Onko suolan lisäyksestä haittaa tulipyrstölle?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Onko suolan lisäyksestä haittaa tulipyrstölle?

Viesti Kirjoittaja iekku »

Siinäpä se kysymys tulikin. Olen antamassa molleja akvaarioon, jossa ennestään asustaa mm. tulipyrstö. Uusi omistaja halusi varmistaa ettei mollien vaatimasta suolanlisäyksestä olisi haittaa tulipyrstölle, ja koska en ihan varmaksi uskaltanut sanoa niin kysäisempä nyt täällä...

En kyllä äkkiseltään keksinyt, mihin ryhmään tulipyrstö kuuluu (kun en itse ole koskaan ko. kalaa omistanut/nähnyt) niin laitoin kysymyksen tänne. Siirtäkää sitten minne kuuluu, kiitoksia kovasti.

-- Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen --
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Ei suolan lisäämiselle pitäisi olla "väliaikaisesti" tulipyrstölle estettä mutta jatkuvasti tulipyrstöä murtovedessä pitäen en suosittele, jos mollien kanssa sitä jatkuvasti meinaa pitää niin suosittelen kyllä tulipyrstöstä luopumista.




-------------------------
Jos ei viina ja terva ja sauna auta, niin silloin perrii hauta.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Kiitoksia Timppa.

Kyseessä ilmeisesti olisi kuitenkin pitkäaikainen ratkaisu, joten pitääpäs neuvotella mollinhakijan kanssa uudelleen...
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Semmoinenkin pieni huomioitava seikka, että jos kyseessä on mustamollit, niin tulipyrstö - myöskin pääasiassa musta väriltään - voi varsin helposti kuvitella ne kilpailijoiksi ja antaa molleille aikamoista kyytiä.

Olen tämmöisen yhdistelmän joskus jossain nähnyt ja vaikka tulipyrstö olikin kyseisessä yhdistelmässä vielä aika pikkuvauva, niin se silti uhitteli mustamolleille. Suolaa tuossa akvassa ei muuten ollut ja mustamollitkin siellä vain väliaikaisesti.


Hope is the denial of reality.
- Raistlin Majere -
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Pitääkö minun sitten luopua tulipyrstöstä ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”