Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
en-ni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 17:26, 10.05.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja en-ni »

Olen tekemässä 3D-taustaa , mikä lie virallinen nimi onkaan, akvaarioon muovista ja se pitäisi maalata. Millä sen voisi siis maalata? Mitään imumonnia ei ole akvaarioon tulossa, joten maalin ei tarvitse kestää kovaa hankausta. Kävisikö akryylimaali, se ei kuivuttuaan kuitenkaan liukene veteen, ja emalimaalit taitavat olla hieman myrkyllisiä.. Löysin linkin sivulle http://www.aquahoito.info/suomi/akvaari ... .php#lakka, ja lakkausta maalin päälle voisin harkita, jos lakka on mattaa.
Onko kenelläkään omia kokemuksia akvaarion taustan/koristeiden maaluaksesta?
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Meillä on käytetty Uulan maavärejä ja Cascon kotikittiä (taitaa olla nykyään nimeltään remonttitasoite). Ovat tutkitusti turvallisia akvaariokäytössä.
Haulla löytyy vanhoja keskusteluja aiheesta.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Sassi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 19:52, 26.01.2005
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Ihan sinällään nuo Uulan pigmenttivärit eivät varmaankaan pysy muovissa kiinni (jauhetta kun ovat), mutta luulisin että esim akvaariolakkaan sekoitettuna voisi saada suht hyvää jälkeä aikaiseksi.
Jos itse vielä jossain vaiheessa ryhdyn uuteen 3d projektiin kokeilen varmaankin juuri tuota konstia. (Kannattaa sitten ensin kokeilla jollain harjoituskappaleella ettei mene varsinainen tausta roskiin jos ei homma toimikkaan.)
Enemmän 3d taustan valmistamisesta tuossa ylhäällä olevassa ketjussa "Valukivet akvaarioon pdf"
sekopää
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:13, 25.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja sekopää »

Jatkan tähän samaan topiciin.

Mitä lakkaa voisi käyttää akvaarion sisäpuolella niin ettei mitään myrkkyjä liukene veteen?
Hymyilevätkö pandakarhut?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Olen kirjoittanut ainakin kolmisen kertaa tähän samaan aiheeseen ja samat asiat mutta siis pikasilote joko valmiiks uulavääriin sekoitettuna tai sitten itse olen kaksi taustaa tehnyt ihan silotteen päälle spraymaaleilla vetäen ja lopuksi kaksi kerrosta epoksihartsia eli muovipinnotetta. Mun projektisra löytyy myös mun nettisivuilta joiden osoite tuossa alla..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
sekopää
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:13, 25.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä maalia voi laittaa akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja sekopää »

No mitäköhän minä sähläsin kun et etsi toiminnolla löytänyt. Enkä googlella. :roll: Kiitos vastauksesta jatkan asian tutkimista!
Hymyilevätkö pandakarhut?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”