Mikä tetra 220-litraiseen?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Mikä tetra 220-litraiseen?

Viesti Kirjoittaja Blue »

Nyt kun kerritetroja on jäljellä enää 2, voisi olla hyvä aika etsiä uutta parvikalaa. Akvaarion koko on siis 220-litraa, pituus 100cm. Lämpötila ~25 astetta, pH 6.8 ja kovuus 9. Muuna kalastona on parvi kiilakylkiä, 4 leväbarbia, 2 partista, n. 9 täplämonnista ja muutama tulikääpiöahven. Kastelin tuossa lajeja jotka miellyttäisi silmää, tässä lista:

sitruunatetra
timanttitetra
musta-aavetetra
puna-aavetetra
keisaritetra

Mikä noista voisi sopia? Kaikki kai sopisivat ainakin pH:n puolesta, mutta entä muuten? Lisää ehdotuksia? Neontetra, kardinaalitetra ja kerritetra ovat poissa laskuista. Huonoja puoliakin saa tietysti kertoa :) Mitään muita vaatimuksia mulla ei kai ole, paitsi että muita ei saa kiusata ;)
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

taitavat kaikki olla OK? (odottaa viisaampien vastausta). Itse valitsisin sitruunatetran. Käsittääkseni parveilee mukavasti.

Mutta eikö metrin pituinen allas ole liian pieni levaparpeille?. Mun 120cm pitkä kulho on niille ainakin liian pieni.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Teho kirjoitti:taitavat kaikki olla OK? (odottaa viisaampien vastausta). Itse valitsisin sitruunatetran. Käsittääkseni parveilee mukavasti.
Sitruunatetraa mäkin ajattelin ensimmäisenä, poikkeaisi ainakin niistä tetroista mitä mulla on aikaisemmin ollut :)
Mutta eikö metrin pituinen allas ole liian pieni levaparpeille?. Mun 120cm pitkä kulho on niille ainakin liian pieni.
Taitaahan tuo vähän pieni olla, mutta nuo on "resquekaloja" ja aika vanhoja jo, en enää viitsi laittaa niitä kiertoon. Päällisin puolin ainakin vaikuttaa siltä että levikset viihtyvät, mutta eihän noista tietysti tiedä.
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 17:27, 06.12.2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Minä valitsisin noista musta-aaveen tai keisaritetran.
Kumpaistakin tetraa on ollut ja kovasti tykästyin. :D

Nyt harkinnassa on mustaneontetra-parven osto. [;)]
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Jos haluat tetraPARVEN, ei kannata ottaa ainakaan keisareita tai aavetetroja, ne kun usein leviävät ympäri allasta reviirejä valtaamaan :mrgreen:
Toisaalta pikku uhittelut koiraiden välillä ovat hauskaa katsottavaa.
Timanttitetrat ovat ainakin meillä mukavasti yhtenä porukkana (ruokinta-aukon alla samassa läjässä kaikkien muiden kanssa) :mrgreen: ja sitruunatetrat kuulemma pysyvät myös parvessa.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”