Akvaariomaailma-lehti

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tulin tilanneeksi Akvaaariomaailma-lehden vuodenvaihteessa (ennenkuin täällä tultiin siihen tulokseen että se on syvältä..)
Sitä ei kuitenkaan ole kuulunut eikä näkynyt; onkohan se lakkautettu?
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Näkyi ainakin irtonumerona olevan myynnissä, jossain sattui silmään.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Itsekkin olen irtonumeron nähnyt, mutta omaan postilaatikkoon sitä ei ollut maanantaihin mennessä tipahtanut.. :(

Voi kyllä johtua siitä, että lehti tulee pohjoiseen hieman myöhemmin. Lehteni siis tulee eri osoitteeseen, missä itse asun.
Jouko
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 19:44, 12.08.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Minulla tämän vuoden ykkönumeron saantiin tarvittiin kolme puhelinsoittoa, yli kolmen viikon odotus ja uskomaton määrä kärsivällisyyttä. Eivät ilmeisesti uskoneet etten ollut saanut sitä.

Siellä se irtonumerohyllyssä nakotti monta viikkoa mutta hermo piti enkä ostanut (tai lukenut) sitä kauppareissulla.

Eipä ole kakkostakaan näkynyt, en tosin ole pariin viikkoon joutanut ostoksille enkä ole varma onko se edes ilmestynyt.


Jouko
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Soitin tänään kustantajalle: Ne jotka ovat tilanneet netin kautta eivät välttämättä ole saaneet tilaustaan lainkaan perille; on ollut ongelmia sen kanssa. Kakkosnumero ei ole vielä ilmestynyt!
Lupasivat kuitenkin lohdutukseksi lähettää ykkösnumeron kirjekuoressa :)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 17:27, 06.12.2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Minultakin on jäänyt kys. lehti kerran saamatta. Soitin kustantajalle ja annoin palautteen asiasta, lehti tuli kirjekuoressa parin päivän sisällä. Äärimmäisen ystävällistä ja nopeaa toimintaa, ainakin tuolloin.
NOU
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 15:58, 28.03.2005

Viesti Kirjoittaja NOU »

Minulta puuttuu tämän vuoden toinen lehti? Se ei siis ole ilmestynyt?
Akvaario hulluus...Mitä se on?
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Minulle tuli tänään!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Onko nämä keskustelut pakko käydä joka kuukausi? Vuoroon Akvaristi ja vuoroon Akvaariomaailma. Onko ne lehdet pakko tilata? Eikö olisi helpompi ostaa irtonumeroita, jos ottaa niin kovasti hermoon odottaa postiluukun kolahdusta? Päivä sinne tai tänne, níin ei luulisi, että kenenkään maailmankuva romahtaa, toisin taitaa vaan olla...
Samaa jaakaamista kummankin lehden suhteen näkyy olevan. :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Koss »

Fakkenoo kirjoitti:Onko nämä keskustelut pakko käydä joka kuukausi? Vuoroon Akvaristi ja vuoroon Akvaariomaailma. Onko ne lehdet pakko tilata? Eikö olisi helpompi ostaa irtonumeroita, jos ottaa niin kovasti hermoon odottaa postiluukun kolahdusta? Päivä sinne tai tänne, níin ei luulisi, että kenenkään maailmankuva romahtaa, toisin taitaa vaan olla...
Itse ainakin jos löydän hyvän lehden, tilaan sen mieluummin kuin odottelen kauppoihin ilmestymistä. Kaikista lehtipisteistä ei edes akvaariolehtiä löydy, tai sitten ne on myyty heti ilmestyttyään. Tilaajana odottaa tietysti saavansa lehtensä ajoissa. Jos nämä viestiketjut jotakin ärsyttävät, voihan ne jättää lukematta, tai ainakin kommentoimatta. :twisted:
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Fakkenoo kirjoitti:Onko nämä keskustelut pakko käydä joka kuukausi? Vuoroon Akvaristi ja vuoroon Akvaariomaailma.
Odotellaan, että jos vaikka tuo crisse_83 taas tempaisisi ja tekisi meille linkkikoosteen arvaariolehtikeskusteluista.
Koss kirjoitti:Itse ainakin jos löydän hyvän lehden, tilaan sen mieluummin kuin odottelen kauppoihin ilmestymistä.
Kun ottaa huomioon, että näiden keskustelujen perusteella nuo lehdet ovat yleensä ensin siellä kaupassa ja vasta sitten tilaajilla, niin tilaajahan tässä on se, joka joutuu odottelemaan. Ei se irtonumeron ostaja. [;)]
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Koss »

Cory kirjoitti:
Koss kirjoitti:Itse ainakin jos löydän hyvän lehden, tilaan sen mieluummin kuin odottelen kauppoihin ilmestymistä.
Kun ottaa huomioon, että näiden keskustelujen perusteella nuo lehdet ovat yleensä ensin siellä kaupassa ja vasta sitten tilaajilla, niin tilaajahan tässä on se, joka joutuu odottelemaan. Ei se irtonumeron ostaja. [;)]
Yleensä lehtiä tilatessa, etuna on se, että tilaaja saa lehtensä aiemmin kuin irtonumeron ostaja [;)] Onhan siinä myös sekin, ettei tarvitse lähteä etsimään kaupoista..
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Koss kirjoitti:Yleensä lehtiä tilatessa, etuna on se, että tilaaja saa lehtensä aiemmin kuin irtonumeron ostaja
Njaa, ne lehdet mitä itse olen vuosien varrella tilaillut ovat aikaisintaan olleet minulla samana päivänä kuin kaupoissa, mutta ei ole ollenkaan harvinaista että saan oman lehteni päivän pari myöhemmin. Esim. Akkari on postiluukussani samana päivänä kuin kaupoissa. Ja kun ottaa huomioon, että posti tulee sen jälkeen kun olen lähtenyt töihin, niin saan sen vasta kotiin tultuani, joka on periaatteessa myöhemmin kuin mitä irtonumeron ostaessani olisi tapahtunut: irtonumeron kun voin ostaa lounastauolla - ja myös lukea jo silloin.

Tuo toki riippuu varmasti lehdestäkin, mutta kun myös ottaa huomioon, että näiden akvaariolehtien kohdalla yksi yleinen purnauksen aihe on, että lehti on kaupoissa ennen kuin se on tilaajilla, ei tuo "tilaaja saa lehden aikaisemmin" -etu näytä olevan relevantti tässä asiayhteydessä.
Koss kirjoitti:Onhan siinä myös sekin, ettei tarvitse lähteä etsimään kaupoista..
Tuo on totta, vaikkakin riippuu myös suuresti siitä missä henkilö asuu ja minkälaisia hänen "arkipäivänreittinsä" ovat. Itselleni sattuu kirjakaupan lehtiosasto lounasreissun varrelle, joten äkkiäkös siinä poikkean. Toisaalta minulla ei ole kiirettä saada lehteä tuoreeltaan käsiini, joten en todellakaan juokse kirjakaupassa lehtitelinesyynillä päivittäin.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Osui tuossa "eräänä hetkenä" silmään seuraavat linkit, jotka liittyvät Akvaariomaailma-lehteen ja heidän "painotaloonsa".

1. http://www.viestintaliitto.fi/kirjatyo/ ... print.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://tutkimu.blogspot.com/2007/10/tis ... ksess.html" onclick="window.open(this.href);return false; (ja tuolta väliotsikko " Kohtuuttomuus jatkuu kolmen lehtitalon töissä")
3. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0019241302" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisää löytyy kun googlaa "karprint". Asiasta on ollut muuallakin juttua ja tuohtuneita kommentteja (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... t#p3542172" onclick="window.open(this.href);return false;), mutta muistutukseksi ettei tosiaan asiat unohdu. Kun kaikki ei aina muutu maailmassa vaikka mitä tehtäis. Ikävä homma.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 10:08, 27.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

"Karprintissa kaikki toimittajat ovat itse vastuussa juttujensa kuvaamisesta tai kuvien tilaamisesta. Kuvat eivät tilattaessa saa maksaa mitään, eli niiden täytyy olla ilmaisia. Toimittaja saa siis todella käyttää kekseliäisyyttään, jos hän on tehnyt puhelinhaastattelun. "

Tuo selittää paljon.
Hopotus
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 11:10, 16.06.2008

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Ja minäkun luulin että lehti tilataan siksi että se on halvempaa kuin irtonumeroiden ostaminen + säästyy vaivalta ja kalliilta kauppareissulta.

No tällä viikolla tuli uusi akvaariomaailma ja kylläpä oli taas kirjotusvirheitä ja asia virheitä: "veden pH nostetaan suolahapolla tai rikkihapolla", jep jep, "akvaarioveden pH puolestaan emäksisellä seoksella". 8O :roll: Mitähän maihtaisi esimies tykätä kun säätäisin litkujen pH:ta labrassa väärillä aineilla :mrgreen: ~mutta kun akvaariomaailmassa sonottiin, että pH nousee hapolla~.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1808
Liittynyt: 15:07, 13.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Mä selasin kioskilla hieman akvaarioharrastajien lehteä, mutta en nyt muista kummasta näistä kahdesta harrastuslehdestä oli kyse. Selaamassani numerossa oli mm. artikkeli Malavi- ja Tanganjika-järvistä. Näytti ihan mielenkiintoiselta lehdeltä kiiltävine sivuineen, mutta olipa mielestäni vähän sivuja ja asioita lehden hintaan nähden. Jäi ostamatta.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Teho »

Lopetin joku aika sitten tilauksen. Varmaan kymmenen kertaa oli pari kuvaa käytetty uudestaan. :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
hanne
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 15:12, 02.01.2008
Paikkakunta: kyröskoski

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja hanne »

Olenko poikkeus kun olen lehden saanut aina "ajallaan"! :D Ja olen pitänyt lehdestä ja ajon jatkossakin sen tilata!
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Täällä ois toinen joka kansa tykkää tuosta akvaariomaailman lehdestä. :) En tosin ole tilaaja, mutta mitä olen noita lehtiä lukenu niin tosi mielenkiintoselta vaikuttaa.
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Hopotus kirjoitti: No tällä viikolla tuli uusi akvaariomaailma ja kylläpä oli taas kirjotusvirheitä ja asia virheitä: "veden pH nostetaan suolahapolla tai rikkihapolla", jep jep, "akvaarioveden pH puolestaan emäksisellä seoksella". 8O :roll: Mitähän maihtaisi esimies tykätä kun säätäisin litkujen pH:ta labrassa väärillä aineilla :mrgreen: ~mutta kun akvaariomaailmassa sonottiin, että pH nousee hapolla~.
Tänään kolahti luukusta uusin Akvaariomaailma-lehti. Vähintäänkin huvittavaa on, että siellä vesiarvoja koskevassa jutussa oli tuo 'pH nousee hapolla'-teksti uudelleen! Varmaankin copy/paste edellisestä numerosta :mrgreen: . Tosin tässä uudessa numerossa sitten se pH-arvo nousee puolestaan natriumvetykarbonaatilla ja natriumkarbonaatilla.

Samoin minua on häirinnyt, että lehdessä on delfiinin kuvia kaloja käsittelevien artikkeleiden lisänä, vaikka delfiini on nisäkäs. Mutta ehkä mä olen vaan turhan tarkka.

Uskon kyllä, että Akvaariomaailma-lehti on aloittelijalle helppoa luettavaa, ja se ainainen aloittelijan osiokin olisi hyödyllinen, jos siinä kerrankin mentäisiin edes vähän pintaa syvemmälle, jotta aloittelija ymmärtäisi asioiden tarkoituksen. Kypsyttäminen on kuitenkin tärkeää perustamisvaiheessa ja lehdessä kuitenkin sanotaan, että altaan annetaan vaan kypsyä muutamia päiviä, jopa viikkoja. En yhtään ihmettele, jos A-W:stäkin löytyvät kypsytysohjeet tuntuvat hankalilta.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 10:08, 27.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Jep, tuo delfiini on pistänyt minunkin silmään... Kaikkein paras oli ehkä artikkelin "Kalakin voi olla älykäs" -artikkelin delfiinikuva... Numeroa en muista.
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Viestit: 731
Liittynyt: 17:12, 30.01.2002
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Hermis kirjoitti:
Hopotus kirjoitti: No tällä viikolla tuli uusi akvaariomaailma ja kylläpä oli taas kirjotusvirheitä ja asia virheitä: "veden pH nostetaan suolahapolla tai rikkihapolla", jep jep, "akvaarioveden pH puolestaan emäksisellä seoksella". 8O :roll: Mitähän maihtaisi esimies tykätä kun säätäisin litkujen pH:ta labrassa väärillä aineilla :mrgreen: ~mutta kun akvaariomaailmassa sonottiin, että pH nousee hapolla~.
Tänään kolahti luukusta uusin Akvaariomaailma-lehti. Vähintäänkin huvittavaa on, että siellä vesiarvoja koskevassa jutussa oli tuo 'pH nousee hapolla'-teksti uudelleen! Varmaankin copy/paste edellisestä numerosta :mrgreen: . Tosin tässä uudessa numerossa sitten se pH-arvo nousee puolestaan natriumvetykarbonaatilla ja natriumkarbonaatilla.
Itseäni harmittaa myös se, että jutussa on käytetty lähteenä minun pitämääni esitelmää, jossa jutun kirjoittaja ei ole itse ollut paikalla. Oikeasti lähteenä on käytetty Internetistä löytyvää lyhennelmää kyseisestä esitelmästä ja lähdettä ei mainita. Lisäksi teksitssä on oikeaa lähdetekstiä copy-pastena noin 30 % ilman sitaatteja. Vaikka ovat lähteen puolihuolimattomasti maininneetkin, minua ei lämmitä se, että ovat onnistuneet sössimään tuon pH-arvoon liittyvän asian.

Aina ei voi voittaa.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

"Karprintissa kaikki toimittajat ovat itse vastuussa juttujensa kuvaamisesta tai kuvien tilaamisesta. Kuvat eivät tilattaessa saa maksaa mitään, eli niiden täytyy olla ilmaisia "

Ei tuo nyt ihan kaikkea selitä, sama tilannehan on mm. Aponogetonissakin ollut kai aikojen alusta asti. Kaikkea ei voi selittää sillä, ettei ilmaiseksi saisi hyvää :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
[miumau]
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 20:24, 11.07.2008

Re: Akvaariomaailma-lehti

Viesti Kirjoittaja [miumau] »

Selailin eilen ekan kerran akvaariomaailma lehteä, aika lapsekkaasti kirjoitettu. En tienytkään että akvaarion ph:ta voi kotikonstein muuttaa rikkihapolla. :mrgreen: Akvaristilehti on parempi.
600l.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”