www.akvaarioon.fi

Kaupastamme löydät Suomen monipuolisimman valikoiman akvaariotuotteita sekä makeaan että meriveteen. Valikoimassamme on paitsi tutut, hyväksi havaitut akvaariotuotteet, myös harvinaisempia laatumerkkejä.
http://www.akvaarioon.fi/

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Itsellä vain hyviä tai oikeastaan erinomaisia kokemuksia kyseisestä liikkeestä. Palvelu erittäin hyvää, vaikka pääsääntöisesti tapahtuukin sähköpostilla. Olen pitänyt erittäin paljon. Nytkin kyselin tuotteita, joita ei sivuilta löytynyt, ja tulin tämänkin asian kanssa todella palvelluksi.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Aapelin Akvaario kirjoitti:
hx kirjoitti:
Aapelin Akvaario kirjoitti: Olemme tarjonneet suodattimen kaupan purkua, mutta siitä kuulemma ei ole nyt kyse. Olen tarjonnut pinnantasaajaa hinnanalennuksella, mutta en ilmeisesti riittävän edullisesti. Olen pyytänyt anteeksi virhettäni. Asiaa puidaan nyt täällä.

Ystävällisin terveisin
Sari
Aapelin Akvaario :: akvaarioon.fi
Tiff kirjoitti:Niin, selvästi asiasta on turha käydä enempää keskustelua...
...
Itse olin valmis sopimaan, he eivät, joten miksi jatkaa väittelyä.

Jättääkö tuo jollekulle epäselväksi, kuka on halunnut asian sopia ja kuka ei?
Vai väittääkö Tiff Sarin valehtelevan tuossa vastineessaan? Siis että kaupan purkua ei ole tarjottu?

Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla Tiff:in kertovan, mistä tässä on kysymys, jos tapahtuneen korjaaminen kaupan purkamisella ei koettua suurta vääryyttä korjaa.
Osoitetuksi on lisäksi tullut, että väitettyä vääryyttä ei ole edes tapahtunut, koska laitehan on täysin toimiva ilman pinnantasaajaakin.

Kyllä nyt täytyy olla valmis käymään loppuun täällä aloittamansa keskustelu!

Mieleeni tulee eräs vanha tapaus eläinkauppa-asiakkaasta, joka osti kilpikonnan, jonka iäksi arvioitiin "muutama vuosi".
Asiakas hankki sitten "eläinlääkärinlausunnon" (jota ei koskaan saatu kirjallisena, vaan ainoastaan asiakkaan väittämänä), jonka mukaan konna oli "lähes kymmenvuotias".
Myyjä oli valmis purkamaan kaupan ja palauttamaan kauppasumman kokonaisena.
Tämä ei kelvannut asiakkaalle, vaan hän vei asian viranomaisille vaatien kauppahinnan palauttamista, mutta konnan jäämistä hänelle.

Tästäkö Tiff, tässäkin on kysymys?

Ja omat vähäiset kokemukseni otsikon yrityksestä ovat olleet kiitettäviä.
Tässä saattaa olla kyse käsityseroista siinä, mitä sopiminen on. Itse ymmärrän niin, että jos emme keskenämme ennättäneet asiaa selvittää loppuun vaan asiasta valitettiin kuluttajaoikeusneuvojalle, meille ei jäänyt oikein muuta vaihtoehtoa kuin tarjota kaupan purkua. Asiakashan vetosi virheeseen tuotteessa, kun en ollut opastanut pinnantasaajan mahdollisesta tarpeellisuudesta. Se, että osoitetuksi tuli, että tuotteessa ei ollut todellista toiminnallista virhettä, ei riittänyt viranomaiselle, vaan hänen sovittelunsa rajoittui kaupan purkamiseen. Voi olla, että välikäsi sekoitti tilanteen, mutta itse en häntä mukaan olisi kaivannutkaan.

Asiakas kieltäytyi kaupan purkamisesta käydessään meillä paikan päällä. Tuolloin tarjosimme, että palauttaisi tuotteen meille ja hän saisi rahansa takaisin. Kaiken polemiikin jälkeen tilanne laukesi sillä, että tarjosimme asiakkaalle täyden hyvityksen suodattimen hinnasta sekä asiakas saisi pitää suodattimen. Asiakas hyväksyi tarjouksen.

Asia on meidän osaltamme käsitelty loppuun.

Ystävällisin terveisin
Sari
Aapelin Akvaario :: akvaarioon.fi
No niin, varmasti on nyt "Tiinan" moraalin mukainen oikeus tapahtunut.
Ensi viikolla tulee varmaan sitten perässä lakimiehen allekirjoittama oikeushaaste, jossa vaaditaan korvauksia aiheutetusta kivusta ja särystä.

Mulla oli kerran asiakas, jonka keittiönkaapin ovessa oli monta A4-kokoista taulukkoa, joihin tyyppi kirjasi jokaisen ostoksensa. Seuraavat sarakkeet olivat "hinta", "ostopaikka" ja "reklamaation syy".
Taulukkoon kirjattujen hyödykkeiden, vaatteista kalusteiden kautta ruoka-aineisiin, luonteesta päätellen hän todella reklamoi jokaisen ostoksensa.

Onnea vain kovasti näille hyväksikäyttäville ammattivalittajille. Me kaikki muut maksamme heidän elämisensä tuotteiden hinnoissa.
Täsmälleen samalla tavalla kuin maksamme myymälävarkaiden aiheuttaman hävikin.

Aapeleille tsemppiä ja rauhaa, sekä lohdutukseksi tieto siitä, että me kaikki olemme hengessä mukana riemuitsemassa siitä, että "Tiina"lla ei ole enää mitään asiaa liikkeeseenne.
-Gone fishing-
ÄmHoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

Joka ikinen kerta on Aapelin akvaarion palvelu ja toiminta ylittänyt kaikki odotukset! Missään nettikaupassa ikinä en ole tullut niin henkilökohtaisesti ja hyvin palvelluksi. Minä olen sähläävä asiakas, ja aina on Sari kärsivällisesti ja oma-aloitteisesti korjannut kaikki aiheuttamani sekaannukset.

Palvelukokemus tietysti syntyy jokaisen omassa päässä, mutta vaikea on uskoa, että homma mensi ihan kiville tuossa liikkeessä.

Merja
Tiff
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:53, 05.07.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Ilmoitan jo valmiiksi että en ole lukenut keskustelun edellisiä viestejä enkä aio lukeakaan. Keskustelu on selvästi mennyt tosi pikkumaiseksi. Pistän tähän vaan saman viestin perään, jonka laitoin tuonne riuttapuolelle keskustelun perään.

En jaksanut edes lukea kaikkia viestejä mutta jos ne alkaa sanoilla "meidän leiri" niin ei tarvitse lukeakaan, johan menee pikkumaiseksi keskusteluksi. Mielipiteensä kullakin. Leireilkää vain. Ongelman alku ja juuri on ilmeisesti siinä että se kuluttajansuojelu on useimmille ihmisille kirosana. Eihän yhteydenotto sinne tarkoita että ollaan menossa oikeuteen vaan sieltä annetaan NEUVOA ja TUKEA ihan samanlailla niinkuin mikä tahansa ylempi taho antaa neuvoa tilanteissa, joissa asiakas ei tiedä mitä tehdä ja liike ei ota kantaa. Eli kun joku sanoi että "kuulostaa omituiselta ettei olla halukkaita viemään asiaa eteenpäin jos on otettu yhteyttä kuluttajansuojeluun", niin kyllä, se on mahdollista. Minä en asiasta halunnut riitaa mutta sain sellaisen kuvan että liikkeen ego kärsi pahasti kun asiasta otettiin yhteyttä ylempään tahoon.
Ja siis tarkennan tähän vielä, että kun sanoin liikkeen toiminnan olleen loukkaavaa ja epäasiallista niin tarkoitin nimenomaan sitä hyökkäystä siellä liikkeessä, en muuta. Ihan naurettava väite että tuo poliisien kutsuminen ja uhkailu olisi tapahtunut siksi että olisin hyökännyt jotenkin myyjää kohtaan. Höpö höpö, se oli räikeää ylireagointia ja siitä se paha mieli tässä jäikin, ei muusta. Jos minä nuori nainen 160-senttisellä varrellani aiheutin uhkaa naismyyjälle yrittäessäni rauhallisesti selvittää asiaa, ja se antoi minua 3 kertaa isommalle miehelle syytä alkaa huutamaan, uhkailemaan poliiseilla ja väittämään että aiheutan häiriötä (liikkeessä jossa ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita, eikä niitä koko episodin aikana onneksi tullutkaan), niin se nyt räikeää ylireagointia, jos mikä. Ja tosiaan tuo myyjän vaste nyt on niin täynnä siirappia ja oman toiminnan kaunistelua ettei mitään rajaa. Faktat eivät taida olla yhdessäkään lauseessa kohdallaan. Ja lopuksi leikitään marttyyria.

Oli mulla yksi hyväkin uutinen (kaiken naurettavan farssin jälkeen), meikäläisen riutasta tulee upea kuva ainakin kahteen lehteen!
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Tiff kirjoitti:Ilmoitan jo valmiiksi että en ole lukenut keskustelun edellisiä viestejä enkä aio lukeakaan. Keskustelu on selvästi mennyt tosi pikkumaiseksi.
Ehkä ennätys oman viestinnän paradoksaalisuudessa.
-Gone fishing-
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Tiff kirjoitti:Ilmoitan jo valmiiksi että en ole lukenut keskustelun edellisiä viestejä enkä aio lukeakaan. Keskustelu on selvästi mennyt tosi pikkumaiseksi. En jaksanut edes lukea kaikkia viestejä mutta jos ne alkaa sanoilla "meidän leiri" niin ei tarvitse lukeakaan, johan menee pikkumaiseksi keskusteluksi. Mielipiteensä kullakin. Leireilkää vain.
Loistoasenne *peukku* :roll:
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

hx kirjoitti:
Tiff kirjoitti:Ilmoitan jo valmiiksi että en ole lukenut keskustelun edellisiä viestejä enkä aio lukeakaan. Keskustelu on selvästi mennyt tosi pikkumaiseksi.
Ehkä ennätys oman viestinnän paradoksaalisuudessa.
Minä luin, jopa tuolta merivesi puolelta olevan keskustelun ja joo, olen akvaarioon.fi:n puolella.
009
Senior Member
Senior Member
Viestit: 541
Liittynyt: 19:27, 18.08.2009
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Satakunta

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja 009 »

Joo, näyttää olevan asenteet kohillaan..
Tiff
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:53, 05.07.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Ainiin ja piti mainita että silloin kun kävin liikkeessä, heidän tarjouksensa oli, että palautan liikkeelle laitteen ja saan takaisin 70% sen hinnasta. Toinen vaihtoehto oli että saan osmolaattorin tarjoushintaan, tämä tarjoushinta oli kylläkin sama joka heidän verkkokaupassaan oli, ja samalla hinnalla siis sais osmolaattorin ihan kuka tahansa muukin. Liike ei siis tarjonnut minulle henkilökohtaista hyvitystä. Näihin "hyvityksiin" en suostunut. Vasta seuraavana päivänä sain viestin siltä kuluttajansuoja-asiamieheltä, että liike oli lähettänyt hänelle sähköpostin ja tarjoutunut maksamaan suodattimen takaisin. Laitoin liikkeelle viestin että asia on ok. Tiedän kyllä että se on kohtuutonta etua minulle enkä ole tällaista loppuratkaisua asiassa hakenut.
Kuten sanoin, liike suoristelee faktoja kuulostamaan heidän kannaltaan paremmalta. Ja sitten se, että sain paketista tarjouksen siksi, että itse kysyin pakettihintaa ostaessani tuotteet, ja valaisin sekä polttimo olivat olleet liikkeellä käytössä. He eivät ole "itse ehdottaneet" tarjoushintaa kuten he antoivat viestissään ymmärtää. Tässä nyt pari esimerkkiä siitä, mitä tarkoitan kun sanon että liike vääristelee faktoja.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Tiina.
Sait sen laitteen ilmaiseksi.
Perusteella, että se muka olisi tarvinnut oheensa toisen laitteen, mikä siis edellä kirjoitetun mukaisesti ei edes pidä kutiaan.

Auotko sä oikeesti vielä päätäsi siitä, että sua on NIIN kohdeltu kaltoin?
Viimeksi muokannut hx, 19:22, 25.02.2011. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Gone fishing-
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja patu »

Onnea valitsemallasi tiellä, hienoa että uskot kuitenki itse omat juttusi :)
Tiff
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:53, 05.07.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Voe äetee... Olen työkseni opettanut ammattikoulu-oppilaita ja nyt kyllä kadun sitä että pidin HEITÄ joskus epäkypsinä :D no, jatkakaa keskenänne. Piiri pieni pyörii.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Joo, noihin opettaja-ammatteihin otetaan nykyään niin epäpäteviä toimijoita, että ei mitää rajaa.
Tuolla on aikaisemmin pari ihan oikeeta haastetta sun moraalille. Et jaksais vastata?
-Gone fishing-
Thapahiska

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Off topic, mut eiköhän toi "riitely" olisi parempi hoitaa vaikkapa privoilla? :)
Ainakin sivusta seuranneena olen saanut käsityksen, että asia on hoidettu jo kaupan ja Tiffin kohdalla. Antaisi asian olla jo, niin ei täyttyisi tämä topic pelkistä "riitely" viesteistä. En myöskään näe syytä mollata täällä nimimerkkien takana kumpaakaan osapuolta, akvaarioon kauppaa tai Tiffiä.

Ainaki itse näen sen ihan "hyvänä" asiana, että joku joskus sanoo jotain huonoakin jostain liikkeestä. Se vain osoittaa yhä paremmin sen, kuinka kaikke me olemme VAIN ihmisiä ja kykenemme kaikki virheisiin!
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Toki negatiivisista asioista saa sanoa jos on aihetta :). Mutta tässä asiassa taitaa olla pieniä erimielisyyksiä siitä onko kritiikki paikallaan vai ei [;)]
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Thapahiska kirjoitti:Off topic, mut eiköhän toi "riitely" olisi parempi hoitaa vaikkapa privoilla? :)
Ainakin sivusta seuranneena olen saanut käsityksen, että asia on hoidettu jo kaupan ja Tiffin kohdalla. Antaisi asian olla jo, niin ei täyttyisi tämä topic pelkistä "riitely" viesteistä. En myöskään näe syytä mollata täällä nimimerkkien takana kumpaakaan osapuolta, akvaarioon kauppaa tai Tiffiä.

Ainaki itse näen sen ihan "hyvänä" asiana, että joku joskus sanoo jotain huonoakin jostain liikkeestä. Se vain osoittaa yhä paremmin sen, kuinka kaikke me olemme VAIN ihmisiä ja kykenemme kaikki virheisiin!
Sun mielestä on ihan reilua kaupankäyntiä tuo edelläkuvattu meininki, että tyyppi saa rahat takaisin ostamastaan sässylästä, mutta pitää sen sässylän itsellään?
-Gone fishing-
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

hx, olen samaa mieltä. Tosin tuollaisia kauppoja haluaisin itsekin tehdä, onhan se kannattavaa "asiakkaan" puolelta, että saa rahansa ostamastaan takaisin ja saa vielä pitää tavaransa. Mistähän sais yhtä hyvillä ehdoilla auton ?
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

aquamarina kirjoitti: Mistähän sais yhtä hyvillä ehdoilla auton ?
Pistä privaa Tiffille, sillä on epäilemättä pari Seatia pihalla tollee hankittuna!
-Gone fishing-
nannukka9
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 18:23, 22.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kajaani

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja nannukka9 »

Hyvä hx! :mrgreen:

Kertoo se vähän jotain sinustakin Tiff, kun itse rupeat sitten haukkumaan meitä "piiriläisiä" (paitsi minä en kyllä kuulu mihinkään piiriin), et vaivaudu lukemaan edes koko ketjua, etkä oikeastaan esittämään mitään järkevää perustetta miksi kukaan uskoisi sinua eikä Aapelin poppoota. Kannattaa tosiaan miettiä että mitä olet tehnyt jos sinut halutaan poistaa välittömästi liikkeestä. Sinulleko olisi riittänyt kaupan purku? Väitätkö tosiaan ettei sitä sinulle tarjottu, miksi sitten pidit tuotteen? Ehkä olisi kannattanut miettiä että se kuluttaja-asiamies ei välttämättä ajattele samalla tavoin kuin sinä ja voi ryhtyä toimenpiteisiin, joskin sitä varmasti halusit vaikket myönnäkään. Kirjoittelet kyllä mielestäni hieman ristiriitaisesti.

Ai että oho, ihanko lehteen pääset! Sehän tekeekin sinusta aivan mahtavan ihmisen ja tosi pätevän harrastajan.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

nannukka9 kirjoitti:Ai että oho, ihanko lehteen pääset! Sehän tekeekin sinusta aivan mahtavan ihmisen ja tosi pätevän harrastajan.
Hei mut saahan Johanna Tukiainenkin näköjään laadukasta media-aikaa! Pakko olla substanssia!
Tiff kirjoitti:meikäläisen riutasta tulee upea kuva ainakin kahteen lehteen!
Muistathan mainita jutuissa ne tahot, jotka ovat maksaneet pyttysi.
Sponssit on kuitenki tapana aina huomioida noissa julkisissa yhteyksissä...
-Gone fishing-
Paul Stump
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 00:29, 24.07.2004
Paikkakunta: Perniö

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Paul Stump »

Tiff kirjoitti: Oli mulla yksi hyväkin uutinen (kaiken naurettavan farssin jälkeen), meikäläisen riutasta tulee upea kuva ainakin kahteen lehteen!
Siinä määrin kiinnostaa, että mihin lehtiin kuvat ovat tulossa?
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Kilu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 647
Liittynyt: 19:43, 01.09.2005
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Paul Stump kirjoitti:Siinä määrin kiinnostaa, että mihin lehtiin kuvat ovat tulossa?
Toinen on varmaan S-kaupan kanta-asiakaslehti, "bonusta ostoksistasi!"
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Tiff
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:53, 05.07.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Toki saa pistää yv:tä, halukkaille annan vaikka osoitteenkin, että voipi tulla vaikka käymään kylässä keskustelemassa asiasta lisää kahvikupposen ääressä :) Parempihan se on kuin täällä nimimerkkien takana pitää hauskaa. Ja katsotaan vaikka sitten yhdessä liikkeen kanssa käytyä sähköpostikeskustelua, ei mulla ole tässä asiassa mitään salattavaa :)

Ja hx jos on autoihmisiä niin näytän mielelläni myös millainen auto mulla on pihassa :)
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja hx »

Ei tässä autot niin paljoa kiinnosta.
Kiinnostaa oikeastaan ainoastaan se, miten ihmeessä sä kehtaat ottaa rahat takaisin roinasta ja pitää sen itselläsi?

Kun meillä täällä etelässä toi kaupankäynnin etiikka on kertakaikkiaan toisenlaista.
-Gone fishing-
Tiff
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:53, 05.07.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: www.akvaarioon.fi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Kehotan lukemaan ajatuksella merivesipuolelle laittamani viestin :) Se on ihan puppua että liike olisi tarjoutunut palauttamaan laitteesta koko hinnan ja olisin kieltäytynyt viemästä laitetta myymälään takaisin. Kun se nyt tuntuu olevan täällä tällä hetkellä se ihmisten mieltä kuohuttava asia ja lynkkausmentaliteetin lähde. Mut iha tosi, tervetuloo vaan. Jatketaan keskustelua sivistyneissä merkeissä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aapelin Akvaario - Akvaarioon.fi”