Hara jerdoni?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Hara jerdoni?

Viesti Kirjoittaja Cory »

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne ja mielipiteitänne tästä lajista.... (Maisu, huomasin, että sinulla ainakin oli yksi kpl tankeissasi. Miten olet tullut toimeen sen kanssa?)

Harkitsen lajia 160 litraiseeni C. hastusten, C. pandojen, sinineontetrojen ja muutaman urosmilliksen joukkoon. Kokonsa puolesta menisi ainakin...

Olen kirjallisuutta tonkinut sen verran (minkä vähäisen tiedon olen onnistunut löytämään), että uskoisin kalan sopeutuvan ainakin vesiarvojen osalta tuohon tankkiin. ph 6.8, KH n.3, GH >6, nitraatti n. 25 tai alle, nitriitti 0. Huolettaa kuitenkin se, että jerdonin mainitaan usein pitävän "puhtaasta, raikkaasta vedestä". Ei sinällään, etteikö akvani vesi ole "puhdasta ja raikasta" (teen toki vedenvaihdot! ), mutta se on myös aika "vanhaa", koska tankin päälajit, monniset ja tetrat, semmoisesta pitävät.... Olisiko tämä ongelma jerdonin kohdalla, tietääkö kukaan?

Toisekseen, jerdoni mainitaan usein hankalaksi syötettäväksi. Onko kokemuksia tästä? Millä ruokitte sitä?

Ottaisin mielelläni jotain haasteellista pikkukalaa hoteisiini, mutten halua mitään "hypersensitiivistä" lajia....
Katja H.
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 08:40, 26.09.2001
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Katja H. »

Morjens!
Mulla on 3 kpl:tta kyseisiä kaloja 70 l:n akvaariossani, jossa seurana 2 perhoskirjoahventa, 9 kardinaalitetraa, sekä 3 korumonnista. viihtyvät hienohiekkaisessa pohjassa, sekä jaavansaniaisen seassa. harvemmin näkee liikenteesssä, mutta jos laittaa verimatoja niin varmaan näkee. ja hyvin ovat ainakin mulla pärjänneet.

Katja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”