Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Tämä ei nyt ole sellainen moka, joka olisi tapahtunut kenenkään muun läsnäollessa, mutta kerrotaan se tässä kun oli hiukan huvittava tapaus. Perjantaiaamuna kävin saunassa 5-6 aikaan ja sen jälkeen leikkasin hiukseni. Ehdin nukkua vielä pari tuntia ennen kuin piti herätä työhönlähtöä varten. Menin unenpöpperöisenä kylpyhuoneeseen ja säpsähdin peilikuvaani (siellä oli joku oudon näköinen tyyppi). Kesti hetken muistaa, että olin leikannut pitkästä aikaa otsatukan. [:I] :mrgreen:
Kultakalat
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Työelämän puolelta tulee mieleen vuosien takaa hauska sattuma.

Olin pitkällä vapaalla omasta vakituisesta työstäni pubi/seurusteluravintola tyyppisestä paikasta, lisättäköön vielä, että meillä oli pöytiintarjoilu.

Kun kerran pomo ruhtinaalliset vapaat oli suonut, niin päätin ottaa suunnan kohti kotikontuja. Siellä sitte menin "terapiatöihin" tuttavapariskunnan omistamaan akvaario- ja lemmikkieläinalan erikoisliikkeeseen. Siellähän palvelutapahtuma menee joteensakin näin, että asiakaspalvelija lähestyy asiakasta ja kysyy, voisiko jotenkin olla avuksi tms. Tätä fraasia tuli sitte hoettua useampi päivä satoja kertoja.

Kaikki hyvä päättyy aikanaan ja oli aika palata omaan "leipätyöhön". Menin vapaiden jälkeen iltavuoroon, kyseessä vielä muistaakseni perjantai. Pöytään istui kolme nuorta neitiä, selkeästi vasta aloittelemassa iltaa. Meikähän siihen sitte pärähtää pöydän ääreen ja heleällä äänellä kailottaa: Hei, voinko jotenkin auttaa...
vokaali
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 11:48, 28.04.2008
Paikkakunta: Joensuu

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja vokaali »

Äitini mokaili viime kesänä tähän malliin:

Hänen työpaikalleen tuli vaihtareita/turisteja kyselemään, mistä voisi löytää jotakin oikein suomalaista ruokaa kun on vähän kiire ja viimeinen päivä Suomessa. No toriltahan voi ostaa Martoilta yhtä sun toista varsin suomalaista. Heikko englanninkielentaito + yleinen aivotoiminnan katkeamistendenssi --> "yes we eat.. öö.. here.. wait..", ja kun ei sanakirjaa löytynyt ja karjalanpiirakan englanninkielisestä vastineesta ei ollut hajuakaan, otti hän sitten kynän ja paperia ja rupesi piirtämään karjalanpiirakoita.

Lopputuloksesta ei sen enempää. Onkohan ihan heti hävettänyt niin paljon kun katsoi tekelettään.
hoplaa.
Lintta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 15:49, 26.08.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Lintta »

Taitaa olla aika tavallista tuo tavaroiden eksyminen väärään paikkaan.

Mie joku aika sitten kävin kaupassa ja minulla oli vain kaksi ostosta ostettavana: pakastemarjoja ja hiusväri. Ostokset olivat minulla kädessä kun tulin kotiin ja kävin samantien viemässä marjat pakastimeen. Seuraavana päivänä aloin värjäämään hiuksia, mutta hiusväriä ei löytynyt mistään. Etsin joka paikasta ja olin ihan ymmälläni, kun olin varma, että olin sen ostanut. Ajattelin sitten, että se on unohtunut kaupan kassalle. Vähän myöhemmin mieheni meni pakastimesta hakemaan ostamiani marjoja, yllätys oli suuri kun sieltä löytyi myös hiusväripaketti :roll:
450 litraa: Lehtiksiä, haarniskoja, monnisia, partiksia, leviksiä, punatetroja, omppuja ja sinirapu.
Gemini
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 13:51, 25.03.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Gemini »

Äiti laittoi kerran lompakon pakastimeen ostosten kanssa... Kyllä sitä sai hakea! Jäädytetyt varat :mrgreen:
froggy78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 20:21, 14.02.2012

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja froggy78 »

Koulussa, ammattiin siinä jo siis valmistuttiin, meidän piti myydä ovelta ovelle kaikenlaista tavaraa ja ajattelin sitten myydä siinä saman rivitalon asuntoihin (laiska kun olin), jossa itsekin asuin. Ovikellon soitua oven tuli avaamaan "tyttö" saunatakki päällä ja kysyin siinä mitään sen enempää ajattelematta "onko vanhemmat kotona?" ja tämä "tyttö" sanoi, että ei asu täällä...Siinä samalla tajusin mokani ja kulman takaa tuli vielä samaa koulua käyvä jätkä ovelle ja tämä nainen kysyi häneltä, haluaako hän ostaa jotain... [:I] En muista enää ostivatko jotain, mutta lähdin kyllä hyvin häpeissäni kotiin ja aina kun näin tämän naisen, niin luikin vaan korvat kuumottaen karkuun..
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Muutama vuosi sitten kävin kaupassa ja unohdin kaikki ostokset kassalle. Jäin juttelemaan tutun kassahenkilön kanssa ja huomasin mokani vasta parin tunnin kuluttua kun aioin ruveta tekemään ruokaa ja jääkaapissa ei ollutkaan tarveaineita. Ei muuta kuin takaisin kauppaan. Ostokseni oli palautettu hyllyihin, joten jouduin tekemään kierroksen uudestaan. Harmittamaan jäi, että kaupassa oli vähän sipuleita ja olin ensimmäisellä käynnillä poiminut ainoat hyväkuntoiset. Jokuhan ne oli ottanut ja jouduin tyytymään huonoihin jämiin.

Pari päivää sitten lähtiessäni töihin asuntoni ovi oli jo valmiiksi auki. 8O Hetken mietittyäni tulin päätelmään, että kun olin tullut edellisenä päivänä kauppakassien kanssa kotiin, olin työntänyt väliovea sen verran kiinni ettei kissat karkaa rappuun. Olin purkanut kassit ja palannut eteiseen sulkemaan välioven muistamatta, että ulko-ovi oli vielä auki. Onneksi on rauhallinen taloyhtiö, joten hörhöjen tuloon kutsumatta sisälle on hyvin pieni todennäköisyys. Olen kyllä itsekin koputtanut kerran naapurin ovelle kun hänen ovensa oli auki ja avaimet roikkuivat lukossa, eli en ole ainoa jolle sattuu unohduksia. :)

Pari päivää sitten imuroin letkulla kalanpoikasen akvaarion pohjalta ruoanjämät ja ajattelin, että parin litran muovikippo riittää hommaan. Ois pitänyt ottaa kumminkin ämpäri, lattiankuivaukseksihan se meni kun oli katse enemmän siellä akvaariossa ettei poikanen vain uisi letkun imuun. [:I]
Kultakalat
froggy78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 20:21, 14.02.2012

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja froggy78 »

Kiksu kirjoitti:
Pari päivää sitten imuroin letkulla kalanpoikasen akvaarion pohjalta ruoanjämät ja ajattelin, että parin litran muovikippo riittää hommaan. Ois pitänyt ottaa kumminkin ämpäri, lattiankuivaukseksihan se meni kun oli katse enemmän siellä akvaariossa ettei poikanen vain uisi letkun imuun. [:I]
Täällä sama tänään [:I] Imuroin niin tarkkaavaisesti faunaboxin pohjaa ja en eka edes tajunnut mikä lorisi ja missä, kunnes katoin alla olevaan lasipurkkiin ja siinä vesi iloisesti lirisi pitkin lattioita... :x Ihan kuin ei olis riittänyt se, että edellisenä iltana astianpesukone valutti vettä lattialle... Ei se ei ole akvaario välttämättä joka aiheuttaa sen vesivahingon....
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Puoli vuotta näemmä meni seuraavaan mokaan. :roll:

Noniin, tänään tuli mokailtua oikein KUNNOLLA. :D

Äiti: MAGGEE!!!
Minä: MITÄÄ??
-Miten saan kuvan tänne foorumii?
-Aijaa!
-Mitä? Tuu näyttää!!!

*En muistanut, mikä on aijaan pääte, .fi, .net, tms. Niin ajattelin Googlettaa. No, joku on säätänyt vanhempien koneen kotisivuksi googlen KUVAhaun...*

Minä: Näin, kirjoitetaan tähän "aijaa" ja haetaan...

Ihmiset voivatkin käydä katsomassa, millaisia kuvia sieltä tulee... [:I]
Kannattaa tosin tehdä se ilman, että äiti kyylää tarkasti vieressä... 8-) [:I]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Heh, pitihän nää jutut kahlata läpi tässä aamutuimaan ennen töihinlähtöä :) Näköjään sattuu sitä muillekin kuin mulle ...

Monelle näköjään lapsena sattuneita juttuja, mutta mä en muista nyt yhtäkään niistä.. johtunee tietysti mun kohtalaisen korkeasta iästä :)

Nämä jutut on ihan nyt aikuisena sattuneita juttuja, kun on erityisen vaikea pitää päätään kiinni tai olla höntyilemättä väärissä paikoissa edelleenkin! Ei siis ole meno rauhottunu vaikka ikää reippaasti yli 30vee :D

Olimme yhden yhtä vauhdikkaan ystäväni kanssa eräissä kisoissa katsojana ja näissä paikoissahan on tunnetusti isot yleisövessat.. olimme menossa rinta rinnan vessaan ja juuri ennen ovea kaveri sanoo, että "mä ehin ennen sua tonne vessaan!" No minäpä yllytyshulluna sitten sanomaan, että "eipäs kuin minä!" Hyökkäsimme kohti vessanovea sitten molemmat samaan aikaan ja kompastuimme ovea avatessa toistemma jalkoihin ja mätkähdimme lattialle niin, että ystäväni kaatui ensin ja minä hänen päällensä. Siinä sitten katsahdimme ylös ja joku tuntematon nainen pesi käsiään altaiden luona ja totesi; "no, sehän oli vauhdikas sisääntulo!" Nauroimme niin, että meinas naama revetä ja ystäväni totesi, että sattui muuten polveen aivan sikana! Siihen sitten tuli semmoinen "mukava" mustanliila tennispallon kokoinen patti! Mä säästyin mustelmilta, koska ystäväni oli pehmentämässä mun laskeutumista :D

Yksi sattuma myös onnistuneesti aikuisiällä, kun oltiin kaverini kanssa Saksasta lentämässä Portugaliin ja eihän me tietenkään mietitty, että siellä voi olla muitakin suomalaisia kuin me. Istuimme jonkun naisen vieressä, joka ilmeisesti jotenkin pelkäsi sitä lentokoneen nousua... Minä sitten tottuneena lentämiseen totesin kovaan ääneen kaverilleni, että "taitaa tuota tätiä vähän pelottaa, kun sillä silmätkin meinaa päästä pullistua!" No tämä tätihän sitten matkan aikana kaivoi ajaston kalenteria käsilaukustaan ja kun ennen laskeutumista kyselin kaveriltani kelloa ja tarvitseeko siirtää minkä verran niin tämä vierustoveritäti katsoi omaa kelloaan ja siirsi sitä ... Ja kyllä, hävetti lisää! :D

Tässä siis muutama... eikä nää tähän varmasti lopu eikä ees kaikkea muista :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

MA7xGE kirjoitti:Puoli vuotta näemmä meni seuraavaan mokaan. :roll:

Noniin, tänään tuli mokailtua oikein KUNNOLLA. :D

Äiti: MAGGEE!!!
Minä: MITÄÄ??
-Miten saan kuvan tänne foorumii?
-Aijaa!
-Mitä? Tuu näyttää!!!

*En muistanut, mikä on aijaan pääte, .fi, .net, tms. Niin ajattelin Googlettaa. No, joku on säätänyt vanhempien koneen kotisivuksi googlen KUVAhaun...*

Minä: Näin, kirjoitetaan tähän "aijaa" ja haetaan...

Ihmiset voivatkin käydä katsomassa, millaisia kuvia sieltä tulee... [:I]
Kannattaa tosin tehdä se ilman, että äiti kyylää tarkasti vieressä... 8-) [:I]
Järkyttävää! 8O :mrgreen: Mitäs äiti sano?
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

AkvaarioTyttö kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:Puoli vuotta näemmä meni seuraavaan mokaan. :roll:

Noniin, tänään tuli mokailtua oikein KUNNOLLA. :D

Äiti: MAGGEE!!!
Minä: MITÄÄ??
-Miten saan kuvan tänne foorumii?
-Aijaa!
-Mitä? Tuu näyttää!!!

*En muistanut, mikä on aijaan pääte, .fi, .net, tms. Niin ajattelin Googlettaa. No, joku on säätänyt vanhempien koneen kotisivuksi googlen KUVAhaun...*

Minä: Näin, kirjoitetaan tähän "aijaa" ja haetaan...

Ihmiset voivatkin käydä katsomassa, millaisia kuvia sieltä tulee... [:I]
Kannattaa tosin tehdä se ilman, että äiti kyylää tarkasti vieressä... 8-) [:I]
Järkyttävää! 8O :mrgreen: Mitäs äiti sano?
Hetkeksi se pimahti, mutta kyllä se jo on traumaattisesta tapahtumasta toipunut. :mrgreen:
Vahinko kun oli, enkä voinut tietää... :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Tästä on jo aikaa mutta olin koulusta lähdössä ja olin todella väsy ko nukuin vain parin tunnin unet. Mulle kävi siis niin että menin parkkipaikalle ja painoin Hondan kaukosäätimestä ovet auki ja aloin ihmettelemään miksi ei ovi aukee vaikka kuinka repii kahvasta ja painaa nappia, sitten huomasinkin että yritän jonkun toisen Hondaan päästä ja oma auto on siinä edempännä ja vilkkuen ilosena ko painelen nappia. Muuten toi ei olis ollu noloo jos se kyseinen auto jonka kahvaa revin olis ollu samanlainen ko meidän auto mutta ko se kyseinen auto oli jtn. vuosimallia 90 ja kun meillä on vuosimallia 04 ainoo mikä autoissa oli samaa niin merkki ja väri.
Tyypit vaan katto ko riehuin siellä autolla ihan hulluna. :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

En nyt varsinaisesti ole itse mokannut, mutta luulin jo rikkoneeni Google-kääntäjän. 8O

Koittakaa itse, valitkaa kieliksi Suomi -> Espanja.
Ja kirjoittakaa juuri näin: paljon kiitoksia!
Huutomerkillä ja pienellä alkukirjaimella. :D

http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=w ... 0kiitoksia!
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Mage voi sun äiti raukkaa X)
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Olen näemmä kirjoittanyt fysiikan-kokeeseen (tehtiin tietokoneella) SEURAUKSENA-sanan SEURAKUSENA... No, yksi pieni kirjaimen heitto.Tuli silti kuulemma täydet pisteet kys. sanaselityksestä. :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja jonval »

KalaKissa kirjoitti:Tästä on jo aikaa mutta olin koulusta lähdössä ja olin todella väsy ko nukuin vain parin tunnin unet. Mulle kävi siis niin että menin parkkipaikalle ja painoin Hondan kaukosäätimestä ovet auki ja aloin ihmettelemään miksi ei ovi aukee vaikka kuinka repii kahvasta ja painaa nappia, sitten huomasinkin että yritän jonkun toisen Hondaan päästä ja oma auto on siinä edempännä ja vilkkuen ilosena ko painelen nappia. Muuten toi ei olis ollu noloo jos se kyseinen auto jonka kahvaa revin olis ollu samanlainen ko meidän auto mutta ko se kyseinen auto oli jtn. vuosimallia 90 ja kun meillä on vuosimallia 04 ainoo mikä autoissa oli samaa niin merkki ja väri.
Tyypit vaan katto ko riehuin siellä autolla ihan hulluna. :D
Mulle on käyny kerran sillee että kaivoin parkkipaikalta lumen alta esiin ihan väärän auton! Puhdistin siis koko auton huolellisesti lumesta (sitä oli satanu tosi paljon parissa tunnissa) enkä edes siinä vaiheessa tajunnu, että kyseessä oli väärä auto. Se oli samanmallinen ja pimeässä melkein saman värinenkin kuin oma autoni. No, sitten aloin sovittaa avainta lukkoon ja eihän se sopinut! Soitin siinä sitten miehelle että tulee auttamaan, kun en pääse autoon kun sen lukko on jäätynyt...

No, tämän jälkeen aloin katsella autoa että onpa se puhdas ja kiiltävä. Totesin sitten, että kyseessähän onkin uudenkarhea Volvo, kun omani on -99 sitikka. Oma autoni oli pienen matkan päässä. Soitin äkkiä miehelle että joo ei tarvitsekaan tulla auttamaan, sainkin lukon jo auki!

Luojan kiitos Volvon hälyttimet ei alkanu huutaa tai sen omistaja ei sattunut paikalle, mun touhu ois nimittäin varmaan näyttäny aika epäilyttävältä. Mutta kyllä se omistaja varmaan autolle palatessaan ihmetteli, että miten hänen autonsa on ihan puhdas lumesta, kun kaikkien viereisten autojen päällä on paksu lumikerros!
Jonna
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

mc82 kirjoitti:
catfish freak kirjoitti:Kävimme isän ja yhden kaverin kanssa moottorikelkkailemassa, noh koska molemmilla oli omat kelkat, ja kaverin kelkan tela kapeampi, se kaivoi pienen saarekkeen kupeeseen ns "hyppyrin" kokeilin hypätä siitä ja kas kas kuinka ollakaan en huomannut sitä monttua, kelkka hyppäsin noin 4 metriä, alas tulossa jouset pohjaan, sanotaanko että oli pikkusen takalisto hellänä sen jälkeen...:mrgreen:
Hehe :mrgreen: Montako viikko meni, että pystyi taas istumaan normaalisti?

Tästä tuli mieleen muisto lapsuusajalta - tämäkin tarina kertoo karua kieltään allekirjoittaneen älyllisestä kapasiteetista :roll: Olimme kaverin kanssa pulkkamäessä muksuna. Kaveri oli saanut uuden Stigan joululahjaksi ja pitihän se päästä koeajamaan. Pulkkamäki oli semmoinen leveä mäenpätkä, joka nousi loivasti, eli toisessa laidassa oli lyhyitä, loivia, pikkulapsille sopivia mäkiä ja toisessa oli pitkiä ja jyrkempiä, juuri meidän makuun sopivia mäkiä. Mentiin sinne ihan toiseen päähän, missä mäki oli pisimmillään. Reitillä oli n. puolimetrinen kivenmurikka, kaveri sanoi, että vedetään hyppyristä. Mä sanoin, että "joo"! Vedettiin sitten Stigalla kivenmurikan yli, aika komea lento tuli, mutta aika ikävästi tärskähti persuksissa, kun Stiga tavoitti taas maankamaran :D Pysyttiin molemmat tärskystä huolimatta kyydissä. Mäen alapuolella oli pari hiljaista tyttöä... :roll: En pystynyt istumaan normaalisti 3 viikkoon.

Tämä tapahtui ihan ekan luokan alussa. Oli ollut sateisia päiviä välissä. Yhtenä päivänä tuli tauko sateeseen, koulun pihalla oli useita suuria kuralätäköitä. Kuravesi näytti ihan rakastamalleni kaakaolle. Huusin pari kaveria yhden lätäkön ympärille ja sanoin, että tässä on suklaamaitoa :mrgreen: Kyykistyimme kaikki lätäkön ympärille ja aloimme käsillä kipata "suklaamaitoa" suuhun. Siinä sitten ihmeteltiin suklaamaidon kitkerää makua, johon mä taisin tokaista, että tää on sitä tummaa suklaata :mrgreen: Luokanvalvoja sattui huomaamaan puuhamme ja tuli kiireesti paikalle. Mä vaan selitin, että me juodaan suklaamaitoa :mrgreen: Luokanvalvoja lopetti puuhamme, patisti meidät sisään ja pääsin tunniksi Häpeätuoliin istumaan kepposestani. Häpeätuoli oli siis meidän luokalla rangaistuskeino, eli jos oli tuhmasti, joutui istumaan määrätyn ajan käytävän nurkkaan laitetussa tuolissa. Siinä piti istua, mitään kirjoja, läksyjä, leluja tms. ei saanut sessiossa olla viihdykkeenä, ainoastaan sai tuijottaa seinää.

Mitähän muuta sitä tulee mieleen... To be continued... :D
Tuli teidän kuralammesta mieleen omakin moka. :D

Meillä oli koulussa hiekkakentällä kaivo todella syvässä kuopassa, kuoppa oli noin 5m leveä ja 1m syvä. Joskus myöhäissyksyllä jotkut pojat tukkivat hiekalla sen kaivon, ja sinne kasaantui tietty vettä. Kahlailtiin siellä kaverien kanssa kolmannella luokalla syvimmästä kohtaa puolimetrisessä lammessa, vaikka se oli aidattu ja kielletty sinne meno. Tunnetustihan tällainen kielletty hedelmä lisää kiinnostusta. :) Pysyteltiin kumminkin niin matalalla että saappaat piti vedet ulkona. Sen montun pohja oli jäässä sieltä syvemmältä, ja liukastuin ja kaaduin sinne lampeen, enkä päässyt edes heti pois vaan jouduin puoliksi konttaamaan pois kun jää oli niin liukas että kaaduin uudelleen kun yritin kävellä. Tuli siinä sitten kunnolla uitua, ja taisi olla vielä ensimmäisellä välitunnilla. Olin hiuksia ja alusvaatteita myöten märkä, ja muistan kun opettaja vei mut opehuoneeseen puolipukeissa ja etsi mulle jotain päällepantavaa löytötavaralaatikosta. :D Ja koska oppitunnit oli just alkamassa, se käytävä oli täynnä oppilaita.

Lisäksi tässä vielä toinen: Ala-asteella oli pakollinen ulkovälitunti, ja mä ja mun kaveri oltiin kuudennella kun tämä tapahtui. Me olimme luokassa salaa istuskelemassa, kun joku opettaja puhui luokan ulkopuolella menevänsä soittamaan jonkun puhelun, jota oppilaat eivät saa kuulla, ja että hän lainaisi opettajamme luokkaa. Luokan nurkassa on iso ja korkea kaappi, joka on puoli metriä irti seinästä. Ahtauduimme kaapin ja seinän väliseen rakoon ja avasimme kaapin oven näköesteeksi niin, ettei rakoon näkynyt. Aluksi meni hyvin, mutta sitten kaverini kaatoi vahingossa kaapin takana olleen paperirullan. Aloimme nauraa opettajan äkilliselle hiljentymiselle, ja lopuksi kaaduimme ulos kolosta.
TheCage
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 19:34, 18.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Noloimmat mokani ja väärinkäsitykset

Viesti Kirjoittaja TheCage »

Tänään viimeksi... Kävin ruokaostoksilla ja pakattuani tavarat kasseihin lähdin kävelemään ulko-ovelle päin. Kiitin myyjää ja jäin vain jotenkin sitten häntä tuijottamaan. Pam, törmäsin tolppaan kun en katsonut yhtään eteeni. Kyllä nauratti meitä molempia. :D

Pari vuotta sitten baarissa eräs tuttavani tarjosi minulle ja ystävälleni tarjottimellisen juotavaa. Sitä oli PALJON. Minä sitten tuttuun tyyliini selvitin jotain asiaa suurin elkein, ja arvaahan sen miten siinä kävi. Olihan siinä ystäväni ja tuttavani ihan likomärkiä, hyvä ettei se pöytäkin siinä kaatunut. Eniten harmitti ne kalliit juotavat, mutta tuttavani ei ollut minällänsäkään, vaan osti uudet menetettyjen tilalle. :D

Yläasteella kaadoin mehukannun päälleni kotitaloustunnilla. Se jos mikä oli kamalaa, varsinkin kun oli vielä erityisen herkässä iässä. Kotsan tunnit olivat sen päivän ensimmäiset tunnit, eli vielä oli kokonainen päivä edessä. Kyllä nolotti! Onneksi paita ja farkut kuivi nopeasti.

Opiskeluaikoinani asuin solukämpässä, ja poikaystäväni tuli yöpymään luokseni. Olin juuri muutamaa päivää aiemmin valittanut vuokranantajalle, kuinka huoneessani on vaarallinen pistorasia. Siellä me sitten aamulla olimme sulloutuneina kapeaan sänkyyn kalsareissa ja pikkuhousuissa, kun huoltomies tuli yleisavaimella rempeästi sisälle. :D En tiedä kumpia hävetti silloin enemmän...

Kyllähän näitä aina sattuu ja tapahtuu.
193 litran vetoinen tankki olohuoneessa täynnä vettä, hiekkaa, kasveja, kiviä, kantoja, luolia sekä tietenkin fisuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”