Juwel 350l lisäsuodatin?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
PERKELE
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 01:07, 20.04.2020

Juwel 350l lisäsuodatin?

Viesti Kirjoittaja PERKELE »

Tässä mietin kun sain itselleni Juwelin 350l akvaarion,
Sisään on rakennettu juwelin suodatin.
Mietin vain riittääkö tämä yksin suodattamaan?

Kyseinen akvaario on vanha, ikää varmaan yli 15 vuotta. Joskus porukat ostaneet kotiinsa tämän, ja nyt innostuin itse uudelleen akvaario hommasta. Itse suodatin on pelittäny hyvin, ja on ollut riittoisa sille kala määrälle mitä joskus porukoilla on ollut.
Itse olen miettinyt hankkia kaveriksi jonkun sisäsuodattimen.
Itse juuri sain pytyn valmiiksi, ja nyt odotetaan veden kypsyttämistä.

Mielipiteitä kokemuksia kaivataan :D
Havuja p*rkele!!!
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Juwel 350l lisäsuodatin?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ne Juwelen pelit on ihan ässiä. Käytännössä ulkosuodatin, mutta akvaarion sisällä = ei vesivahingon vaaraa. Sinne koteloonhaan saa tarpeen mukaan vaikka mitä massoja joten senkään puolesta lisäsuodatin ei ole tarpeen.

Joissain tilanteissa veden kiertoa voi olla tarpeen lisätä. Se taas riippuu monestakin seikasta. Tällöin pieni kiertovesipumppu / stream on järkevä ja taloudellinen hankinta.
PERKELE
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 01:07, 20.04.2020

Re: Juwel 350l lisäsuodatin?

Viesti Kirjoittaja PERKELE »

Kiitos vastauksesta :)

Sitä just mietinkin et tarviiko hankkia lisä virtausta, mutta sen varmaan näkee vasta kun kalat on siellä.

Täällä luinkin kokemuksia/mielipiteitä juwelin omista suodattimista, ja hirveän moni on niitä sanonut ihan p*skoiksi. :roll:
Mutta mitä nyt porukoilla on ollut tuo akvaario, niin perus helppo on ylläpitää ja pestä tuo suodatin. Ja kestävää mallia. Yhden kerran on joutunut ostaa moottorin yhden osan, muuten toimii.
Havuja p*rkele!!!
Solmu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 01:20, 08.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel 350l lisäsuodatin?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Minulla ollut käytössä, ja hyväksi olen havainnut. Suosittelen katsomaan ja täyttämään suodattimen massoilla tämän videon ohjeen mukaisesti: https://youtu.be/aFXsFNApU-U ( Pondgurun Pimp my Filter, Juwel Bioflow all models).

Itsellä käytössä Seachem Matrix ja hyvin pelittää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”