Akvaristeissa koiraharrastajia

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Kissaharrastajista on oma pino, mutten löytänyt koirista?
:)
Meillä siis lhasa apso sekä ensi kuussa tulee venäjäntoy. Koiria olen kasvattanut vuodesta -94 harvakseltaan.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja naatti »

Muistaakseni tällainen on ainakin joskus ollut, mutta en itsekään haulla löytänyt. Meillä asustelee 6v. lunnikoirauros ja 7kk pk chihuahua. Kivoja poikia molemmat, olen huomannut että chihulla on tosiaankin temperamenttia ja itsepäisyyttä. Kuukausi takaperin testasi meitä toden teolla, muttei annettu periksi. Nyt chihu on löytänyt paikan laumasta omega-uroksena :D, mutta pirulainen luulee olevansa söpö ja käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen. Onneksi on muuten sattunut hyväluonteinen koira, eikä pelkää ketään tai mitään ja on todella avoin ja iloinen. Lunnikoirasta ei ole pahaa sanottavaa, ihana koira. Tosin rodun terveys on vähän heikolla pohjalla.
Venksu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 14:49, 26.12.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Venksu »

Täälläpäs on kerrynterrieri uros Manu. Kesäkuussa täyttää 4v.
Akvaariot <3

><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja malawi »

En omista koira sillä olen kanssa allerginen kaikille karvaeläimille, mutta tykkään käydä ulkomailla "ikkuna ostoksilla" katsomassa koiran pentuja :mrgreen: Eilen viimeksi kävin.
Puljaaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 205
Liittynyt: 19:34, 10.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Puljaaja »

Meillä kaksi seropia, vanhempi kotimainen ja nuorempi rescue Romaniasta. Isompaa ei niinkään akvaarioharrastus kiinnosta, mitä nyt joskus juuria hieman salaa maistelee, kun ovat altaista poissa. Pienen kanssa usein yhdessä istutaan katsomassa kalojen touhuja. :D (sukaravut on liian pelottavia, niitä ei Helmi uskalla katsella läheltä.. :roll: )
SariannaSalo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 19:17, 08.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja SariannaSalo »

Meillä kolme berninpaimenkoiraa; 6,5v, 3v, ja 1v. Sekä amerikancockeri 4kk :)
240l, ragdollit "Sade" ja "Coda", berninpaimenkoirat "Ninja" ja "Hailey" sekä amerikancockerit "Laney" ja "Leon".
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

No, kissaketjuun olenkin jo vastannut, koska meillä on kissa. Mutta löytyy täältä 2 partacollie-tyttöäkin.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
botseri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 09:25, 05.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja botseri »

Bokseri herra ja kääpiöpinseri tyttö, kääkkä tykkää katsella ja "pyydystää" kaloja ikkunan läpi :)
tahitimaarit
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 13:01, 02.10.2006
Paikkakunta: suonenjoki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja tahitimaarit »

Kennelnimi vuodesta -89. Kotona kolme mäyräkoiraa ja chow chow...
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

2x Coton de Tuleár. Suosittelen rotua vähän itse kullekin.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja bj »

Saksanpaimenkoira täällä, kohtapuoliin taitaa olla useampikin jonkin aikaa. Pentuetta kun suunnittelen nyt kevääksi, kolme pesueellista olen aikaisemmin saattanut maailmalle. Pienimuotoista kasvatusta siis harvakseen vuosina -99, 2003 ja 2006 ja käyttösukuisia kasvatan.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Lapinakka kirjoitti:2x Coton de Tuleár. Suosittelen rotua vähän itse kullekin.
Minulla on muutamalla ystävällä cottoni, mutta en kyllä suosittele, mikäli turkinhoito ei kiinnosta [;)]
Terrorizer
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 19:58, 12.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loppi

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

2 x beauceronintapaisia :)
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Minulla on ollut labradorinnoutajia ehkä noin 30 vuoden ajan. Tällä hetkellä on kaksi, joskus on ollut kolmekin yhtä aikaa. Käytän koiria sienestykseen ja toinen nykyisistä toimi nuorempana myös vetokoirana. Molemmat nykyiset koirat ovat jo vanhoja.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Juu, perheestä löytyy noita seurakoiria, kaksi bichonia 2,5v ja 5kk ja yksi havannankoira 1,5v. Naispuoliset meillä harrastaa välillä näyttelyitä, knamin hommia tulee hoideltua, luonnollisesti. Itse oottelen josko kevät toisi mulle Perunkarvattoman, vihdoin ja viimein.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Tankero kirjoitti:
Lapinakka kirjoitti:2x Coton de Tuleár. Suosittelen rotua vähän itse kullekin.
Minulla on muutamalla ystävällä cottoni, mutta en kyllä suosittele, mikäli turkinhoito ei kiinnosta [;)]
Kannattaa hommata koira oikealta kasvattajalta saa turkinhoitoonkin oikeat ohjeet. Ei se mikään mahdottomuus ole. Eipä ole kämppä täynnä karvaa kun sitä ei koirasta lähde ja moni allergikko sietää rotua.
Luonne on koirilla ihan loistava. Tässäkin kiittelen hyvää kasvattajaa!

Ja sen on muuten yhdellä T:llä, Coton. [;)]
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

nastamuumio kirjoitti:Itse oottelen josko kevät toisi mulle Perunkarvattoman, vihdoin ja viimein.
Perunkarvaton on ihana! :D Meillä oli sellainen kun oli lapsi. Ehkä joskus tulevaisuudessa ostan vielä sellaisen kun elukat vähenee luonnollisen poistuman kautta... Nyt on tarpeeksi koiria.

Ei kyllä noista nykyisistä vielä luopuisi. Meidän "vanha herra" (bokseri) sai nyt vajaa viisi vuotiaana jonkun tajuttomuuskohtauksen. Jalat vaan petti ja silmät mollollaan sätki lattialla. 8O Eipä siinä muuta voinut kuin yrittää pitää koiraa paikallaan ettei lyö päätään mihinkään.. Kohtauksen jälkeen nousi ylös ja tuijotti kummallisen näköisenä eteensä. Hetken päästä ravisti pölyt itsestään ja alkoi heiluttaa häntäänsä minulle.

Eläinlääkärin mukaan ei ole epilepsiaa. Boksumme isällä on kuusi vuotiaana alkanut esiintyä samaa ongelmaa, nyt se on seitsemän. Harvakseltaan noita kohtauksia on sille tullut, ei edes kertaa kuussa joten ei suuremmalti kärsi niistä. Toivotaan, että meidän pupsukalle ei nyt pitkiin tule tuommoista. :|
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Lapinakka kirjoitti:
Tankero kirjoitti:
Lapinakka kirjoitti:2x Coton de Tuleár. Suosittelen rotua vähän itse kullekin.
Minulla on muutamalla ystävällä cottoni, mutta en kyllä suosittele, mikäli turkinhoito ei kiinnosta [;)]
Kannattaa hommata koira oikealta kasvattajalta saa turkinhoitoonkin oikeat ohjeet. Ei se mikään mahdottomuus ole. Eipä ole kämppä täynnä karvaa kun sitä ei koirasta lähde ja moni allergikko sietää rotua.
Luonne on koirilla ihan loistava. Tässäkin kiittelen hyvää kasvattajaa!

Ja sen on muuten yhdellä T:llä, Coton. [;)]
Tottakai, mutta kaikki ei vaan tykkää turkinhoidosta, itselläni lhasa apso ja aika tarkkana saa olla kenelle pentuja antaa. Turkinhoidosta pitää tykätä, muuten koira on kohta pelkkä huopamatto. Tiedän, että on yhdellä t:llä Coton de tulear, mutta puhekielessä puhutaan cottonista....
nötter
Member
Member
Viestit: 301
Liittynyt: 14:05, 11.09.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja nötter »

Täältä löytyy Valkoinenpaimenkoira. Hakua treenaillaan säännöllisesti ja tottistakin välillä. Muina aikoina toimii kainalon lämmitäjänä ja vahdin hommissa.
botseri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 09:25, 05.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja botseri »

sardiini laitas kuvia sun boksusta, mullakin 5v boksu :P

Kuva

Mistä kennelistä teidän on?
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Tankero kirjoitti:
Lapinakka kirjoitti:
Tankero kirjoitti:
Lapinakka kirjoitti:2x Coton de Tuleár. Suosittelen rotua vähän itse kullekin.
Minulla on muutamalla ystävällä cottoni, mutta en kyllä suosittele, mikäli turkinhoito ei kiinnosta [;)]
Kannattaa hommata koira oikealta kasvattajalta saa turkinhoitoonkin oikeat ohjeet. Ei se mikään mahdottomuus ole. Eipä ole kämppä täynnä karvaa kun sitä ei koirasta lähde ja moni allergikko sietää rotua.
Luonne on koirilla ihan loistava. Tässäkin kiittelen hyvää kasvattajaa!

Ja sen on muuten yhdellä T:llä, Coton. [;)]
Tottakai, mutta kaikki ei vaan tykkää turkinhoidosta, itselläni lhasa apso ja aika tarkkana saa olla kenelle pentuja antaa. Turkinhoidosta pitää tykätä, muuten koira on kohta pelkkä huopamatto. Tiedän, että on yhdellä t:llä Coton de tulear, mutta puhekielessä puhutaan cottonista....
En minäkään pahemmin tykkää turkinhoidosta, mutta kun minä tiedän oikeat jipot, jotka olen kasvattajalta saanut, mitä moni ei tiedä, ei tuo turkki ole juurikaan niin työläs mitä voi kuvitella.

Coton on puhekielessäkin oikeasti yhdellä t:llä. Nimi kun on ranskankielinen lähtöjään ja on suomeksi Tule´arin (kaupunki) puuvilla. Coton on siis tässä tapauksessa ranskaa ja siinä on yksi t. Cotton on taas englantia. Saivarteluako? Jep :mrgreen:

Mutta noh, tämä tästä. Ei liene niin oleellista. Jatkakaa koiruuskeskutelua.
Täällä siis 2 Cotonia :D
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja naatti »

Koirarotuja on erilaisia ja jokaiselle löytyy sopiva. Itselleni coton ei ainakaan sopisi, turkinhoito ei kiinnosta sitten yhtään. Jos mulla olisi villis, lhasa, biisoni tai cottoni niin koira varmaan tulisi olemaan huopamatto. Omissa hiuksissakin on jo tarpeeksi :D Eikä kyllä sopisi chow chowkaan, tulevien rotujen tulee olla perusterveitä koiria. Lunnikoira on sairauksineen ihan tarpeeksi stressaava.
Lunnia suosittelen ihmiselle, joka jaksa pitää tiukan ruokavalion, on liikunnallinen ja jolla mielellään on jo ennestään koira (lunnit viihtyvät seurassa).
Chihua taas suosittelen ihmniselle, joka tajuaa, että tuon söpön olennon sisällä asuu koira. Kovapäinen koira, josta kyllä saa mukavan, mutta pitää nähdä vaivaa. Pitää myös ymmärtää, että koira on pieni ja sille voi sattua vaikka mitä. Ja pennun kanssa pitää olla tarkka, ettei osta pentutehtailijalta, sillä näitä on rodun yleisyyden takia paljon.
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

botseri: Ihanan näköinen boksu teillä! :D Tässä yksi kuva meidän herrasta.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1588678.jpg
Kuva ei ole ihan tuore, mutta tuolta se edelleen näyttää. Se mököttää tuossa kuvassa. Remu ei tykkää, että sitä kuvataan...
Tässä vielä toinen kuva, sopu sijaa antaa. :mrgreen: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1939263.jpg

Meidän Remu on appivanhempieni kasvatti, en tiedä onko heillä kennelnimeä.
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

sardiini_85 kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Itse oottelen josko kevät toisi mulle Perunkarvattoman, vihdoin ja viimein.
Perunkarvaton on ihana! :D Meillä oli sellainen kun oli lapsi.
Tuo ollut selvästi yksi eniten mielipiteitä jakava rotu mitä tullut vastaan, joko tykkää tai sitten pitää sitä karsean oloisena. Ollaan yli vuosi ooteltu että tulis sopiva, kupari natu, keskari tai pieni. Ei ole specsit helpoimmasta päästä. 8-)
botseri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 09:25, 05.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Akvaristeissa koiraharrastajia

Viesti Kirjoittaja botseri »

sardiini: oi kun sulonen :P onko teillä ranskabullakin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”