Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja LKA »

Alemman kuvan perusteella ninnuliinin akvaario on mukavan hämyisä, voi vaan kuvitella miten ahvenet tykkää =) Ja omaakin silmää miellyttää, omalla tavallaan selkeä akvaario vaikka kasvillisuutta onkin reilusti.
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Joo, siis kasvillisuutta oli aluksi tosi vähän, mutta ne päättivät sitten vallata altaan...tänään sitten kovan käden kautta perkasin niitä vedenvaihdon yhteydessä. Joo, aika selkeänä haluan tuon pitää niin on tilaa remuta noilla affenilla tuolla. :) Kuhan sen uuden taustan saan ja hieman järjestystä uusittua ni avot! :D
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Täytyy vaan ihmetellä taitoanne! Todella upeita altaita! Mulla on tuo akvaarionsisustustaito samaa luokkaa, kuin kodinsisustustaitokin; sitä ei ole :mrgreen:
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja LKA »

Niinpä :D Muutama asia näyttäisi suurinta osaa näistä akvaarioista yhdistävän: tietty selkeys kasvialueissa ja sisustusmateriaaleissa sekä kantojen ja kivien esteettinen sommittelu... joskus itsellä unohtuu nuo seikat ja altaasta tulee aluksi sellainen innolla kyhätty sekamelska, ajan kanssa sitten tietyt kasvit tulee suosikeiksi ja niitä alkaa sitten sommittelemaan paremmin.
lehtikalat72
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 20:56, 24.09.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja lehtikalat72 »

Tässä omani, ei nyt niin loisteliaassa kunnossa. Parannusta tulossa :mrgreen:
Liitteet
160*50*55cm, altaan koko
160*50*55cm, altaan koko
25.10 (2).JPG (83.43 KiB) Katsottu 6290 kertaa
-Robbary-
Member
Member
Viestit: 328
Liittynyt: 17:13, 15.12.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

Tässä tämä meidän uusi 180 litrainen akvaario. Kalat on ehtinyt olla päivän akvaariossa, kun kuva on otettu.
Tuore akvaario kyseessä ja tulee muuttumaan tosta vielä paljon, kunhan saan lisää kasveja. Akvaario on muutenkin sisustettu niillä tarvikkeilla, joita akvaario mukana tuli.

Kalat myös aika varmasti menee vaihtoon, kalastona tällä hetkellä 6 platya, 2 tiikeribarbia, selkäuimari ja Sokkeloripsimonni.
Kaikki kalat tuli myös akvaarion mukana, mutta etsin niille uuden kodin.
AKVAARIO 180 LITRAA 22.jpg
AKVAARIO 180 LITRAA 22.jpg (61.61 KiB) Katsottu 6801 kertaa
Kala on kaveri, ei sapuska!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

-Robbary- kirjoitti:Tässä tämä meidän uusi 180 litrainen akvaario. Kalat on ehtinyt olla päivän akvaariossa, kun kuva on otettu.
Tuore akvaario kyseessä ja tulee muuttumaan tosta vielä paljon, kunhan saan lisää kasveja. Akvaario on muutenkin sisustettu niillä tarvikkeilla, joita akvaario mukana tuli.

Kalat myös aika varmasti menee vaihtoon, kalastona tällä hetkellä 6 platya, 2 tiikeribarbia, selkäuimari ja Sokkeloripsimonni.
Kaikki kalat tuli myös akvaarion mukana, mutta etsin niille uuden kodin.
AKVAARIO 180 LITRAA 22.jpg
Itse en pidä yhtään tuosta sammakosta. 8O
Tuo ruukku saattaisi mennäkkin jossain hieman piilossa, mutta sammakko on liikaa. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-Robbary-
Member
Member
Viestit: 328
Liittynyt: 17:13, 15.12.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

Heh, en itsekään tykkää tollaista muovihäkkyröistä. Tosiaan sisustus on väliaikainen ja veljen tyttöjä ajatellen laitoin sammakon tuonne, kun kerran tuli mukana. Mulla on tarkotus tehdä tosta vielä pusikko :D

MA7xGE kirjoitti:
-Robbary- kirjoitti:Tässä tämä meidän uusi 180 litrainen akvaario. Kalat on ehtinyt olla päivän akvaariossa, kun kuva on otettu.
Tuore akvaario kyseessä ja tulee muuttumaan tosta vielä paljon, kunhan saan lisää kasveja. Akvaario on muutenkin sisustettu niillä tarvikkeilla, joita akvaario mukana tuli.

Kalat myös aika varmasti menee vaihtoon, kalastona tällä hetkellä 6 platya, 2 tiikeribarbia, selkäuimari ja Sokkeloripsimonni.
Kaikki kalat tuli myös akvaarion mukana, mutta etsin niille uuden kodin.
AKVAARIO 180 LITRAA 22.jpg
Itse en pidä yhtään tuosta sammakosta. 8O
Tuo ruukku saattaisi mennäkkin jossain hieman piilossa, mutta sammakko on liikaa. :mrgreen:
Kala on kaveri, ei sapuska!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

-Robbary- kirjoitti:Heh, en itsekään tykkää tollaista muovihäkkyröistä. Tosiaan sisustus on väliaikainen ja veljen tyttöjä ajatellen laitoin sammakon tuonne, kun kerran tuli mukana. Mulla on tarkotus tehdä tosta vielä pusikko :D
No hyvä, että on suunnitelmia! :) Ja vielä parempi, jos on hyviä suunnitelmia! :D Mutta paras on, jos on MINUN mielestäni hyviä suunnitelmia! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-Robbary-
Member
Member
Viestit: 328
Liittynyt: 17:13, 15.12.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

MA7xGE kirjoitti: No hyvä, että on suunnitelmia! :) Ja vielä parempi, jos on hyviä suunnitelmia! :D Mutta paras on, jos on MINUN mielestäni hyviä suunnitelmia! :mrgreen:
Joo, mulla kalaston suunnittelu käynnissä parhaillaan. Sisustuksessa on yksi suunnitelma "vihreä". Kunhan saan nyt vaan noi mukana tulleet kalat myytyä, niin pääsen hommiin :)
Kala on kaveri, ei sapuska!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Kokeilitko viedä eläinkaupaan? :D
Tosin, itse en niin tekisi, ellei lahjoitetaan-osastollakaan menisi...

Platytkin kun jäävät kuulemma usein nurkkiin pyörimään, kun eivät mene eteenpäin. :|
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
lehtikalat72
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 20:56, 24.09.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja lehtikalat72 »

14.02.-2011, näytti tällaiselta. Nykyään hieman muuttunut. Altaan koko 160*50*55cm [;)]
Liitteet
14.02.- 11 (1).JPG
14.02.- 11 (1).JPG (90.2 KiB) Katsottu 6736 kertaa
Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 22:21, 25.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Tässä ois oma 100l akva
100l akva.jpg
100l akva.jpg (59.43 KiB) Katsottu 6674 kertaa
Ei ole mitenkään ihmeellisemmin sisustettu :roll:
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

On tuo kyllä paljon hienomman näköinen kuin oma 100 litraiseni. Onneksi oman 100 litraiseni vieressä on 235 litrainen jonka sisustuksessa olen onnistunut ja joka vie vieraiden huomion satasesta. :roll:
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
SaRuFa
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 13:59, 04.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Mun 120 litrainen nykyisessä kuosissaan, kolmessa osassa kuvattuna, menee muuten niin mahdottomaksi kuvata kun olohuone myrskyn jäljiltä kun tehdään tilaa isommalle altaalle..

Kuva
Kuva
Kuva

Kuvissa esillä uisentelee muutama palettikalojen mahtia uhmaava mustaneontetra ja itse The Boss Ukko Paletti :mrgreen: ja lasia vasten postaa ei-niin-arka siaminpiikkisilmä
Kardinaalitetrojen resque-jämäparvi piilottelee tehokkaasti, samoin ku monniset ja partikset.

Koristeina ei ole muuta keinotekoista kuin palettien pesäluolan virkaa tekevä pääkallo (piilossa). Kasvit, kannot (kolme kpl, 2 isohkoa ja 1 pienempi) ja kuvassa näkyvä simpukka ovat kaikki aitoa tavaraa. :D

-----------------------------

Sainpas kukan koko altaasta

Kuva
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
lehtikalat72
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 20:56, 24.09.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja lehtikalat72 »

Hilleri kirjoitti:Kuva
Laatu ei ole ihan sitä parasta, kun en jaksanut alkaa säätämään kameraa ja jotkut kasvit repsottaa.

Huomenillala, kun päivällä vaihtuu vesi ja kasvit saa trimmauksen, niin voisin laittaa uutta kuvaa. Ehkä olisi vähän paremman näköinen, nyt pikkuisen sekainen.

Upea allas :D
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1067
Liittynyt: 23:30, 21.09.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Riutta jatkaa eloaan kohti talvea ja muutoksia ei juuri ole syksyn aikana tapahtunut korallien pienen kasvun lisäksi. Päivityskuvaa silti :)

Kuva
hruottu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 22:35, 07.09.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja hruottu »

Kaverit tomaattiaterialla isommassa (240 l) akvassa:

Kuva

Vähän eri kasvisomisteluilla:

Kuva

140 litraisen kypsytystä, siksi todella samea kuva...

Kuva
Altaat: 450 + 240 + 240 + 40
Lisäksi kaksi koiraa.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja rybka »

Hilleri hei, sinulla taitaa olla Aqua Medicin valaisin tuossa omassasi? Miten olet tuunannut noita häikäisysuojia? Meidän pitäisi tehdä sama ja olemme koettaneet pähkäillä järkevää tapaa tehdä se.

Tässäpä päivitetty Aasia-allas. Uutta entiseen on mm. hieman isompi koko (200 l > 250 l), hiekkapohja, ulkosuodatin (miten olen tullut toimeen ilman) ja monimetallivalaisin :D .
Liitteet
aasia4.jpg
aasia4.jpg (90.03 KiB) Katsottu 6424 kertaa
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
outi83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 09:25, 17.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja outi83 »

Akvaario on nyt ollu puoli vuotta toiminnassa ja vieläkin hakee omia kasvejaan.. Nyt alkanu löytyä kasvit, jotka pysyy henkissä tuolla eli nuita tuolla olevia odottelen lisääntyväksi :mrgreen: Oikeanpuoleinen kivijuttu on tarkoitus vaihtaa lähiaikoina kookokseen (kun jaksais alkaa sahaileen sitä).
Kuva
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

kauniita akvoja :) Osaisko joku sanoa kaipaako tuo mun lätäkkö jotain uudistuksia? peittäkö kasvit liikaa kantoja?

http://imageshack.us/photo/my-images/69/p1010062vt.jpg/
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

jenniliini82 kirjoitti:kauniita akvoja :) Osaisko joku sanoa kaipaako tuo mun lätäkkö jotain uudistuksia? peittäkö kasvit liikaa kantoja?

http://imageshack.us/photo/my-images/69/p1010062vt.jpg/
Sun akva on mun silmissä ihana! Itse kun saan kasvit kasvamaan niin allas on sellainen pöheikkö, en osaa pitää tasapainoa että olis harmoninen kokonaisuus ja ilo silmälle.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

jenniliini82 kirjoitti:kauniita akvoja :) Osaisko joku sanoa kaipaako tuo mun lätäkkö jotain uudistuksia? peittäkö kasvit liikaa kantoja?

http://imageshack.us/photo/my-images/69/p1010062vt.jpg/
Eli mitä tekisin, jos tuo olisi minun? :D
Siirtäisin nuo vallut taakse, siis jompaan kumpaan nurkkan, sitten vähentäisin kasvilajeja; Riittävän erisävyisiä, jotta erottuvat selkeämmin toisistaan.

Kokeile sitä. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

lehtikalat72 kirjoitti:
Hilleri kirjoitti: Laatu ei ole ihan sitä parasta, kun en jaksanut alkaa säätämään kameraa ja jotkut kasvit repsottaa.

Huomenillala, kun päivällä vaihtuu vesi ja kasvit saa trimmauksen, niin voisin laittaa uutta kuvaa. Ehkä olisi vähän paremman näköinen, nyt pikkuisen sekainen.

Upea allas :D
No tjaa.. Empä tiiä. Nyt on vähän siistimpi, paitsi pari sukkahoususorapussia, kun lisäilin kantoja. Kuvia tulee sitten, kun saan ne pussukat pois. Vielä etsinnässä olisi toinen samanlainen kanto, mikä tuolla nyt komeilee. Ja altaan yläpuolella olevat viherkasvit valtaavat seinää ilmiömäisellä tahdilla.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
GreenEyes
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 18:57, 03.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Pientä päivitystä taasen vaikkei edistystä olekaan tapahtunut, ei ainakaan parempaan suuntaan. Kaduttaa, että menin tyhmänä vaihtamaan tuon pohjan vaaleaksi, tummana oli mielestäni paljon parempi. Ja kauniisti pistää myös silmään hiilarivehkeet.
_MG_5201.jpg
_MG_5201.jpg (81.79 KiB) Katsottu 6468 kertaa
Vielä muutama satunnainen otos
_MG_5188.JPG
_MG_5188.JPG (29.54 KiB) Katsottu 6468 kertaa
_MG_5191.JPG
_MG_5191.JPG (28.32 KiB) Katsottu 6468 kertaa
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”