Garra flavatra

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

punapipo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 14:35, 28.11.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja punapipo »

Tänään sitten oli toinenkin pandaimubarbi hypännyt altaasta. Parilla kalalla oli tapana välillä uida vauhdikkaasti suodatinta vastapäätä olevassa nurkassa, jossa on hyvä virtaus. Samassa nurkassa ollut ruokinta-aukko jäi aamulla peittämättä ja kala löytyi lattialta. Harmin paikka.
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja Seita »

Tälläistä olen aasia altaaseeni miettinyt, mutta mietin, miten yhteiselo sujuu piikkislimien kanssa?
Piikkisilmät ovat kuitenki se mistä en tingi.
Rihmakaloja olen sinne myös miettinyt ja jotakin keskiveden pienempää kalaa, mistä saisi näyttävän parven.
Olisiko teillä ideoita, onko mitää muita aasialaisia levänsyöjiä jotka mahtuu 240l altaaseen vai pitääkö tyytyä sukarapuihin?
Purkit:
-240L
-51L
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Sukaravut riittävät kyllä hyvin talonmiehiksi. :) Jos nämä perussukaravut tuntuvat liian pieniltä, niin sitten on olemassa myös leväsukarapu, joka on vähän isompi putsaaja. Mulla on muka-Aasia akvaario, ja siellä on vain maatiassukia ja kierteisiä ja muutama "roskakotilo". talkkarina ja ei ole leväpulmia. Paljon nopeakasvuisia rehuja akvaarioon ainakin alkuun, niin ei tule kokemukseni mukaan juurikan leväongelmia.

Voi tässä topikissa jo lukeakin, mutta jos hankitte pandaimubarbeja, niin kun kotiutatte ne, niin laittakaa todella hyvin kaikki reiät akvaariosta umpeen, että ne eivät vaan karkaa sieltä lattialle! Eka yö on käsittääkseni kriittisintä aikaa noiden karkailulle.
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja Seita »

Minulla on 240l allas (120cm pitkä) mihin olen suunnitellut ottavani 6-10kpl piikkisilmiä.
Meneekö tämä kalanen yksin vai pitääkö sillä olla seuraa?
Kun käsitin että minimikoon akvaan menisi yksin, mutta monet pitävät useampaa jos on isompi allas,
mite on?
Purkit:
-240L
-51L
hinaja
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 21:24, 29.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: N/A

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja hinaja »

Tarvitsee ehdottomasti kamuja. Muistaakseni minimi parven koolle olisi 3 kappaletta. Yksinäiset kalat voivat olla aggressiivisia muita kohtaan, parvessa taas todella leppoisa ja mukava kala. Hyvin veikeitä ja aktiivisia touhuajia.

Toisaalta palstallakin on muutamalla ollut yksittäisiä kaloja olosuhteiden pakosta (lisää kaloja ei ole saanut ostettua :D) ja ilmeisesti mennyt ihan hyvin. Varmasti myös yksilön luonnekysymys, mutta nämä kaverit nauttivat silminnähden parvessa olosta.

120 cm pitkään altaaseen kokonsa puolesta menisi kyllä kolmekin, muistaakseni akvaarion minimi pituus näille oli 90 cm. Joskus kyllä nähnyt minimialtaan tilavuutena olevan 85 litraa, mutta se lienee liian pieni.

Muilla kokemusta?
jonn@
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 20:38, 29.10.2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Garra flavatra

Viesti Kirjoittaja jonn@ »

Itselläni näitä pandoja 4 kpl 300-litraisessa altaassa. Nyt olen huomannut että kasveja on syöty ja oikein urakalla. En oikein keksi muita syyllisiä. Miekkoihin ei kosketa, mutta erityistä herkkua on tammenlehväruoho ja konnanputki. Lehtien reunat nakerretaan eli jälki ihan eri kuin esim. partamonnin tuhot. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Aika isoja nämä kyllä ovat. Allas 150cm pitkä ja kaloilla pituutta noin 6-7cm eikä tilaa yhtään liikaa :) Kovia ovat touhuamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”