta.

En tuohon vanhaan keskusteluun viitsi enää vastata kun tämä uusikin on mutta joku jossain vaiheessa valitteli sitä tuossa ylhäällä olevassa keskustelussa, että että jakoivat paketin kahtia ja lähettivät eri osissa: aquaristikissä on sitä varten tilauslomakkeessa oma vaihtoehtonsa.
Lomakkeessa kysytään että jos joku tuote puuttuu niin miten he toimivat- jos et raksi sitä että tilauksesi odottaa puuttuvaakin tuotetta niin silloin he voivat lähettää erikseen kahdessa osassa paketteja.


Itse olen jostain syystä kannattanut aquaristiciä. Kahdesti olen sieltä tilannut ja lasku oli sellainen kuin pitikin sekä paketti tuli aivan ajallaan.


Cash on delivery- eli postiennakko on ollut vain henkilökohtaisessa kokeilussa mutta ryhmätilauksessa on käytetty Visaa, mutta täytyy todella sanoa että ei ole mitään tietoa miten hyvin rahastus onnistui kummassakaan - minähän vain odotan niitä tuotteita ja käytän niitä ;)

Täsä vielä toinen http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=saksa%2A
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Tässä ois yksi kimppatilauksen poikanen:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=3786

Paikkakuntaasi en tiedä kun et ole sitä tietoihisi lisännyt mutta tämä tilaus toimii pori-tampere akselilla ainakin näillä näkymin.


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Lisätään saman otsikon alle:

Minäkin olisin kimppatilausta (VISA-kortillisen henkilön kanssa :-)), täällä Joensuussa siis. Voisin kyllä Tampere-kimppaankin osallistua, sillä tulee käytä vähintään kerran kuussa syksyn mittaan.

Aquaristik.shopissa olivat juuri laskeneet postimaksuja 3-alueelle (johon Suomikin kuuluu), nyt saa esim. alle 3-kiloisen paketin 9 eurolla. Omat tilaukseni olisivat CO2-reaktori ja ruokaa, joten eivät ole painavia. Olisiko halukkaita kimppaan lähtijöitä?
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

nasu_02 kirjoitti:Lisätään saman otsikon alle:

Minäkin olisin kimppatilausta (VISA-kortillisen henkilön kanssa :-)), täällä Joensuussa siis. Voisin kyllä Tampere-kimppaankin osallistua, sillä tulee käytä vähintään kerran kuussa syksyn mittaan.

Aquaristik.shopissa olivat juuri laskeneet postimaksuja 3-alueelle (johon Suomikin kuuluu), nyt saa esim. alle 3-kiloisen paketin 9 eurolla. Omat tilaukseni olisivat CO2-reaktori ja ruokaa, joten eivät ole painavia. Olisiko halukkaita kimppaan lähtijöitä?
Otappa tuohon Kawai henkilöön yhteyttä, siis tuossa minun antamassa linkissä on kimppatilauksen poikanen eli sinne vois kirjoitella jos halukkuutta on.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

nasu_02 kirjoitti:Aquaristik.shopissa olivat juuri laskeneet postimaksuja 3-alueelle (johon Suomikin kuuluu), nyt saa esim. alle 3-kiloisen paketin 9 eurolla. Omat tilaukseni olisivat CO2-reaktori ja ruokaa, joten eivät ole painavia. Olisiko halukkaita kimppaan lähtijöitä?
En tiedä sitten mikä olisi järkevintä, mutta meidän kimppatilauksen paketin paino jäänee alle seuraavan painorajan, eli sen 6 kg:n. Poikkeuksena tietenkin jokin yllättävä lisäys, mikä painoa paljon tekisi lisää. Voinen kuitenkin sanoa, että Suomen sisällä lähetettäessä tuo ruoka ja CO2-levitin oletettavasti menisi suhteellisen edukkaasti, eli n. 5 eurolla. Tämäkin tosin varmaan vaatisi pitkällisiä laskutoimituksia, että kannattaako toimia näin, vai laittaa tilaus tulemaan suoraan joensuuhun.

Ihan kuriositeetin vuoksi kuitenkin kysyisin, että minkälaista CO2-levitintä olet tilaamassa? Itse ajattelin laittaa tilaukseen toisen tetran levittimen, mutta olen "kuolannut" siellä olevaa spiraalilevitintäkin. :)

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Kawai kirjoitti:
Ihan kuriositeetin vuoksi kuitenkin kysyisin, että minkälaista CO2-levitintä olet tilaamassa? Itse ajattelin laittaa tilaukseen toisen tetran levittimen, mutta olen "kuolannut" siellä olevaa spiraalilevitintäkin. :)

Itse asiassa ajattelin vain sitä Eheimin paketin reaktoriosaa, hintaan 11.70e. Tarkoitus on jatkaa hiivapannujen kanssa läträämistä :) .

Jos mahdun Tampere-kimppaan niin pääsen kyllä hakemaan roippeet Tampereelta, ei tarvitsisi enää tänne Joensuuhun postitella. Mutta jos 6 kg:n painoraja rikkoutuu noilla mun tilattavilla niin enköhän sitten odottele, että saamme paikallisen tilauksen kerättyä. Heloo Joensuu?!!
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Jos minä tulen kimppaan, mikä vielä ei ole varma, sillä tavaroilla ei ole vielä kiirettä.

Omieni romppeiden paino on pakattuna 2.65kg ja hintaa postikuluineen ym. on n.50euroa. Siellä tulisi siis ehkä 2008, patruunoita, imukuppeja, varaosia..

ps. Kawai tilaukseni on muuttunut. :mrgreen:


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

oppo kirjoitti:ps. Kawai tilaukseni on muuttunut. :mrgreen:
Kas, ja mä jo luulin väistäneeni muurin... eiku muistaneeni väärin. Kerrohan sitten, kun olet päättänyt, niin katsotaan mitä tapahtuu. Odottelen rauhassa tilanteen asettumista.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Olisin kiinnostunut tilaamaan pieneen akvaarioon sellaista suodatinta johon ei partiksen poikaset jäisi suodattimeen. Sellainen (Akvaario-opas kirjassa) ilmapumpulla toivivat vaahtomuovisuodattimet. En tiedä näistä mitään mutta kuvassa se tuntuu mieleiseltä. Olisi tälläiselle tarvetta, jos jollakin on kyseinen kirja, voisi kertoa/tilata minulle sellaisen.

Kumminkin... ankos77@luukku.com
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Lisäsin viestin tuonne kawain aloittamaan keskusteluun, mutta tämä on ilmeisesti vähän vireämpi juttu tällä hetkellä [;)] Niin suodatinta olin ajatellut, täytyisi ensin käydä katselemassa hintoja täältä suomesta, mutta.. toisessa keskustelussa vähän tarkemmin :)
maiju
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 18:53, 27.12.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maiju »

Tilaukset tulivat tänään, eli postissa meni tasan viikko (ulkosuodatin, ruokaa). Takuu lappua ei ollut täytetty eikä paria vesitestiä oltu laitettu mukaan. Sen verran hyvin kyllä toimi, että käytän jatkossakin!
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

maiju kirjoitti:Tilaukset tulivat tänään, eli postissa meni tasan viikko (ulkosuodatin, ruokaa). Takuu lappua ei ollut täytetty eikä paria vesitestiä oltu laitettu mukaan. Sen verran hyvin kyllä toimi, että käytän jatkossakin!
Mistä kaupasta tilasit? Ja muistitko erikseen pyytää että täyttävät takuulapun? Ja oletko varma että kaikki tilaamasi tavarat olivat siinä tilausvahvistuksessa, minkä sait mahdollisesti sähköpostiisi?


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
maiju
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 18:53, 27.12.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maiju »

Tilasin aquaristic.net:istä. Nolona täytyy myöntää, etten erikseen pyytänyt takuulapun täyttöä. En saanut mitään tilausvahvistusta, mutta mailissa luvattiin, että he alentavat 3 euroa postimaksuista jos tahdon ne testit, mutta kannattaakohan?
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

maiju kirjoitti:Tilasin aquaristic.net:istä. Nolona täytyy myöntää, etten erikseen pyytänyt takuulapun täyttöä. En saanut mitään tilausvahvistusta, mutta mailissa luvattiin, että he alentavat 3 euroa postimaksuista jos tahdon ne testit, mutta kannattaakohan?
Hmm..enpä tiedä kannattaako kun en ole kyseistä kauppaa käyttänyt mutta kyllähän sinä sen verran osaat laskea mitä kuluja siitä tulee ja paljonko ne suomessa maksaa sillä se kannattavuus selviää. Ajattelinkin ettei voi olla www.aquaristikshop.com, koska en ole kuullut siitä mitään huonoa palautetta. Tulevaisuudessa suosittelen sinullekkin lämpimästi tämän kaupan käyttöä, saat varmasti kaiken tavaran ja joskus jopa ilman pyytöä takuulapunkin täytettynä. [;)] Niin ja tilausvahvistus tupsahtaa maililla.

Huom. Kun tilaat suodattimen ym. pyydä erikseen että täyttävät takuulapun (se Your notifikations-kenttä tilauksen alalaidassa). Kun tilaat kirjoja (Aqualog) niin kerro haluamasi kieli englanti/saksa. Tälläiset neuvot olen saanut suoraan aquaristikshop.com:sta. Muita neuvoja voi kysellä heiltä maililla, vastaavat todella nopeasti ja ystävällisesti ja englanniksi vääntyy.


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Olen kehunnut itse aikasemmin aquaristikshop.comia niin kun olen tämän vuoden aikana tilannut 5-estä eri paikasta Saksata tavaraa niin voisin sanoa että kaikissa homma toimii tai sitten ei, esim siitä aquaristikshopista tilasin viikko sitten mittarin niin tänään ei ole vieläkään Visaa veloitettu eli tavara ei ole sieltä viikossa lähtenyt ulos, seame.comista tilasin 9 kpl testejä niin 2 kpl tuli alle viikossa ja loput muutaman päivän myöhemmin kun niitä ei ollut heti varastossa mutta lähettivät kuitenkin 2 kpl heti ja loput perässä mikä on mielestäni jo palvelun huippua, harvemmin kaupat lähettävät tavaran monesssa osassa kun siitä tulee heille lisää postikuluja ja kun vielä seame.comista yli 40 tilaukset tulevat ilman mitään posti ym.. kuluja.
Varastotilanne määrää lopullisesti tavaran toimitusajan ja en ole vielä kuullut että joltain olisi veloitettu visa eikä lähetetty tavaraa tai jotain muuta ei rehellistä toimintaa joten mielestäni kaikki kaupat ovat siellä hyviä, hinnat ja valikoima vain eroa pikkasen.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

oppo kirjoitti:Ajattelinkin ettei voi olla www.aquaristikshop.com, koska en ole kuullut siitä mitään huonoa palautetta. Tulevaisuudessa suosittelen sinullekkin lämpimästi tämän kaupan käyttöä, saat varmasti kaiken tavaran ja joskus jopa ilman pyytöä takuulapunkin täytettynä.
Oma kokemukseni kyseisestä firmasta ei ole aivan näin hyvä. Nyt viime kerralla odottelimme pakettia melkein parin kuukauden ajan, eli toimitusaika ei ollut järin nopea. Tilaamani kasvit olivat aivan vääriä (näin on tapahtunut ennenkin). Meiltä oli myös veloitettu postikuluja 15 (!!!) ylimääräisestä kilosta, eli aika reipas summa. Saimme toki rahat takaisin, mutta vasta kirjoitettuani aika tylyn reklamaatiokirjeen sinnepäin.

Olen monesti yrittänyt lähettää emailia kyseiseen kauppaan ja kysyä lisätietoa myytävistä tavaroista, mutta vastauksia ei ole kuulunut... eli palvelussa olisi parantamisen varaa.

Kaikissa nettikaupoissa kannattaa pitää silmänsä auki, toivoa parasta ja tarkistaa tavarat & lasku ne saatuaan. Kaikki ei välttämättä aina täsmää niin hyvin kuin toivoisi...
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

skare kirjoitti:Nyt viime kerralla odottelimme pakettia melkein parin kuukauden ajan, eli toimitusaika ei ollut järin nopea. Tilaamani kasvit olivat aivan vääriä (näin on tapahtunut ennenkin). Meiltä oli myös veloitettu postikuluja 15 (!!!) ylimääräisestä kilosta, eli aika reipas summa. Saimme toki rahat takaisin, mutta vasta kirjoitettuani aika tylyn reklamaatiokirjeen sinnepäin.
Oma (ainoa) tilaukseni tuli 7-8 päivässä, kaikki tavarat oikein ja postikulut oikein veloitettuina.
skare kirjoitti:Olen monesti yrittänyt lähettää emailia kyseiseen kauppaan ja kysyä lisätietoa myytävistä tavaroista, mutta vastauksia ei ole kuulunut... eli palvelussa olisi parantamisen varaa.
Omituista, koska minun lähettämiini sähköpostiviesteihin on aina vastattu, jopa nopeasti. [;)] Minä tosin en ole lähetellyt mitään webbisivujen kautta, vaan ihan suoraa omalla sähköpostiohjelmallani heidän palveluosoitteeseensa. Liekö sillä sitten väliä, en tiedä.
skare kirjoitti:Kaikissa nettikaupoissa kannattaa pitää silmänsä auki, toivoa parasta ja tarkistaa tavarat & lasku ne saatuaan. Kaikki ei välttämättä aina täsmää niin hyvin kuin toivoisi...
Tämä on aivan totta. Asioiden tarkistaminen ja muut proseduurithan toki kuuluu arkielämään muutoinkin. :)

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

rambi kirjoitti:Olen kehunnut itse aikasemmin aquaristikshop.comia niin kun olen tämän vuoden aikana tilannut 5-estä eri paikasta Saksata tavaraa niin voisin sanoa että kaikissa homma toimii tai sitten ei...

...en ole vielä kuullut että joltain olisi veloitettu visa eikä lähetetty tavaraa tai jotain muuta ei rehellistä toimintaa joten mielestäni kaikki kaupat ovat siellä hyviä, hinnat ja valikoima vain eroa pikkasen.
Näinhän se on että kaikissa kaupoissa varmasti sattuu mokia. Enkä ole minäkään ei-rehellistä toiminnasta saanut tietoa vain jostain pikkumokailusta ym. Mutta makuasia kai tämäkin on, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Minä pidän aquaristikshopin palvelusta, valikoimasta, sivustosta ja kokemuksesta minkä olen siitä puljusta saanut.
skare kirjoitti:Tilaamani kasvit olivat aivan vääriä (näin on tapahtunut ennenkin).

Olen monesti yrittänyt lähettää emailia kyseiseen kauppaan ja kysyä lisätietoa myytävistä tavaroista, mutta vastauksia ei ole kuulunut... eli palvelussa olisi parantamisen varaa.
Kun minä olen laittanut mailia sinne (3kertaa) niin 1-2päivää ja vastaus on sähköpostissani. Tosin tuohon kasviasiaan en voi puuttua koska en ole tilannut niitä sieltä enkä tilaa.


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minulla aquaristic.net on toiminut täysin virheettömästi muttei shop. Tilauksesta on puuttunut milloin mitäkin ja laskutettu on silti.

Ja tilausvahvistuksen saa sitten aquaristicistä myös maililla jos kentän raksii. Että ei se nyt niin ihmeellinen toiminto shopissakaan ole.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kerran tilasin akuaristiksopista ison tilauksen ja lähettivät tiedon, että erästä pientä ruokapurkkia ei ollut saatavilla ja jättivät laskuttamatta sitten siitä. Paljon kivempi tapa tuo kuin antaa odotuttaa. Menin samana päivänä ostamaan puuttuvan ruuan lähiakvaarioliikkeestä :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Hmm.. Oletteko muuten huomanneet, että aquaristikshop laskuttaa postikuluja enemmän? Viimeksi laitoin heille postia, että miksi ovat hinnoitelleet kalliimman paketin mukaan, vaikka pienemmällä hinnalla olisi tullut. No, lupasivat tapansa mukaan hyvittää sen seuraavan tilauksen yhteydessä.

Toissa kertana lähettivät tilauksen, vaikka tuote puuttui. Ajattelin, että pitäisiköhän laittaa paketti takaisin, jos kerran lähettelevät puutteellisia tilauksia. Viime kerralla heillä oli mennyt tuotenrot sekaisin ja tuli ihan muuta, mitä olin tilannut... Ei se tuote onneksi maksanut kuin 3e ja oli kalanruokaa :mrgreen:

Muuten kyllä tilaukset on hoidettu nopeasti ja tavarat olleet parin viikon sisällä tilauksesta ja takuulaput täytettyinä. Olen tilannut vain postiennakolla tähän asti, mutta nyt kun ko. liikkeeseen voikin jo luottaa, niin ehkä ensikerralla maksulla tms...
KAri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 00:52, 30.12.2001
Paikkakunta: Tampere / TAS

Postikuluista ...

Viesti Kirjoittaja KAri »

aqua2002 kirjoitti:Hmm.. Oletteko muuten huomanneet, että aquaristikshop laskuttaa postikuluja enemmän? Viimeksi laitoin heille postia, että miksi ovat hinnoitelleet kalliimman paketin mukaan, vaikka pienemmällä hinnalla olisi tullut. No, lupasivat tapansa mukaan hyvittää sen seuraavan tilauksen yhteydessä.
Jep, sama huomattu ja reklamoitu. Ylimääräistä postikulua oli otettu lähes 15 euroa. Palauttivat rahat Visalleni nopeasti reklamoinnin jälkeen. Jotenkin vain jäi kusetuksen maku suuhun tuosta hinnoittelusta. Tuntuu, että edullisia hintoja kompensoidaan osaltaan "extra-postikuluilla" :x
Kokonaisuudessaan Shopista silti pääosin hyviä kokemuksia, kunhan tarkistaa laskutuksen ja jättää kasvit tilaamatta [;)]

-KAri-
MET
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 09:45, 20.09.2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja MET »

Oletteko saaneet tiedon maksettavista postikuluista etukäteen, vai käyvätkö ne ilmi vasta kun lähetys saapuu? Aqaristicshopin vastaus kesti minulla 5! päivää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”