Seeprakalat kutee, apua kaivataan!

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tartsan
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 08:40, 22.11.2001
Paikkakunta: Finland

Seeprakalat kutee, apua kaivataan!

Viesti Kirjoittaja tartsan »

Nyt kaivattaisiin apua! Mun seeprakalat (leopardiversio) kutivat tänä aamuna 100 l seura-akvaariooni. Monniset menivät heti syömään munia, mutta hätistelin ne pois ja imin munat lapolla sankkoon. Mitä nyt?? Haluaisin kasvattaa poikasia, mutta miten se tapahtuu? Mulla olisi tyhjillään 7 litran karanteeniallas, jossa on suodatin. Voinko laittaa munat sinne vai mitä teen? Entä missä lämpötilassa munien pitää olla? Miten pian kuoriutuvat? Suodattimen päälle pitää varmaan vetää sukkahousut, vai? Millä ruokin? KIITOS paljon, jos joku kokenut osaa auttaa!

Edit: Poistettu huuto otsikosta /sam + siirretty oikealle alueelle. Pehis
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Onnittelut!

Omat seeprani kutevat säännöllisesti, mutten ole toistaiseksi vielä yrittänyt saada kutua pelastettua. Siksipä minulla ei ole paljon kerrottavaa...

Mutta tässä osoite sivulle jolla on seeprakalojen kuturaportti, jospa se hiukkasen auttaisi. http://nettilinja.saunalahti.fi/~minnaliu/kutu.html

Elämä on täynnä valintoja, enimmäkseen vääriä...
Vilu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 19:07, 17.01.2002
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja Vilu »

No moi. Meillä seeprakalat lisääntyivät aikanaan ihan riesaksi asti. Yleensä kutu löytyi akvaariolasin ja sellaisen poikaskopin välistä. Haaveiltiin se parhaamme mukaan ja lasiin tarttuneet irrotettiin leväraapan terällä ja siirrettiin ihan akvaarion reunassa roikkuvaan poikashäkkiin.Ruokittiin poikasruokajauheella. kerran päivässä koitettiin puhdistaa sitä häkkiä kun eihän vesi siellä tahtonut virrata ja ruuantähteet piti poistaa. Mitään tämän kummempaa hoitoa pikkuisille ei ollut ja hyvin kasvoivat. Onnea yritykselle. Ensimmäisen kudun jälkeen meillä harrastivat sitä lähes kahdesti viikossa jonkin aikaa, joten varmasti sinäkin saat kokeilla useasti vaikka heti ei onnistuisikaan.

Vilu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”