Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mula on tuolla ostetaan-palstalla ilmoitus että ostan kaloja.
En tiedä että luuleeko ihmiset (ei aktiivisia palstalaisia) että olen tyhmä tms kun tarjoavat minulle kaloja.

Juu, tarjota saa mutta se hinta kannattaa pitää kohtuullisena. Minulla kun ei ole mitään mielenkiintoa maksaa kahdesta tiikerinuoliaisesta 50 euroa kun paikallisessa akvaarioliikkeessä ne maksavat 10 euroa kappale. Tai yhdestä miljoonakalasta, olkoon vaikka kuinka upean värinen, 10 euroa. Tai yhdestä leväbarbista, millä on todella kiire uuteen kotiin 30 euroa. Tai edes partamonnista ei kiinnosta maksaa 15 euroa, niitä kun jaetaan myös ilmaiseksi ja saan poikasia itsekkin jos haluan, sen kun laitan vaan koiraan ja naaraan samaan altaaseen :mrgreen:

Onko ahneudella mitään rajaa vai onko kyseessä vaan tietämättömyys? Toisaalta, jos on tietämättömyyttä ja ilmoitan että en maksa kyseisestä kalasta niin paljoa, niin tuskin vastakset olisivat tyyliä "kyllä tämä on ollut kallis kala ja halvemmalla sitä en myy". Vai voiko tosiaan ihan peruskalatkin olla jossakin päin suomea niin älyttömän hintaisia?

Vaikka haluankin altaaseeni ensisijaisesti kaloja, mitkä asuu liian pienessä kodissa, e niitä sentään ala ylihinnalla pelastamaan - minulakaan ei ole siihen varaa vaikka kuinka tahtoisin. Ja itseasiassa en edes tahdo antaa älytöntä summaa rahaa kalasta, minkä saan muualta huomattavasti pienemmällä summalla.

Kovasti olen yrittänyt hankkia kalani harrastajilta ja näitä rescue-tapauksia mutta jää hankkimatta niiden tähtitieteellisen hinnan takia.

Kiitos kuitenkin niille muutamille joilla on järki päässä hinnoittelussa ja kaupankäynti toimii :D
Kultakalafani
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 18:45, 19.06.2005

Viesti Kirjoittaja Kultakalafani »

Ehkä kyseisillä henkilöillä ei ole kunnollista käsitystä, mitä akvaariokalat todella maksavat? Ta jos he vielä rinnastavat eurot markkoihin, eli esim. 10 euroa maksava miljoonakala on heistä sama kuin 10 markkaa maksava
kala?
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Ei mikään ole niin arvokas kuin oma kala..?
Aika hurjiltahan nuo hinnat kuulostavat, muista en paljoa tiedä, mutta tuon partiksen kohdalla alkoi jo huvittaa! :mrgreen:
Kaipa se ei ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa?
No, varmaan olet ihan järkeviäkin pyyntöjä saanut, minä olen jatkuvasti törmännyt vain oikein kohtuulliseen hinnoitteluus täällä.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jospa hintaa nostavat kalatuberkuloosi ja muut stressatuissa rescuetapauksissa olevat taudit. :roll:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

ParratonMonni kirjoitti:No, varmaan olet ihan järkeviäkin pyyntöjä saanut, minä olen jatkuvasti törmännyt vain oikein kohtuulliseen hinnoitteluus täällä.
Hmmm...Minä sitten taas törmännyt aloittajan tavoin myös hyvin törkeäänkin. Ja järjettömiin hintojen nostoihin kesken kaupan teon :roll:

Ei minua myöskään huvita maksaa kalasta jo ka kaupassa maksaa 1.70€ yksityiselle 5€, tai kasvista joka kaupassa maksaa 4€-> yksityiselle melkein 20€. 8O

Erään henkilön kanssa neuvottelin kiekkokala naaraan kaupasta. Ilmoituksessaan hänellä oli hintapyyntinä 20€, siinä vaiheessa kun tuli puheeksi kalan postittaminen Oulusta tänne Harjavaltaan pomppasi hinta 60€+matkakulut+pakkauskulut 8O

Sinne sai jäädä se kala, ei sen takia etten saattaisi tuota 60€ maksaa suuresta naaraasta ja toki korvata muut aiheutuvat kulut mutta tuo kesken kaiken tehty hinnan korotus oli mielestäni hieman tylyä :|
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

ParratonMonni kirjoitti:No, varmaan olet ihan järkeviäkin pyyntöjä saanut, minä olen jatkuvasti törmännyt vain oikein kohtuulliseen hinnoitteluus täällä.
Niin kun jo aloitusviestissä mainitsin, kohtuuhintaisia kauppoja olen tehnyt.

Yksi yhteinen piirre on näillä ylihinnoitelluilla kaloilla - mitään nistä ei löydy myydään-palstalta vaan kaikkia tarjotaan ostoilmoituksen perusteella. Ja nimimerkit, mitkä niitä myyvät, eivät ole palstan aktiivisia käyttäjiä.
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member
Viestit: 867
Liittynyt: 10:56, 28.12.2004
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Minä en ainakaan kehtaisi pyytää edes samaa hintaa myytävänä olevista kaloistani kuin mitä kaupassa on. Minusta täällä kysellään kaloja juuri sen takia että saisi niitä vähän halvemmalla. Eikös..? :|
höntti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 907
Liittynyt: 19:24, 12.11.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja höntti »

nikita kirjoitti:Yksi yhteinen piirre on näillä ylihinnoitelluilla kaloilla - mitään nistä ei löydy myydään-palstalta vaan kaikkia tarjotaan ostoilmoituksen perusteella. Ja nimimerkit, mitkä niitä myyvät, eivät ole palstan aktiivisia käyttäjiä.

Kaikki ovat varmaan kuulleet nettihuijareista. Tuommoinen kuulostaa aivan niiltä, eikö vain?

Olen todennäköisesti saanut akvaariokaupasta kasvit ihan liian halvalla kun välillä täällä on reilusti kalliimpia kasveja. Varsinkin semmoiset kasvipaketit. Ja monesti jostain tavallisesta tähdikistä pitäisi täällä maksaa 4 e/varsi 8O Lähieläinkaupasta saa puskan hintaan 2€ eräältä erittäin mukavalta myyjältä.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Pelkkä aloittelija kirjoitti:Minä en ainakaan kehtaisi pyytää edes samaa hintaa myytävänä olevista kaloistani kuin mitä kaupassa on. Minusta täällä kysellään kaloja juuri sen takia että saisi niitä vähän halvemmalla. Eikös..? :|
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Itse ostan kalani mieluiten harrastajilta mutta jos hinnat ovat korkeammat, kun eläinkaupassa kyseisen kalan hinta, niin jätän ostamatta.

Tietty voidaan sanoa että kaloja on kallista aksvattaa jne mutta eikös tämä ole HARRASTUS ja harrastukset maksaa aina - tietty kiva jos kaloja myymällä saa jotain takaisin mutta ei kai koko harrastusta pitäisi saada rahoitettua kalojen myynnillä (ylihinnoittelulla)? Liikkeen täytyy tuottaa voittoa, harrastuksen ei.

Mitä itse olen noita kaloja myynyt, niin hintana minulla on ollut noin puolet tai alle akvaarioliikkeen hinnasta.

Mutta, hullu ei ole se joka pyytää vaan se, joka maksaa.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

nikita kirjoitti:
Pelkkä aloittelija kirjoitti:Minä en ainakaan kehtaisi pyytää edes samaa hintaa myytävänä olevista kaloistani kuin mitä kaupassa on. Minusta täällä kysellään kaloja juuri sen takia että saisi niitä vähän halvemmalla. Eikös..? :|
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Itse ostan kalani mieluiten harrastajilta mutta jos hinnat ovat korkeammat, kun eläinkaupassa kyseisen kalan hinta, niin jätän ostamatta.


Minäpä kehtaisin pyytää enemmän kuin mitä siitä itse olen maksanut. Monet kalat ovat kovin pieniä poikasia vielä myyntikuntoisenakin ja varmuutta selviytymisestä ei ole - ovat joutuneet kokemaan kovia siirrosta ja muusta.

Jos tällaisen kalan keskimääräinen elinikä on pitkä, niin kyllä aikuisesta - lisääntymiskykyisestä - kalasta voisin pyytää enemmän kuin kaupan sintistä.

Mutta miksi pyytäisin enemmän kuin kauppias? No, siksi, että en myy yhtäkään kalaa eteenpäin akvaarioistani ennen kuin olen EELAlta saanut terveenpaperit - en minä, vaan kalat :D Sekään ei mitään takaa, mutta ainakin tyhjää parempi.

Itse olisin valmis maksamaan vaikka 3x enemmän nykyisistä leipäkaloista, jos saisin sillä hinnalla terveitä kaloja sen sijaan, että ostan mahdollisimman halpoja ja huonokuntoisia kaloja, joilla on suurempi riski tuoda tarttuva tauti mukanaan.
Mutta, hullu ei ole se joka pyytää vaan se, joka maksaa.
Ei niin, mutta toisaalta... Joskus se maksaminenkin kannattaa ;)
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Kyllä se on järkyttävää, kun jotkut pyytävät kaloistaan älyttömästi ja sitten jos pitää vielä maksaa matkahuoltoon kulut niin hintaa kertyy... niiden kalojen myyjien pitäisi olla onnellisia, että kalat saavat uuden kodin missä jatkaa elämää. Jos ja kun toivottavasti saan poikasia onnistumaan niin aijon ottaa niistä vain pienen hinnan, etenkin, jos ostaja haluaa kalat matkahuollon kautta. Pitäisi ihmisten ajatella kolojen parasta.
Ja sitä paitsi satunnaisissa kävijöissä on se huonopuoli, että heihin ei voi kovinkaan luottaa. Itse ainankin suhtaudun varautuneesti jos joku tekee kyselyä myymistäni asioista. <-- siis sellainen jolla on saldonaan 0 viestiä.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

huh huh! mitä pyydetään 5 lehtikalalla nytten tuolla! Voisi sanoa todellakin rahastukseksi, kun itselläni on ainankin pääasia se, että kalat saavat hyvän kodin.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1302
Liittynyt: 19:02, 04.12.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Entäpä jos myynnissä olevat kalat ovat terveitä ja muutenkin hyväkuntoisia ja ns. "hyviä" yksilöitä? Itse kyllä maksaisin mielelläni laadusta enemmän.
Hintaan saattaa liittyä myös sellainen seikka, että kalat saattavat saada varmemmin hyvän kodin, kun hinnan kanssa ostoa harkitaan tarkemmin.

Asia on toki eri, jos kaloissa on jotain sairauden merkkejä tai ovat muuten huonon näköisiä/oloisia.

Toki olen samaa mieltä edellisten kanssa, jos myydään ihan perussillejä (esim. lehtikala, partis) aivan selvään ylihintaan, on jossain vikaa.
Fishy fella.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

wantukka kirjoitti:huh huh! mitä pyydetään 5 lehtikalalla nytten tuolla! Voisi sanoa todellakin rahastukseksi, kun itselläni on ainankin pääasia se, että kalat saavat hyvän kodin.
Hyvämuotoinen/kuntoinen lippulehtikala on täysin eri asia, kuin geenimanipuloitu leipäkala-lehtikala.

Jos nuo yksilöt ovat alkuperältään luonnosta pyydettyjä, hinta on mielestäni ihan kohdillaan.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

John D kirjoitti:
wantukka kirjoitti:huh huh! mitä pyydetään 5 lehtikalalla nytten tuolla! Voisi sanoa todellakin rahastukseksi, kun itselläni on ainankin pääasia se, että kalat saavat hyvän kodin.
Hyvämuotoinen/kuntoinen lippulehtikala on täysin eri asia, kuin geenimanipuloitu leipäkala-lehtikala.

Jos nuo yksilöt ovat alkuperältään luonnosta pyydettyjä, hinta on mielestäni ihan kohdillaan.
En ole kovin tarkkaan seurannut lippulehtikalojen hintoja. Sellainen käsitys kuitenkin on, että reissussa rähjääntynyt pikkuinen ja laiha lippis maksaa kaupassa halvimmillaan 40 egee.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Eikä taida lähteä edes sillä 40 eurolla. likempänä viittä- kuuttakymppiä nuo on olleet.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Onneksi on vapaus olla ostamatta kohtuuttomaan hintaan! [;)]
Enkä minä ainakaan uskaltaisi ruveta kauppoihin, jos ei mitään taustoja myyjästä ole (aina siis katson käyttäjätiedot ja lähetetyt viestit...)

Ja tietyillä myyjillä on sen verran hyvä maine (ansaitusti), että mielellään maksaa laadusta enemmän, koska tietää saavansa joka sentilleen vastinetta. Sama koskee kaikkia ötököitä ja kasveja myös.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Jankku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:13, 08.07.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Jankku »

wantukka kirjoitti:huh huh! mitä pyydetään 5 lehtikalalla nytten tuolla! Voisi sanoa todellakin rahastukseksi, kun itselläni on ainankin pääasia se, että kalat saavat hyvän kodin.
Hintapyyntöni tuolla 'myydään'-forumilla on kuin onkin erittäin korkea. Se ei kuitenkaan ole korkeampi kuin niistä alun perin maksamani hinta. Ostettaessa lippulehtikalat olivat juuri ja juuri myyntikokoisia, eli vajaan kolmanneksen siitä mitä ne nykyään ovat. Lisäksi kun näillä yksilöillä on ikääkin jo pari vuotta, tietää ostaja, että nämä luonnosta pyydetyt yksilöt ovat jo sopeutuneet akvaario-oloihin. Rahastusta en harrasta, enkä ole koskaan harrastanut. Hinnastakin voi neuvotella, mutta hintapyyntö on tärkeä antamaan suuntaa ostajaehdokkaille ja karsimaan pois tarjoukset henkilöiltä, jotka luulevat ostavansa tavallisia 5 euron lehtikaloja 'käytettynä'.

Minun mielestäni akvaariokalojen myyntipuuhissa ei voida mitenkään soveltaa käytetyn tavaran osto- ja myyntiperiaatteita. Aina täytyy ottaa huomioon se, miten erilainen tilanne on akvaarioliikkeestä ostettaessa ja suoraan harrastajalta ostettaessa. Ne, jotka eivät ymmärrä lisäarvoa, jonka harrastaja kalalle antaa hyvällä hoidolla, voivat toki jatkossakin ostaa suoraan eläinkaupasta karanteenista vapautuneita kaloja ja toivoa, että ne kestävät ja menestyvät... itse ostan arvokkaammat ja harvinaisemmat yksilöt mieluiten harrastajalta.

Mutta ehkä tämä on vain minun mielipiteeni...?

/Jankku
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Jankku kirjoitti:
wantukka kirjoitti:huh huh! mitä pyydetään 5 lehtikalalla nytten tuolla! Voisi sanoa todellakin rahastukseksi, kun itselläni on ainankin pääasia se, että kalat saavat hyvän kodin.
Hintapyyntöni tuolla 'myydään'-forumilla on kuin onkin erittäin korkea. Se ei kuitenkaan ole korkeampi kuin niistä alun perin maksamani hinta. Ostettaessa lippulehtikalat olivat juuri ja juuri myyntikokoisia, eli vajaan kolmanneksen siitä mitä ne nykyään ovat. Lisäksi kun näillä yksilöillä on ikääkin jo pari vuotta, tietää ostaja, että nämä luonnosta pyydetyt yksilöt ovat jo sopeutuneet akvaario-oloihin. Rahastusta en harrasta, enkä ole koskaan harrastanut. Hinnastakin voi neuvotella, mutta hintapyyntö on tärkeä antamaan suuntaa ostajaehdokkaille ja karsimaan pois tarjoukset henkilöiltä, jotka luulevat ostavansa tavallisia 5 euron lehtikaloja 'käytettynä'.

Minun mielestäni akvaariokalojen myyntipuuhissa ei voida mitenkään soveltaa käytetyn tavaran osto- ja myyntiperiaatteita. Aina täytyy ottaa huomioon se, miten erilainen tilanne on akvaarioliikkeestä ostettaessa ja suoraan harrastajalta ostettaessa. Ne, jotka eivät ymmärrä lisäarvoa, jonka harrastaja kalalle antaa hyvällä hoidolla, voivat toki jatkossakin ostaa suoraan eläinkaupasta karanteenista vapautuneita kaloja ja toivoa, että ne kestävät ja menestyvät... itse ostan arvokkaammat ja harvinaisemmat yksilöt mieluiten harrastajalta.

Mutta ehkä tämä on vain minun mielipiteeni...?

/Jankku
Joo, mutta jotain rajaa nyt kuitenkin tuohon hintaan! Mietipäs ihan oikeasti, paljonko 500 euroa on vanhassa markassa?! Enkä mä oikein jaksa uskoa, että niistä olet noin paljon joutunut pulittamaan... Tai sitten sinua on pissitty linssiin... :roll: Mutta niin tai näin, tuohan on ryöstöhinta, olit sitten itse sen saman maksanut tai et. Eikö tuolla hinnalla myytävät kalat olisi kannattanut jättää uimaan sinne, missä uivat alunperinkin (eli Amatsonille tms.)?
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 13:16, 16.01.2004
Paikkakunta: lappeen Ranta
Viesti:

Re: Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Tallulah kirjoitti:[Joo, mutta jotain rajaa nyt kuitenkin tuohon hintaan! Mietipäs ihan oikeasti, paljonko 500 euroa on vanhassa markassa?! Enkä mä oikein jaksa uskoa, että niistä olet noin paljon joutunut pulittamaan... Tai sitten sinua on pissitty linssiin... :roll: Mutta niin tai näin, tuohan on ryöstöhinta, olit sitten itse sen saman maksanut tai et. Eikö tuolla hinnalla myytävät kalat olisi kannattanut jättää uimaan sinne, missä uivat alunperinkin (eli Amatsonille tms.)?
Kait jokainen saa pyytää kaloistaa mitä tahtoo? Eihän 100 euroa ole vielä juurikaan suuri summa jos vertaa joihinkin muihin esim. plekojen hintoihin.

Tässä ei taideta tajuta jutun juurta. Itse ainakin mielummin ostaisin muutaman vuoden vanhan, hyvin kasvaneen ja akvaarioihin tottuneen lippulehtikalan mielummin kuin matkassa, tukuissa ja kaupassa rähjääntyneen, mahdollisesti teollisesta ruoasta kieltäytyvän pikkusintin.

Ihme ininää toisten hintapyynnöistä. En minäkään luopuisi rakaudella hoidetuista ja kasvatetuista lemmikeistä millään alehinnalla.
Kipa68
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 22:49, 11.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Kipa68 »

Jankun hintapyyntö on ihan kohdallaan. Jo 90-luvulla lippukalojen hinta tukussa (Turku) oli ~350 mk molemmin puolin ja ko. kalat olivat vielä nuoria ja pienikokoisia. 5 kappaleen parvesta 500 euroa ei tosiaankaan ole liikaa pyydetty, vaikka monesta tällaiselta tuntuukin. Lippulehtikala ei ole mikään helppo kala saada menestymään, kuten ei moni muukaan suoraan luonnosta tullut.

Itse annan enemmän painoarvoa harrastajan kasvattamille kaloille kuin suoraan kaupasta ostetuille... varsinkin kun kyseessä ei ole mikään "tusinakala"
Jankku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:13, 08.07.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Tallulah kirjoitti: Joo, mutta jotain rajaa nyt kuitenkin tuohon hintaan! Mietipäs ihan oikeasti, paljonko 500 euroa on vanhassa markassa?!
Argh... mitähän tuohon sanoisi? Ilmeisesti et ole ostamassa lippulehtikaloja tuohon älyttömään kiskurihintaan, joten ehkäpä en jaksa sinulle selitellä asiaa tämän enempää.
Tallulah kirjoitti: Enkä mä oikein jaksa uskoa, että niistä olet noin paljon joutunut pulittamaan...
Kiinnostaisi vaan tietää millä perusteella kutsut täysin tuntematonta ihmistä sekä kiskuriksi että valehtelijaksi? Tiedätkö edes mikä on Pterophyllum scalare? Jos tiedät, niin ehkä kerrot minullekin mikä kalani 'oikea' hinta on? :?

/Jankku
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Tpip kirjoitti:Kait jokainen saa pyytää kaloistaa mitä tahtoo? Eihän 100 euroa ole vielä juurikaan suuri summa jos vertaa joihinkin muihin esim. plekojen hintoihin.

Tässä ei taideta tajuta jutun juurta. Itse ainakin mielummin ostaisin muutaman vuoden vanhan, hyvin kasvaneen ja akvaarioihin tottuneen lippulehtikalan mielummin kuin matkassa, tukuissa ja kaupassa rähjääntyneen, mahdollisesti teollisesta ruoasta kieltäytyvän pikkusintin.

Ihme ininää toisten hintapyynnöistä. En minäkään luopuisi rakaudella hoidetuista ja kasvatetuista lemmikeistä millään alehinnalla.
No hei, eikö tämä ole sanavapaa palsta (ai sori, ei todellakaan ole)? Enkö minä saa tuota hintaa ihmetellä siinä, missä muut sitä puolustavat? Vilkaisepa muistin virkistykseksi alkuperäisen viestin otsikko...? :roll: Sitä paitsi, luepa tämä ketju huolella läpi - en ole ainoa, joka ihmettelee. Tosin taidan olla ainoa, joka ihmetyksen toi ilmi lehtikalojen myyjälle. :roll: :roll:
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Minustakin ne ovat kalliita, mutta eivät missään tapauksessa ylihinnoiteltuja :D

Yanna
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 13:16, 16.01.2004
Paikkakunta: lappeen Ranta
Viesti:

Re: Lippulehtikalojen hinta

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Tallulah kirjoitti:No hei, eikö tämä ole sanavapaa palsta (ai sori, ei todellakaan ole)? Enkö minä saa tuota hintaa ihmetellä siinä, missä muut sitä puolustavat? Vilkaisepa muistin virkistykseksi alkuperäisen viestin otsikko...? :roll: Sitä paitsi, luepa tämä ketju huolella läpi - en ole ainoa, joka ihmettelee. Tosin taidan olla ainoa, joka ihmetyksen toi ilmi lehtikalojen myyjälle. :roll: :roll:
Lue oma viestisi uudelleen. Agressiivinen, syyttävä, joku voisi jopa sanoa haukkuva viesti. Täyttää hyvin provosoivan viestin tunnusmerkit.

Sanavapaa palsta tai ei, minusta ainakin on aika epäasiallista avautua toisten hintapyynnöistä noin räikeällä ja syyttävällä tavalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”