Banjomonni

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Kaetsy
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 23:31, 08.08.2014

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja Kaetsy »

Mitä pohjatabuja annatte teidän banjoille?
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Mulla ei oo mitään hajua mitä mun banjot syö ku en oo ikinä nähny niitä syömässä XD Mut jotain ne popsii :o
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Kaetsy
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 23:31, 08.08.2014

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja Kaetsy »

Joo en kans, paitsi kerran näin kun söi eteen tippuneen hyttysentoukan.. ;D mietein just onko ketään löytäny jotai pohjatabua joka todistetusti maistuisi... Kierteiset kelpaa kans, niiden tyhjiä kuoria löytyy liuska kivien alta missä banjot usein hengaa eikä muulle kalastolle ne kelpaa..kyllä vähän ihmettelin kun ekat reikäiset kierteisen kuoret löyty :D sekä tuhokotilot on kadonnut, kun oli yks banjo niin pysy kanta pienenä (tätä ennen olinkin repimässä hiuksiani kotiloiden kanssa ja jouduin pelkäämään koska mies tuo meille tiikerinuoliaisia tohon kun ei meille sopisi..mutta ukko ei meinaa uskoa) mutta nyt kun useempi on tuhokotilot kadonnut, miettinytkin että pitäskö alkaa kierteisiä kasvattamaan kun pitävät hiekkapohjankin hyvänä... Nyt oon aika usein laittanut valojen sammumisen jälkeen pakastettuja toukkia mutta mietimpä vaan että jääkö nyt ruokinta vähän yks puoliseksi jos uppoo vaan ne toukat ja kierteiset... Kyllä pohjatabuja kans mutta en tiedä kelpaako banjoille,..
tiiasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:37, 17.10.2014
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja tiiasu »

Mulla on nyt kolme banjoa reilussa nelisatasella akvaariossa. Oman lyhyen banjohistoriani pohjalta sanoisin, yksi banjo= et näe sitä ikinä, enemmän banjoja= huomattavan röyhkeitä, näet niitä myös päivällä. Surviaiset ainakin näyttäisivät kelpaavan. Tosin silloin kun banjoja oli vain yksi, en ikinä nähnyt sitä / nähnyt sen syövän, vaikka ruoka olisi tippunut niskaan. Silti se oli lihonut ihan järkyttäviin mittoihin, eli jotain se kuitenkin syö!

Mulla on pohjalla lisäksi (harlekiinni)nuoliaisia (=syövät ihan mitä vaan ja niin paljon kuin mahdollista), kaksi partamonnia ja sokkelopleko. Hyvin mahtuvat pohjalla temuamaan.

Kurkkua olen antanut, tosin jostain syystä siihen ovat addiktoituneet eniten (puhtaasti lihansyöjä? harlekiini)nuoliaiset... Banjot eivät nähdäkseni syö kurkkua, mutta kaikkea muuta kyllä. Eläviä kierteisiä olen akvassa silti nähnyt, ilmeisesti minulle on osunut vegaaninuoliaisia?! Banjot imuttelevat surviaisia, kun sattuvat pohjalle putoamaan, tosin keskiveden "piraja"parvi tekee kaikkensa, jottei mitään riittäisi pohjakaloille. Ruokin nykyään yleensä valojen sammuttua...
terppu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:08, 14.08.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja terppu »

Banjomonni on muutossa helppo kala. Itse lapioin kalat hiekkalapiolla (kun ekaksi löysin ne hiekasta) vain pussiin :D .
Muutossa ne (3 kpl) olen nähnytkin tämän seitsemän vuoden aikana mitä ne minulla ovat olleet. Muuttivat juuri uuteen akvaarioon.
Muulloin ei oikein näy, maastoutuvat hyvin hiekkaan ja kun kasvit taas alkavat rehottaa niin eipä taida näkyä kuin vasta sitten seuraavassa muutossa..
MinJas03
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 15:28, 22.10.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Söderkulla

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja MinJas03 »

Onkohan mulla jotenkin outoja banjoja kun näen niitä lähes joka päivä :D Lähes aina tulevat muiden kalojen kanssa syömään ja syövät kyllä kaikkea mitä naaman eteen sattuu. Survarit on kyllä herkkua, silloin on kaikki neljä paikalla. 2 näistä neljästä ovat elelleet luonani jo kymmenisen vuotta. :)
270L Aasia/seurala, 52L helmiseeproja, 2 kissaa, labradorinnoutaja
akiholm
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:05, 20.01.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja akiholm »

Riippuu seurasta (tämänkin suvun osalta) , jos hiekan alta pilkistävää pyrstöä maistellaan , ei liene ihme jos kala ei halua tulla esille. Rauhallisessa seurassa sen sijaan mielestäni suht´rohkeita, jopa uteliaita (ruoka-aikaan) fisuja. 8-)
akvapallo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 11:31, 27.12.2011

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja akvapallo »

Ihastuin tähän hiukka hassun malliseen kaveriin kun nökötti lasin vieressä eläinkaupassa. Hän oli ainoa. Pyysin eläinkauppaa hankkimaan 2 lisää jos vain saavat.Melkein päivittäin tämä kaveri on näkösällä.ruokatabua veteli naamaansa niin että näytti kuin tukehtuisi siihen :D .kokoa n.5cm.extra rauhallinen fisu.kuparimonniset tonkii hiekkaa niin tämä olla möllöttää ja antaa toisten tonkia ja töniä rauhassa.
PERKELE
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 01:07, 20.04.2020

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja PERKELE »

Miten banjomonni ja piikkisilmät tulee keskenään toimeen?

Olisi ajatuksena ottaa yksi rescue banjomonni,
100l altaaseen, missä pohjalle elelee muutama piikkisilmät.
Havuja p*rkele!!!
Boucicaut
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 22:47, 04.04.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: Banjomonni

Viesti Kirjoittaja Boucicaut »

Banjomonnit on kyllä aika metkoja. Siitä on kymmeniä vuosia kun viimeksi oli niitä akvassa, mutta eilen tuli kaksi banjoa...en muistanutkaan miten innokkaita ja sähäköitä ovat kaivautumaan hiekkaan: ensimmäinen katosi sinne alle 5 sekunnissa pohjaan asti päästyään ja toinenkin kaivautui viitisen minuuttia tilannetta ihmeteltyään :D Tarkoitus on hankkia vielä kolmas, jotta toteutuu pikku ryhmä niille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”