Ulkosuodattimen aluslaatikko

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Ulkosuodattimen aluslaatikko

Viesti Kirjoittaja totoro »

Tervehdys,

Tilasin tohkeissani akvaariooni astetta kookkaamman ulkosuodattimen, Eheim 2260:n. Minulla on umpipuinen jalusta, joten en saa suodatinta piiloon mutta tahtoisin silti jonkun alusastian tuolle hankkia. Tuntuu vain, että kaikki astiat (laatikot, vannat, saavit ja vadit) ovat liian kapeita. Eheim 2260 on kuitenkin ainakin 35.5 cm leveä. Mitä kanssa-akvaristit ovat käyttäneet kyseisen suodattimen alla, vai oletteko pitäneet ylipäätään mitään ulkosuodattimen alla? Minulla on tapana pitää ulkkarit laatikossa, jolloin suodattimen kanssa puuhastellessa räiskyvä vesi ei ole heti lattialla. Myös vuoto-uhka on pienempi, kun olen lisäksi tehnyt imuputkiin pienet reiät jotta altaan kaikki vesi ei lainehdi suodatinvian yhteydessä. Muidenkin ulkosuodatinten alusastioista saa jakaa kokemuksia, nyt kaikki neuvot julkiseen hyötykäyttöön!
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulkosuodattimen aluslaatikko

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ulkosuodattimen aluslaatikko

Viesti Kirjoittaja totoro »

Laatikon sisämittojen pitää olla riittävät (yli 36 cm leveä) jotta tuo pönttö mahtuisi laatikon sisään. Ja mieluiten korkeuttakin saisi olla jotta vettä mahtuisi tarvittaessa enemmän. Monesti ilmoitetut mitat ovat ulkomittoja. Pitää tutustua tarkemmin laittamiisi linkkeihin!
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ulkosuodattimen aluslaatikko

Viesti Kirjoittaja totoro »

Taitaa ainut vaihtoehto sitten laatikkopuolelta olla Smartstoren Recycle 70 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”