Tiikeribarbilla musta läiskä kyljessä

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Tiikeribarbilla musta läiskä kyljessä

Viesti Kirjoittaja doriani »

Kävin eilen katsomassa eläinkaupassa kaloja ja yhdellä tiikeribarbilla oli kyljessä musta läiskä raitojen välissä. Onko ihan normaali "värivirhe" vai kenties joku tauti?

Muilla kaloilla ei ollut mitään ylimääräisiä läiskiä missään. Haluaisin vaan tietää koska jos se on joku tauti niin en ainakaan osta siitä kaupasta yhtää kalaa...

Edit: Lauseet alkaa isolla /sam
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ei hätäänny vaan astuu hyvin mielin, tai niin hyvin kuin nyt akvaariokauppaan ylipäätään voi astua ja suorittaa ostoksensa.

-Holzig-
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Viljellyillä tiikeribarbeilla on aika yleisesti ylimääräisiä tummia laikkuja kuviossaan. Jopa niin usein, että kauniita luonnonvärisiä on välillä vaikea löytää.
Elina
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 11:56, 12.12.2001

Viesti Kirjoittaja Elina »

Mä olen huommannu, että noita läiskiä ilmesty joskus lisääkin kalojen vanhetessa...
fisufani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 18:28, 22.01.2002

Viesti Kirjoittaja fisufani »

Tuota... Onhan tiikeribarbeista muitakin muotoja, niin kuin viisiraitabarbi, puoliraitabarbi ym. Voihan se olla joku niistäkin.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Viisiraitabarbi ja puoliraitabarbi eivät ole tiikeribarbin muotoja, vaan ihan itsenäisiä lajeja. Viisiraitabarbin (Barbus pentazona) kohdalla i koskaan ole edes ollut epäselvyyttä, sehän on kovin erimuotoinen ja erivärinenkin! Puoliraitabarbi (Barbus partipentazona) taas on aika lailla tikrun näköinen ja saattaa todellisuudessa olla vain alalaji (ei kuitenkaan vain värimuunnos), vaikka se nykyisten luotettavimpien lähteiden mukaan luetaankin itsenäiseksi lajiksi.
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

Mulla on noita "täplätiikeribarbeja" itselläni. Kerran yön pimeinä hetkinä kalakirjaa selaillessani tulin miettineeksi mahtaisikohan kyseessä itse asiassa olla tiikeribarbin ja puoliraitabarbin risteymä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”