Hydor theo lämmitin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lunni
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 16:51, 09.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Aura
Viesti:

Hydor theo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Apua kaipaisin kyseisen lämppärin kanssa. Reilun vuoden vanha kapistus. Vesi on 28 astetta niin kun pitääkin mutta sukkelaa on se että lämmitin on tällöin säädetty 22 asteeseen. Onko näin huono malli että skaalat ei täsmää, on alusta saakka ollut näin mutta nyt pahentunut tuo heitto. Takuuta ei tietenkään enää ole voimassa. Lämppärin päässä on pieni musta nuppi säätimessä, mikä tarkoitus mahtaa sillä olla? Kalibrointi? Käyttöohjeet olen onnistunut kadottamaan.
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mulla oli tuo, mutta vaihdoin eheimiin. Mustaa nuppia en saanut liikahtamaankaan mihinkään, vaikka yritin, ohjeissa ei ollut muistaakseni mitään apua. Mulla kans lämppäri sai olla säädettynä niin matalalle kuin sai, ja silti lämmitti vettä 28 asteiseksi..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Lunni
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 16:51, 09.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Joo, on jo mielessä puikahdellut että ostan uuden ja laadukkaamman...
sekopää
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:13, 25.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hydor theo lämmitin

Viesti Kirjoittaja sekopää »

Kysymys Hydor Theo 200 W lämmittimestä. Yritän testailla toimiiko ko. härveli, kun en ole sitä ikinä käyttänyt. Kaveri on suhteellisen uusi, mutta minulle tullut käytettynä. Pitäisikö sen lämmittää 10 litran ämpärin vesi sen lämpöiseksi kuin mitä kiertää asteikkoon jos se toimii? Vai lämmittääkö se ämpärin veden lämpimmämmäksi kuin mitä tarkoitus ku on suunniteltu 150-200 l altaaseen?

...Pikaista apua kaivataan... [:I]
Hymyilevätkö pandakarhut?
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Hydor theo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Ei sen pitäisi sitä ämpäriä asetettua lämpimämmäksi kiehuttaa. Eli hyvin voit testata siinä 10l purnukassa. Suurempi wattimäärä vain riittää teholtaan suuremmalle vesimäärälle.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Re: Hydor theo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mulla on tuo samainen lämppäri tosin 400 wattisena ja lämmittää miten sattuu, välillä vesi +28 ja lämmittää ja vedenvaihdon jälkeen jotain +26 ja ei lämmitä.Nuo ajat joita tuo lämmitin on päällä 30 sekunnista noin 2 minuuttiin. Kalibroida olen yrittänyt tuota vehjettä monesti vaan ei siitä mitään hyötyä tunnu olevan. Tällä hetkellä säätö on +24 asteessa. Roskiin joutais ja uutta tilalle.
Mistä näistä tietää..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”