Barbit ja kasvit

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Juwel360
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 13:57, 17.03.2017
Sukupuoli: Mies

Barbit ja kasvit

Viesti Kirjoittaja Juwel360 »

Teillä joilla on loistobarbeja, miten tuhoavat kasveja ja tonkivatko miten pohjaa?
Missä lämpötilassa viihtyvät?

Itselläni on 350 litraisessa kardinaaliteroja mutta noissa näkyy aina olevan jokin sairaus, jo kaupasta ostettuna monilla selkäranka vääntynyt. Mielestäni pidän veden puhtaana kun vaihdan sitä kerran viikossa n. kolmas osan ja pidän myös vesiarvot kohdallaan.
Olen miettinyt miten pääsisin noista kardin.tetroista eroon, ottaisin niiden tilalle loistobarbeja.
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Barbit ja kasvit

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Jos kalojen laatu huono, niin mistä olet ostanut ne? Kiinnostaa, kun itsekkin pyörin varmasti samoissa liikkeissä.
Juwel360
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 13:57, 17.03.2017
Sukupuoli: Mies

Re: Barbit ja kasvit

Viesti Kirjoittaja Juwel360 »

Ostin n. 10 kpl Itäkeskuksen Faunattaresta ja itse huomasin vasta muutaman päivän päästä noiden kieron selkärangan ja kaksi niistä oli huomattavan paisunut ja paisuivat edelleen, eli vesipöhö.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1600
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Barbit ja kasvit

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Yhteys liikkeeseen aina heti, myöhemmin on vaikea todistaa, onko kalat sairastuneet missä ja miten.. Itse olen tosin saanut vain priimaa tavaraa ja hyvää palvelua Itiksen faunattaresta. Mutta aina voi sattua kalamaailmassa kaikenlaista. Myös ostotilanteessa voi seistä vieressä ja tsekata kaikki haavitut kalat jo ennen nostoa pussiin, pyytämällä myyjää pitämään haavia hetken lasia vasten.
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Barbit ja kasvit

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Olen ostanut itsekkin faunattaresta aika paljon kaloja ja se täytyy todeta, että kokemukset ovat huonoja ja laatukin on ala-arvoista usein. En suosittele faunatarta, jos on toinen vaihtoehto mistä valita.

He myyvät vammautuneita kaloja. Jos ostat isomman satsin, niin aina on mukana joku rikkinäinen kala ja laskevat vielä päin honkia määrätkin. Reklamoidessa ilmoittavat että ylimääräiset kalat ovat jo altaassasi... Itse käytän muita liikkeitä nykyään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”