Täydellisen OT:ta mutta kuitenkin:Tuukkis kirjoitti: Tuosta auton tuulilasin rikkoutumisesta sen verran sehän menee uudesta autosta sen takia helposti rikki koska se auton kantavia rakenteita ja uutena siinä on sen verran jännitystä että suht pienikin kivi osuessa tekee siihen halkeaman . Kun on vaihdettu uuteen niin eihän enää mene rikki sitten millään kun auton korikin on jo asettunut kilometrien jälkeen paremmin paikoilleen eikä jännityksiä ole.
Tuulilasi ei ole auton kantavia rakenteita vaan jäykistäviä. Kivi keskelle ikkunaa voi jättää iskemän mutta isku lasin reunaan aikaansaa säröytymisen viimeistään kun seuraavan kerran kiihdyttää mutkaisessa moottoritien rampissa kun auton koriin kohdistuu vääntöä. Tuulilasi vaihtoon ja sekin liimataan kiinni runkoon jäykistämään koria. Ja hajoaa muuten ihan yhtä herkästi kuin tehdasasenteinenkin lasi kun kivi sopivasti aivan reunaan osuu.
Esim junissa ja laivoissakin nämä turvalasit (tuplalasit ilmatilalla välissä ja molemmat paneelit molemmin puolin laminoitu) kestävät kyllä melkoista käsittelyä kohtisuoraan mutta otapas se lasi irti ja kopauta jollain sinne reunaan ihan niin voi kuunnella hetken pientä ritinää ja katsella kun ah niin kirkas ja kestävä lasi muuttuu "hämähäkinseitiksi" laminaatin sisällä.
Suodattimista samaa mieltä kanssanne. Ennen oli paremmin ja poliitikoillakin oli kanttia valehdella kunnolla!