Mistä tiedät sen? Lukiko se siinä akvaariossa? Aika vaikea kuvitella että joku laittaisi akvaarioon tekstin "Jaska Laakson käsialaa, ethän säikyttele kaloja"ZamY kirjoitti:"Laakso" niminen heppu suunnitellut akvaarion sinne...
Haku löysi 15 tulosta
- 17:54, 15.11.2009
- Keskustelualue: Yleistä keskustelua (akvaario)
- Aihe: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset
- Vastaukset: 2987
- Luettu: 390421
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset
- 10:41, 18.10.2009
- Keskustelualue: Monnit ja nuoliaiset
- Aihe: Mikä on sinun mielestäsi paras monni?
- Vastaukset: 152
- Luettu: 19482
Re: Mikä on sinun mielestäsi paras monni?
Isopurjepleko!
- 10:30, 18.10.2009
- Keskustelualue: Alkeet
- Aihe: 400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
- Vastaukset: 9
- Luettu: 898
Re: 400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
Hmm... Jos joku ei ole nyt ymmärtänyt, niin etitään yhtä isoa kalaa eikä parvia. Jokin isompi monni voisi toisaalta olla myös kiva tuonne pohjalle... Kuinka suureksi isopurjepleko kasvaa?? Tuo punapäätonkija olisi kanssa magee 8-) Harmi vaan kun mulla ei ole mitään kauhean kestäviä kasveja akvassani...
- 09:59, 17.10.2009
- Keskustelualue: Yleistä keskustelua (akvaario)
- Aihe: Markku Varjo
- Vastaukset: 14
- Luettu: 3691
Re: Markku Varjo
Niin siis anteeksi, tapahtui näköjään joku ajatuskatko. 7 vuotta piti laittaa.juhani kirjoitti:Nyt taitaa kuiteinkin olla menossa vuosi 2009?
- 09:56, 17.10.2009
- Keskustelualue: Alkeet
- Aihe: 400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
- Vastaukset: 9
- Luettu: 898
Re: 400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
Teidän vastauksenne joka asiaan on näköjään monniset
En ollut ajatellut tuohon purkkiin enää mitään pohjakalaa, minulla on ollut jo ruostemonnisia, mutta ei oikein kolahtanut vaikka olivatkin ihan kivoja 
- 19:39, 16.10.2009
- Keskustelualue: Yleistä keskustelua (akvaario)
- Aihe: Markku Varjo
- Vastaukset: 14
- Luettu: 3691
Re: Markku Varjo
Tunteeko nykyiset aqua-webbiläiset Markku Varjoa, jos kiireet olisivat vaikka pienentyneet?
Anteeksi että nostin 5 vuotta vanhan ketjun.
Anteeksi että nostin 5 vuotta vanhan ketjun.
- 19:07, 16.10.2009
- Keskustelualue: Alkeet
- Aihe: Mitä tehdä isomman akvan kuumeseen sekä kalalajimietintää
- Vastaukset: 12
- Luettu: 510
Re: MITÄ tehdä isomman akvan kuumeseen sekä kalalajimietintää
Miten ajattelit kypsyttää sitä allasta?Jebuzca kirjoitti:Niin ja jos homma luistaa niin kohta on 300-400l tossa nurkassa![]()
- 19:06, 16.10.2009
- Keskustelualue: Kasvit ja sisustus
- Aihe: Monnisakvaarion sisustus
- Vastaukset: 1
- Luettu: 367
Re: Monnisakvaarion sisustus
Homman voi järkätä myös sillain, että pitää sieltä alhaalta sen etuosan tyhjänä, ja istuttaa kasvit vasemmalta ja oikealta tiheästi, niin että ne alkavat kaartua vastakkaisiin suuntiin. Monnisille jää uimatilaa ja saat siihen näyttävät kasviston ympärille. Sitten mangrove kantoja pilkottamaan vähän ...
- 18:55, 16.10.2009
- Keskustelualue: Alkeet
- Aihe: Mitä tehdä isomman akvan kuumeseen sekä kalalajimietintää
- Vastaukset: 12
- Luettu: 510
Re: MITÄ tehdä isomman akvan kuumeseen sekä kalalajimietintää
Miksi ihmeessä sitä tarvii yrittää edes perustaa akvaa kun sitä sitten alkaa himoitsemaan isompaa :roll: ? Nyt käytössä 90l noin suurinpiirtein ja 128l. Mut isompaa himoitsen, sitten vielä että aloittelija olen ja tuohon 128l (joka vaihtuu isompaan kuitenkin) hommasin 2 sinileukaahventa viikko sitt...
- 18:39, 16.10.2009
- Keskustelualue: Labyrinttikalat
- Aihe: Rihmakala + lehtikala + sateenkaarikala
- Vastaukset: 9
- Luettu: 1570
Re: Rihmakala+lehtikala+sateenkaarikala
...altaasta pitäisi löytyä korkeutta koska muuten se elo on aika vaikeaa kun selkäevä koskee pintaa ja siellä alhaalla olevat evät on kiinni pohjassa... No ei se lehtikalakaan ihan niin iso ole. Aikuiset yksilöt 15 cm - max 20 cm. Mulla on pariskunta 500-litraisessa ja kavereina on mm. helmirihmaka...
- 18:36, 16.10.2009
- Keskustelualue: Kirjoahvenet
- Aihe: Tulisuu
- Vastaukset: 3
- Luettu: 2074
Tulisuu
Osaako kukaan auttaa minua? Olen harkinnut tuonne vähän päälle 400 litraiseen akvaariooni Tulisuuta, mutta ensin haluaisin siitä tietoa [;)] . Ensinnäkin... 1: Vaatiiko jotain "erikoisruokaa" vai pärjääkö rakeilla ja survareilla? 2: Onko reviiritietoinen, esim. näykkii toisten kalojen eviä...
- 18:19, 16.10.2009
- Keskustelualue: Muut kalat ja eliöt
- Aihe: Kaipailen tietoa kynsisammakoista
- Vastaukset: 2
- Luettu: 694
Re: Kaipailen tietoa kynsisammakoista
Moi! Kaivan tämän vanhan keskustelun esiin, kun en ole aivan varma parista asiasta.... 1: Miltä näyttää kääpiökynsisammakon "kutu"? Onko se sellaista "höttöä" pinnalla? 2: Minkäkokoinen allas 5 käppärille pitäisi olla? Minun ovat nyt 120 litraisessa, mutta epäilen että olisi liia...
- 18:12, 16.10.2009
- Keskustelualue: Viljely
- Aihe: Lattamonnien viljely
- Vastaukset: 8
- Luettu: 1104
Re: Kuinka monta päivää menee että lattamonnin munat kuoriutuvat
Lisääntyy viihtyessään helposti, koiras kerää mätimunat huulipoimuunsa ja kuljettaa niitä mukanaan. Poikaset kasvavat nopeasti ja ovat melko kestäviä.
- 18:08, 16.10.2009
- Keskustelualue: Alkeet
- Aihe: 400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
- Vastaukset: 9
- Luettu: 898
400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon
400 (ja risat) kaipaisi kuningasta kalastoon. Mitäköhän tuonne voisi ottaa? Kaloina nyt: 15 kpl kulmatetroja 10 kpl musta-aavetetroja 6 kpl safiiritetroja partamonni Vesiarvot: pH 6,5 Lämpötila 25°C Nitriitti 0 Nitraatti 10 Mitä tuonne sopisi? Olen miettinyt tulisuuta (Thorichthys meeki) mutta miten...
- 17:47, 16.10.2009
- Keskustelualue: Labyrinttikalat
- Aihe: Rihmakala + lehtikala + sateenkaarikala
- Vastaukset: 9
- Luettu: 1570
Re: Rihmakala+lehtikala+sateenkaarikala
Inhottaa asioida kalakaupoissa,joissa on työntekijöinä opiskelijoita,jotka myvät mitä sattuu samaa pyttyyn,jos ei itse tiiä asioista. On ikävää, että olet saanut akvaarioliikkeiden toiminnasta väärän käsityksen, sillä emme palkkaa "opiskelijoita" kesätöihin ja tuuraajiksi sen takia, että ...