Akvaario on siis 132 litrainen, Vesiarvot tuollaisen liuskatestihärpäkkeen mukaan: GH 5 dH, KH 6 dH, pH 7.2. Lämpötila vaihtelee 25 ja 26 asteen välillä, nitraatit ja nitriitit tuon testin mukaan molemmat 0, mutta huomenna käyn hakemassa kunnon testit heti kun liike vain aukeaa, kun en jotenkin enää vain luota tuohon kyseiseen testiin, mikä minulla nyt on.
Valaistuksen hoitaa kaksi 30W loisteputkea (merkiltään Sylvania, toinen Aquastar, toinen Gro-Lux) ja vettä vaihdan viikoittain reilu kolmanneksen ja vedenvaihdon yhteydessä annan kasveille lannoitteena Seran Florenaa ja Florenette A:ta (tätä vain tarpeen mukaan, eikä läheskään joka viikko). Kalastona 18 kaardinaalitetraa, töyhtökääpiöahven kolmikko ja 6 leopardimonnista. Kalat tuntuvat viihtyvä hyvin, kukaan ei ole sairastellut tai muuta.
Akvaarioni on ollut toiminnassa nyt hieman alle vuoden, eikä levien kanssa ennen ole pahemmin ongelmia ollut. Nyt jostain kumman syystä levät on alkaneet villiintyä, varsinkin tuo rihmalevä, eikä tuota tankkia oikein akvaarioksi enää tunnista. Olen koittanut nyhtää leviä sitä mukaan irti kun sitä ilmestyy, mutta tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa, kun joka aamu näky on aivan yhtä kamala kuin edellisenä. Voisiko syynä olla, kun laitoin vähän aika sitten valaisinkoteloon heijastimet? Jos se olisi jotenkin saanut nuo levät innostumaan.
Alkaa todella jo hermo mennä ja hyvät neuvot olisi nyt tarpeen. Olen jo vähentänyt kalojen ruokintaa, mutta pitäisikö nyt lisätä vedenvaihtoja, vähentää valoisaa aikaa vai pimentää tankki kokonaan? Olin ajatellut vaihtaa akvaarion pohjasoran hiekkaan jonain tulevana viikkona, mutta nyt en tiedä haluanko, jos levän kasvu jatkuu samalla tahdilla kuin nytkin
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Olisin enemmän kuin kiitollinen hyvistä neuvoista!