Mikä vaivaa monnisiani?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 19:22, 25.09.2001
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Mikä vaivaa monnisiani?

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Mulla on 2 albiino ja 2 täplä monnista 100 litrasessa (2 naarasta 2 urosta) ja ne ovat todella "vaisuja" makaavat paljon pohjalla vaan ja voivat näyttää jopa kuolleilta, sitten lähtevät vaan yhtäkkiä uimaan. Lämpö on n.24 astetta ja ph n.7,2. Kesällä ne kutivatkin ahkerasti. Onko niillä jokin sairaus? Onko vikaa vesioloissa? Ne ovat olleet mulla alle vuoden, joten tuskin ainakaan vanhoja ovat...
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Ne voivat ehkäpä kaivata kavereita, parvikaloja kun ovat. Meinaan kaksi kutakin lajia ei vielä ole parvi?
Jos sulla tila antaa myöten niin voisit hankkia kummallekkin kaksi kaveria lisäksi....se voi osaltaan piristää monnisia.
Toinen asia mihin itse törmäsin on se, että itselläni leopardimonniset olivat todella vaisuja ja niitä ei edes juuri koskaan näkynyt, edes ruoka-aikoina!
Sitten ostin noita FD tabuja joilla aloin ruokkia ja sitten pakastettuja ötököitä (mm.artemiaa) niin johan on alkanut monnisiin tulla vauhtia, etenkin ruoka-aikoina.
Voisit kokeilla ostaa myös jotain toista pohjalle vajoavaa ruokaa nykyisten lisäksi.
Ruuan vaihto voi osaltaa piristää....

email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 19:22, 25.09.2001
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Olenkin olettanut, että nämä 2 ja 2 muodostavat mini "parven". Ostaessani sanottiin että albiinomonniset ovat useimmiten täplä monnin albiino muunnoksia. Ainakin ne paljon yhdessä liikkuvat ja kuteneetkin keskenään. Mutta pitänee katsoa, jos/kun tulee tilaa lisää, tällä hetkellä ylikansoitustaMutta koitan nyt ensin alkuun vaihtaa ruokaa ja katson tapahtuuko mitään.
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Ainakin ne paljon yhdessä liikkuvat ja kuteneetkin keskenään.



Saako kysyä minkä värisiä poikasista tuli? Ihan mielenkiinnosta vain....

email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 19:22, 25.09.2001
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Täytyy myöntää, että olin ehkä vähän "omituinen" akvaristi ja poikaset/kudut jäivät seura akvaarioon:-(. Kutivat monta kertaa akvaarion lasiin jaavan sammalen taakse ja kerran sitä yritin ottaa pois, eikä oikein onnistu, ni päätin antaa olla ja ku ei ollu sillo oikee kutu poikasten kasvatus mahiksiakaan:-(
eli tietämättä jäi minkä värisiä.-(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”