Aquaristicshopin postimaksut

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hurja
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 23:39, 18.04.2004
Paikkakunta: Tampere

Aquaristicshopin postimaksut

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Lueskelin tässä viestiketjun nettikauppojen toimivuudesta ja toimimattomuudesta... Itse en ole päässyt vielä tilaamisen asteelle. Olin aikeissa tilata a-shopista kaksi 38w loisteputkea kun tuntuu olevan niin harvinainen ja peräti tuntematon mitta sähkö- ja akvaariokaupoissa. Noh, valmistauduin maksamaan postikuluja alle kolmen kilon verran (oliko se nyt jotain vajaat 10e). Viimeisillään ennen tilauksen lähettämistä tarkastelin viivan alla olevaa loppusummaa ja ihmettelin sen suuruutta. Jostain kumman syystä painoa olisi yli 10kg ja maksut sen mukaiset. Jäi tilaus tekemättä ja laitoin kyselyä mistä moinen järkyttävä paino juontaa juurensa. Vastausta ei ole kuulunut, erään viestiketjun lukemisen jälkeen en kyllä enää odotakaan sitä saavani. Onko teillä ollut yhtä järkyttäviä postimaksuja??? Ja oletteko vain kiltistä suostuneet ne maksamaan?
"Eläinmaailmassa on perheitä, joissa isät pitävät huolta lapsista. Näin tapahtuu merihevosten, merkillisen kalalajin keskuudessa."

Kompassi, Nuorten tietokuvasto 1959
Kapalo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 20:41, 21.02.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapalo »

Heissan
Olen tilannut sekä Aquaristikshop:sta sekä Aquaristik.net:sta ja kummassakin on palvelu toiminut. Aquaristik.netissa suorastaan loistavasti. Itse olen tilannut kaikki ostokseni UPS/DHL - lähetyksinä. Mielestäni kummankin yrityksen sivuilta jostain kohtaa löytyi maininta lamppujen, akvaarioiden ja kaapistojen erillishinnoittelusta.
Muuten esim. Aquaristik.netissa painoraja on 32 kg ja maksu 19.90 euroa.
KatjaS
Member
Member
Viestit: 459
Liittynyt: 14:18, 20.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja KatjaS »

Hintaan on varmaankin lisätty "särkyvää"- lisä.
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Aquaristikshopissa lisäsivät mulla 20 € postikuluja kun tilasin loisteputkia. Sanoivat, että pitkästä paketista tulee enemmän postikuluja. Yritin kyllä takoa niihin järkeä sanomalla että ovat jo kerran ilmoittaneet pienemmän postikulun ja että säännöissä ei mainita että loisteputkien rahdin hinta pitäisi erikseen kysyä. Siellä mainitaan vaan akvaariot, valaisimet ja kalusteet. Homma meni sitten niin, että eivät enää viitsineet vastailla edes vaikka yritin Trusted shopsin kautta saada yhteyttä.
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

Tilasin ulkosuodattimen aquaristic.net:in kautta ja eilen paketti saapui (tilasin 17.3.). Eipä mitään muuta "pahaa" sanottavaa muuta kuin tuo UPS-palvelu kotiovelle. Päivällä minulle oli soitettu jostain numerosta ja ennenkuin edes ehdin soittaa takaisin, oli lähetti ovella tuomassa pakettia. Normaalisti olisin ollut siihen aikaan töissä eli turhaan olisivat raahanneet ovelle ja ties mistä olisin sitten pakettini joutunut hakemaan. Sattumalta olinkin kotosalla joten sain paketin. Läheteillä ei myöskään ole vaihtokassaa joten kotosalla pitäisi olla valmiina sitten aivan tasaraha :|
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

sani kirjoitti:Tilasin ulkosuodattimen aquaristic.net:in kautta ja eilen paketti saapui (tilasin 17.3.). Eipä mitään muuta "pahaa" sanottavaa muuta kuin tuo UPS-palvelu kotiovelle.
Sama vika. Mä olenkin laittanut toimitusosoitteeksi työpaikan osoitteen. UPS käy noutamassa sieltä joka päivä ja samalla voivat tipauttaa mulle paketin. Enhän mä ole koskaan arkena kotona klo 12-15 aikaan kun UPSin kuski huristelee paikkakunnalla.
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 12:43, 07.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

sani kirjoitti: Normaalisti olisin ollut siihen aikaan töissä eli turhaan olisivat raahanneet ovelle ja ties mistä olisin sitten pakettini joutunut hakemaan. :|
Lähettifirma yrittää toimitusta muistaakseni kolme kertaa. Minä järjestin 2.toimitusta varten lähellä asuvan eläkeläissukulaisen vastaanottamaan paketin ja suorittamaan maksun.
Hurja
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 23:39, 18.04.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Minäkin ymmärsin, että erikoismaksut kuuluu vain akvaario ym kalustetoimituksiin. Onhan se kyllä ihan järkeenkäypää, että särkyvät ja hankalanmalliset loisteputket pitää laittaa erikoistoimituksena...

Olenkohan jotenkin kuutio vai miten, mutta Aquaristik. netistä en loisteputkia löytänyt.

Tohon kahden kympin postimaksuun varmaan kärsisi tilata useampikin loisteputki kuin kaksi, mutta ei niitä silti itselleen kannata kovin useaa ottaa. Pitäis löytää Oulun seudulta kimppatilausporukka...
"Eläinmaailmassa on perheitä, joissa isät pitävät huolta lapsista. Näin tapahtuu merihevosten, merkillisen kalalajin keskuudessa."

Kompassi, Nuorten tietokuvasto 1959
loude
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 14:18, 10.09.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: ESPOO
Viesti:

Re: Aquaristicshopin postimaksut

Viesti Kirjoittaja loude »

Vinkki
Tilasin Eheim Pro III 2080:n Aquaristic.net istä, ilman suodatinmatskuja.
Hinta: 210€ Postikulut 20€
Niin että ne jotka sanovat ettei kannata kalliimpien postikulujen takia, puhuvat p*@kaa.

Toinen vinkki: Tilatkaa tavaranne jonkun yrityksen (kaverin firman) nimissä, säästätte vielä 20%, koska alv maksetaan vasta kotimaassa, kun tuote myydään eteenpäin. Sen sakemannitkin tajuavat.

m.
loude, junior member since 2003 ;-)
009
Senior Member
Senior Member
Viestit: 541
Liittynyt: 19:27, 18.08.2009
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Satakunta

Re: Aquaristicshopin postimaksut

Viesti Kirjoittaja 009 »

Miten tuo yritysten välinen EU-alueen alv vapaa kauppa virallisesti menee?
Sen ymmärrän että esim kaivinkoneyrittäjä voi ostaa EU-alueelta alv 0% hintaan uuden moottorin koneeseensa.
Mutta jos ostaakin firman nimissä kalanruokaa tai muuta rojua, joka taas ei liity mitenkään firman toimenkuvaan, vaan tavarat katsotaan yksityistalouden menoiksi.
Valvookohan näitä aisoita oikeasti kukaan, vai joutuuko yrittäjän kone työttömäksi kun itse mestari on linnassa tiilen päitä lukemassa 8O
loude
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 14:18, 10.09.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: ESPOO
Viesti:

Re: Aquaristicshopin postimaksut

Viesti Kirjoittaja loude »

HAHHAHHAH! )))
Mitä sitten jos Remonttireiska haluaa toimistoonsa akvaarion?
Uskotko oikeasti että jotain kiinnostaa?
loude, junior member since 2003 ;-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”