Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

nakkimato
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 01:47, 31.01.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja nakkimato »

Shays on ninja, siksi sitä ei näy!

Ja tehkää oma foorumi missä voitte tehdä semmosia ketjuja kuin haluatte jos tämä paikka ei miellytä. Helppoo ku heinän teko!
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja hx »

Iiriva kirjoitti:Ei kun se on hx:n henkilökohtaisen ristiretken kohde. <3

Pfft.
Da woman shays it all, right?
Onnittelut omaperäisyydestä.

Lämmin kiitos hienosta vastineesta kirjoituksiini. Laita tähän nyt joku yhtä sisällökäs kommentti perään, niin saat viimeisen sanan.
-Gone fishing-
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja urppis »

Kysyn viel hx. Miksi nokit shaysia? On tääl räikeempääkin moderointia ollut. Anna olla ja säilytä niccisi kunnia.
Ja tää ei oo sulle v....tuilua vaan ihan ystävällinen neuvo. Tääl on oikeesti moderoitu paljon vähäpätöisiämpiäkin asioita..

.....
1000 litraa vesivahinkoa
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Battlefield AW 8-)
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Hei mulla on hieno idea. :D Poistetaan tämä ketju kanssa. Alkaa menee jo ärsyttäväks, musta on todella tyhmää kun toiset piikittelee niitä ihmisiä jotka yrittää pitää tän foorumin jossakin kuosissa. :|
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja hx »

urppis kirjoitti:Kysyn viel hx. Miksi nokit shaysia? On tääl räikeempääkin moderointia ollut. Anna olla ja säilytä niccisi kunnia.
Ja tää ei oo sulle v....tuilua vaan ihan ystävällinen neuvo. Tääl on oikeesti moderoitu paljon vähäpätöisiämpiäkin asioita..

.....
Itse en koe nokkivani, vaan kyseenalaistavani.
Tokihan kyseenalaistan, kun henkilökohtaisesti minua tökitään, eikö?

Sain ensimmäisen kerran urallani varoituksen, kun kirjoittelin mielipiteitäni. Varoituksen antoi tyyppi, jonka kanssa kävin väittelyä ja olin eri mieltä.
Ihan yhtä lailla enemmän kuin lievästi epäilyttävää kieltä käyttänyt toinen opponenttini siinä väittelyssä ei saanut varoitusta. Hän oli varoituksen antaneen moden kanssa samaa mieltä.

Älä käsitä väärin. Ei mulla oikeasti ole penniäkään kiinni odd forumin valtapeleissä. Tai kuvitelmia maailman oikeudenmukaisuudesta.
Mutta onhan se ihan herättävää joskus kyseenalaistaa ihmisten vaikuttimia, ihan niinkuin minunkin vaikuttimiani on esimerkiksi tässä säikeessä kyseenalaistettu. Se on hienoa.
Joskus tulee vastaan tilanne, jossa minun oikeustajuni ei ymmärrä. Salli sinä minulle kysyä, mistä on kysymys.

En usko, että olisi edes mahdollista, että tulisi vastaan tilannetta, jossa mä alkaisin kertomaan sulle, että et saa kyseenalaistaa jotain sun vääntöäsi. Sun taistelu. Mun taistelu.
Jos tällainen aika viaton debatointi sun silmissä jotenkin vie mun nikiltä kunnian, niin se on sitten niin. Mä kunnioitan sun arviotasi ja annan sun pitää sun kantasi.

Eikä tämä nyt oikeesti noin vakavaa ole. Sanailua ja ajanvietettä, niinkuin offtopicissa kuuluukin olla.
Eipä ole näkynyt "sulkekaa moderoinnin epäjohdonmukaisuus-ketjut"-threadeja eikä vissiin yksityisempiäkään vaatimuksia ylläpidolle?
Ehkä.

Mutta ihan viitseliästä argumentointia nyt ei vaan voi kuitata veltoilla passiivisaggressiivisilla väsyneillä onelinereilla. Vai voiko?
-Gone fishing-
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja shays »

narm kirjoitti:
narm kirjoitti:Vähän outoa kieltämättä,tämä on kuitenkin offtopik -palsta. Ei luulisi ketään häiritsevän.Jos häiritsee->ei kannata lukea.Eikö [;)] ??
Ja heti kun alkaa sanomaan asioita julkisesti, mode laittelee yyveitä 8O .
Voi hyvänen aika sentään.. :D Hienosti yhdistit tähän ketjuun kirjoittamaasi mielipiteeseen lähettämäni yv:n. Ei, minulla ei ole miniläppäri käytössä. Ja kyllä, näytölläni allekirjoituksessasi näkyy kolme riviä tekstiä, sen jälkeen tyhjiä rivejä ja siellä lopussa piste. Tähän ketjuun kirjoittamasi mielipide ei liity tippaakaan siihen, että allekirjoituksesti ei ole sääntöjen mukainen. Sinä saat olla tässä ketjussa ihan mitä mieltä haluat, ei se pois minulta ole.

Allekirjoituksesi näkyy näin
narmin blogi
M;hamsujen vähentämisen takia myyntiin; Laikukas kääpiöhamsteri roborovski,rekisteröity,oma kasvatti, poika,ikä 3kk. 15€.
kiinankääpiöhamsteri poika,ruskea,ikää4kk.Pysyy hyvin kädellä. 15€.YV


.
Ja hx voisi hieman kaivella niitä muistinystyröitään, jos sieltä vaikka löytyisi paikkansa pitävää tietoa.
Sain ensimmäisen kerran urallani varoituksen, kun kirjoittelin mielipiteitäni. Varoituksen antoi tyyppi, jonka kanssa kävin väittelyä ja olin eri mieltä.
Tuo nimittäin ei pidä paikkaansa. Ketjussa sinä väittelit toisen käyttäjän kanssa ja sinun aloitteesta väittely alkoi mennä aika pitkälti henkilökohtaisuuksien latomiseen taikka tahalliseen provosointiin. Tämän takia sait varoituksen. Myös toiselle käyttäjälle huomautettiin, että nyt menee jo yli. Palstan säännöissähän on kielletty tuollainen toiminta mihin sinä tunnut sortuvan melko useinkin. Onko tosiaan niin hankalaa aikuisen ihmisen (?) yrittää edes käyttäytyä? Tuleeko sinulle jotain lämpimiä tunteita kun tahallaan provoat muita käyttäjiä? Edistääkö se akvaarioharrastustasi jollain tavoin?

Jos oikeasti halajat "kaipaamiasi" linjauksia, suosittelisin lukemaan kirjoittamani ajatuksen kanssa uudelleen. Lienee luonnonvalintaa jos et senkään jälkeen tajua lukemaasi.

Tuntuu kyllä hx:llä olevan kovinkin pahat kaunat minua kohtaan. :D Pura toki tunteesi vaikka yksityisviestillä jos siltä tuntuu. Jos ei, niin mitäpä jos keskittyisit kirjoittelemaan akvaariojuttuja ja tuikitärkeitä offtopiceja sen sijaan, että yrität "veltosti" nokkia minua täällä. :)


Ja kuten sanottu, jos ihan kamalan pahasti jäi suuri kaipuu inkkarinimiä ja muita kohtaan, niin miksipä ei tehdä sitten sitä yhtä kyselyketjua johon voi purkaa kaikki mahdolliset uudet nimensä? Auttaako tässä ketjussa niiden perään vinkuminen millä tavoin? Ovat lukossa eivätkä siitä lukosta aukea. Niille ei tarvitse jokaiselle tehdä omaa ketjuansa, luulisi jo jonkunlaisen järjenkin niin sanovan. Pari vielä menee, mutta sitten kun niitä alkaa yhden illan aikana ilmestyä entisestään ja kaivellaan vielä vanhojakin vastaavia esiin niin alkaa mennä jo yli ja maistumaan juurikin siltä spämmäämiseltä.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja hx »

Jos nyt sitten puolestasi itse yrittäisit sitä luetun ymmärtämistä.

En ole lukenut yhtäkään mielipidettä, joka haluaisi mitään viestejä tai ketjuja palautettavaksi. Ota silmä käteen ja lue tämän keskustelun otsikko.

Täällä kysytään just sun linjausta siihen, mitä offtopicissa saa kirjoittaa ja kuinka usein.
Kun sun perustelusi noiden keskustelujen sulkemiseen oli "liian monta samaan aikaan", eikö niin?

On esitetty, että se on aika kestämätön perustelu modata keksustelua, koska just sun tulkintasi siitä, mikä on liikaa milloinkin, on meidän muiden saavuttamattomissa, eikö niin?

Siitä tässä keskustelussa on kyse.

Tulkintasi tuon "varoitus"keskustelun kulusta on aika subjektiivinen. Kun kuitenkin itsekin siihen otit osaa, varsin suurella tunteen palolla.

Kaunaa?
Lueppa allekirjoituksesi.

Muihin henkilökohtaisuuksiin taidan tässäkin tapauksessa jättää vastaamatta. Sori.

Se on viisas päätös, sillä sellaisesta on karmeat seuraukset -ylläpito Debugger
-Gone fishing-
Miirula
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 22:02, 12.04.2003
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Voi elämän kevät taas... Kyllä AWn taso vaan nousee nousemistaan :roll:

Meillä koirarotufoorumilla poistetaan OT pulinoissa jokainen ketju joihin ei kirjoiteta viikkoon. Ja modet myös poistaa täysin mielivaltaisesti kaiken mikä nyt sattuu sillä hetkellä ärsyttämään. Ja tarpeeksi kun joku nillittää moderoinnista- lentää kuin leppäkeihäs jäähylle ilman perusteluita. Osa myös pysyvästi. Äärettömän hyvä systeemi. Moden homma on muutenkin niin epäkiitollista, teet niin tai näin niin aina joku on kitisemässä ja pahoittamassa mieltänsä. Mun mielestä hyvä systeemi on se, että tarpeeks kun kitisee, niin saa kenkää.
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Jäähytelläämpä vähän. Viestit alkavat joissain osin rikkoa yhtä tärkeimmistä huomion kohteista, nimittäin: Henkilökohtaisuuksiin meneminen! Tätä säiettä tarkkaillaan nyt ja asiattomat viestit häipyvät bittiavaruuteen, törkeyksistä paukahtaa varoitus armotta.

Sitten asiaa, täällä on jo tullut esille mm. Useiden samanlaisten ketjujen perustaminen, vaikka samankaltaisia on vaikka kuinka paljon. Jos allas on 100L sisällä toisesta, tai vaikka 50L niin mallia voi katsella muiltakin eikä perustaa uutta. Itse olen yhdistänyt useita ketjuja joissa olen katsonut järkevämmäksi yhdistää asiat yhden otsakkeen alle. Erityisesti tästä saa nauttia aloittelijoiden alueella. Eli lukekaa hyvät ihmiset ennen kuin kirjoitatte uusia ketjuja, ei se niin vaivalloista voi olla kun kaikki on parin näppäimen päässä.

Toiseksi, yletön lainauslaatikoiden laatiminen (kaikki samassa pötkössä) ei ole suotavaa, eritelkää asiat, se onnistuu laittamalla hakasulkeisten väliin tagit lauseiden ja virkkeiden väliin. Ja omat kommentit normaalisti kirjoittaen. Tätä ei tietysti voi edellyttää HTML/XHTML ymmärtämättömiltä, mutta te monet nuoret olette nokkelia näissä nettiasioissa.

Moderaattorit ovat ihmisiä kuten tekin, jokainen ajattelee omilla aivoillaan. Moderointia ei tee kone, vaan ihmiset jotka harrastavat samoja asioita kuin tekin jotka vain olette täällä. Tärkeintä täällä on akvaariot ja niiden ympärillä pyörivät asiat. Höpsis ketjut ovat omalla alueellaan ja sillä sipuli. Muualta ne siivotaan alta aikayksikön ja sen pitäisi mennä jakeluun kaikille ettei höpsis alueen ulkopuolelle kirjoitella niitä, vaan höpsis alueelle.

Nyt kuitenkin on käynyt niin, että höpsis on tullut vielä höpsömmäksi ja siihen on puututtu. Rajansa on kaikella, eikä kaikkea saa joka kerta vaikka kuinka haluaisi. Pettymyksiä tulee elämässä ja se näyttää jotenkin näin vanhemman sukupolven edustajasta siltä ettei ihan viimeisimmät sukupolvet ole oikein oivaltaneet tätä juttua. Sääntöjä pitää olla, ja niitä pitää osata ja käsittää noudatettaviksi.

Ei mode sivulla ole minunkaan tietojani, se on ylläpidon tehtävä päivittää sitä sivua. He tekevät sen kun tärkeämmät asiat on tehty. Näin se vaan on.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja shays »

En koe omaavani siinä ymmärryksessä sen kummempaa vikaa, kiitos vain. :) Muistissa kyllä on vikaa, sen voin myöntääkin. Etenkin joidenkin asioiden osalta. Ja varsinkin sen, että olisin ottanut itse intohimoisesti osaa kyseiseen keskusteluun. Jännää. Taitaapa sinun muisti heittää nyt kyllä pahemmin. :) Siinä keskustelussa kun kaksi miekkosta tappeli keskenänsä.

Ja kyllä, luen allekirjoitukseni, se hymyilyttää, välillä jopa ihan ääneen. Hulluilla on halvat ja ilmaiset huvit, vai kuinka se nyt menikään. Miten allekirjoitukseni liittyy sinun kantamaan kaunaan millään lailla?
Nyt kuitenkin on käynyt niin, että höpsis on tullut vielä höpsömmäksi ja siihen on puututtu. Rajansa on kaikella, eikä kaikkea saa joka kerta vaikka kuinka haluaisi. Pettymyksiä tulee elämässä ja se näyttää jotenkin näin vanhemman sukupolven edustajasta siltä ettei ihan viimeisimmät sukupolvet ole oikein oivaltaneet tätä juttua. Sääntöjä pitää olla, ja niitä pitää osata ja käsittää noudatettaviksi.
Näinpä juuri. Ja jos ihan hirvittävän kovasti huvituttaa pompiskella modejen varpahille, saattaapi se jäähynakki alkaa heilahdella ihan mielivaltaisesti. Kuten Miirulainenkin, itsekin olen toisilla foorumeilla tottunut siihen, että aikuiset ihmiset yrittää käyttäytyä. Ja jos se käytös alkaa lipsumaan pahasti pieleen (kuten aw:lla nykyään ah niin ihastuttavan usein tekee), tulee varoituksia ja jäähyjä hyvinkin herkästi. Ja niistä on turha nillittää, se ei auta yhtään. Täällä tapahtuneet moderoinnit on olleet niin äärimmäisen pieniä, että niistä jos noin kovasti mielensä on onnistunut pahoittamaan, olisi syytä jo katsella hieman peiliin.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja hx »

Koska mitä ilmeisimmin yksi tuhannesta lukijasta jaksaa lukea yhtä sivua kauemmas taaksepäin, lainaanpa tuolta kakkossivulta:
hx kirjoitti:
Ylläpidon taso on edelleen luotettava ja hyvä. Ainahan joukkoon täytyy mahtua satunnainen inhimillinen hetki, jolloin hiekka nyt vaan hiertää.
Ihan vain, että ette nyt käsittäisi kokonaisuuksia täysin väärin.

shays kirjoitti: Miten allekirjoitukseni liittyy sinun kantamaan kaunaan millään lailla?
Minun "kaunaani"? Ei millään lailla, tosiaankaan.
Sinun?
-Gone fishing-
Puljaaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 205
Liittynyt: 19:34, 10.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hki

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Puljaaja »

Mun mielestä tällä foorumilla on nähtävissä jo sellaista "väkisin-nillitystä".
Milloin valitetaan foorumin tason laskusta asiatiedonlähteestä hiekkalaatikoksi ja nyt sitten siitä, että yritetään korjata tilannetta takaisin siihen tiedonlähde-foorumin muottiin. Missä tästä nillityksestä on ne penätyt johdonmukaisuus ja logiikka?
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

shays kirjoitti:... Hulluilla on halvat ja ilmaiset huvit, vai kuinka se nyt menikään. ...
Hulluilla halvat, idiooteilla ilmaset. :)
Onneksi netti maksaa niin ei olla idiootteja! :mrgreen:

Mitä tuohon vanki-intiaani-humppa-staranimeen...
Innolla odotan off-topic-otsikon alle kahta alaotsikkoa: "Nimileikki-off-topicit" ja "off-off-topicit" :mrgreen:

Hyvä että joku pisti pisteet pimpoilulle... Toki aina kun keksii jotain hauskaa, se pitää jakaa muidenkin kanssa, mutta järki peliin. Muuten puolet A-W:n viesteistä ovat täynnä käyttäjien nimimuutoksia, kiva sieltä seasta sitten penkoa jotain järkevää... 8-)


Niin kuin koiramme kennelintäti sanoi: "Hallelujah ja Amen." :twisted:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja shays »

MA7xGE kirjoitti: Hyvä että joku pisti pisteet pimpoilulle... Toki aina kun keksii jotain hauskaa, se pitää jakaa muidenkin kanssa, mutta järki peliin. Muuten puolet A-W:n viesteistä ovat täynnä käyttäjien nimimuutoksia, kiva sieltä seasta sitten penkoa jotain järkevää... 8-)
Sepä siinä juurikin, että sitä menoa mikä oli silloin toissapäivänä (vai koska se nyt olikaan) alkaisi of topiccikin täyttyä hyvää tahtia noilla järkevimmillä ketjuilla. Ja sitten kun käyttää "näytä uusimmat viestit" -toimintoa, on sieltä seasta kiva yrittää etsiä jotain järkevämpääkin. Eli todellakin, järki peliin.

Minun ratkaisuni oli sulkea ketjut ja se siitä. Sen sijaan, että perustetaan itkuvinkuvonkumiksiteitnäin -ketju tänne, olisi voinut olla järkevämpää vaikka kysyä yv:llä, että miksi näin ja voisiko ketjuja jatkaa jollain muulla tavoin. Minä kun ihan itse kuittasin jokaisen viestin perään tekemiseni, eli ei jäänyt kellekään epäselväksi kuka ketjut lukotti. Jos jollekin vielä on jäänyt epäselväksi, niin saapi aivan vapautuneesti perustaa sen yhden ketjun höpönpöpönimille jossa on sitten kaikki vastaavat. Jos sattuu perustamaan uuden ketjun höpöhöpönimimille (tai mille tahansa huuhaalle) joka menee lukkoon, ei sitä kannata ottaa noin kovin henkilökohtaisesti. Ei tämä ehkä kuitenkaan IHAN niin vakavaa touhua ole.... Ja kannattaa myös ihan ajatuksella lukea edelliseltä sivulta Debuggerin viesti, siinä on aika selvästi ja hyvin jäsenneltynä monta asiaa, jos ei minun epäselkeistä viesteistä asian pointtia tajua niin siitä luulisi jo jotain irtoavan.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

MA7xGE kirjoitti:
shays kirjoitti:... Hulluilla on halvat ja ilmaiset huvit, vai kuinka se nyt menikään. ...
Hulluilla halvat, idiooteilla ilmaset. :)
Onneksi netti maksaa niin ei olla idiootteja! :mrgreen:

Mitä tuohon vanki-intiaani-humppa-staranimeen...
Innolla odotan off-topic-otsikon alle kahta alaotsikkoa: "Nimileikki-off-topicit" ja "off-off-topicit" :mrgreen:

Hyvä että joku pisti pisteet pimpoilulle... Toki aina kun keksii jotain hauskaa, se pitää jakaa muidenkin kanssa, mutta järki peliin. Muuten puolet A-W:n viesteistä ovat täynnä käyttäjien nimimuutoksia, kiva sieltä seasta sitten penkoa jotain järkevää... 8-)


Niin kuin koiramme kennelintäti sanoi: "Hallelujah ja Amen." :twisted:
Enpä näiden aquawebiläisten ikiä tarkasti ole seuraillut - osalla sitä ei näy tai voi olla tekaistu, mutta huolestuttavaa alkaa olla, jo 15 v. poikakin alkaa pitää keski-ikäisten tai "aikuisten" kirjoitteluja lapsellisina :mrgreen: . Kuvittelin nuo hömppien jutut olleen hieman nuorempien yksilöiden, tosin en edes vaivautunut availemaan niitä...Jos noita superhessunimiä sun muita alkaa tulla sivutolkulla, menee kyllä foorumin uskottavuus, vaikka itsekään en aina ihan asiaa kirjoittele:). Myös erilaiset pudotuspelit, joihin helposti tulee minuutin välein ns. pudotus voi olla hieman rasittavia lukea...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Eiköhän jo lopeteta tämä toisten haukkuminen tai sitten vain pistettäisiin ketju lukkoon (vink, vink, modet [;)] ). Heti kun näin tämän ketjun aloin jo laskea päiviä, että kuinka pitkään kestää, että tämäkin keskustelu suistuu toisten haukkumiseen ja älyttömään väittelyyn. Tämähän ei todellakaan ole ensimmäinen kerta, näin on käynyt lähes kaikissa saman tapaisissa ketjuissa. Jospa tälläisiä ketjuja ei enää jatkossa luotaisi ollenkaan. Kiitos ja anteeksi. [;)]
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Omega369
Member
Member
Viestit: 326
Liittynyt: 18:55, 04.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Omega369 »

Mielummin avointa keskustelua aiheesta kuin lukitsemista tai yksityisviestein käytävää "nyt kävi näin kun en jaksanut lukea ketjuasi, siksi lukotin" -linjaa. Avoimessa ketjussa käyttäjille tulee paremmin selväksi miksi tehtiin mitä tehtiin, he voivat melko turvallisin mielin kommentoida asiaa ja siten välittää tahtotilojaan ylläpidon suuntaan. Jos tätä ketjua ei olisi, oma mielipide tästä nimenomaisesta moderaatiotempauksesta olisi huomattavasti negatiivisempi. Nimenomaan sen takia, että se ei mielestäni noudattanut (foorumia käyttämällä) opittua linjaa siitä mitä foorumille saa kirjoittaa.
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja shays »

Omega369 kirjoitti:Mielummin avointa keskustelua aiheesta kuin lukitsemista tai yksityisviestein käytävää "nyt kävi näin kun en jaksanut lukea ketjuasi, siksi lukotin" -linjaa. Avoimessa ketjussa käyttäjille tulee paremmin selväksi miksi tehtiin mitä tehtiin, he voivat melko turvallisin mielin kommentoida asiaa ja siten välittää tahtotilojaan ylläpidon suuntaan. Jos tätä ketjua ei olisi, oma mielipide tästä nimenomaisesta moderaatiotempauksesta olisi huomattavasti negatiivisempi. Nimenomaan sen takia, että se ei mielestäni noudattanut (foorumia käyttämällä) opittua linjaa siitä mitä foorumille saa kirjoittaa.
Onpa alleviivaamani kauniisti sanottu, tuitui.

Ja mitä tulee muuhun, keskustelu toki on hyvä, sitä vastaan minulla ei yllättäen ole mitään. Mutta kun se keskustelulinja lähtee valumaan siihen mitä tässä ketjussa on ollut, tai ylipäänsä aloitusviestin sävy, niin..... No, huti mennään niin että humisee. Ja sitten taas toisaalta, tässä ketjussa on paljon sellaista kitinää joka olisi soveltunut mielestäni paremmin yv:llä kysyttäväksi kun tekemällä oma ketjunsa jossa on "kovin rakentavaa" vinkumista alusta ja otsikosta lähtien. Minusta nuo vanhat haulla löytyvät kitinäketjut kuinka mode on ollut epäreilu on melko huvittavaa luettavaa ja mietityttää vain, että miksi siitä pitää tehdä oma ketjunsa, miksei sitä selvitetä kahdenkesken.

Mutta ihan kuinka vaan.
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

Jääkö tämä nyt tähän keskinäiseen nokitteluun ja nälvimiseen, vai voisiko joku oikeasti tutkia sitä mahdollisuutta, että Off topic-ketjut eivät päivittyisi etusivulle viemään tilaa varsinaisilta akvaarioaiheisilta ketjuilta?
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja shays »

MrBrett kirjoitti:Jääkö tämä nyt tähän keskinäiseen nokitteluun ja nälvimiseen, vai voisiko joku oikeasti tutkia sitä mahdollisuutta, että Off topic-ketjut eivät päivittyisi etusivulle viemään tilaa varsinaisilta akvaarioaiheisilta ketjuilta?
Sitä on aika moneen kertaan kysytty, kuten myös sitä, että onnistuisiko siihen päivittymään saamaan vain itselle mieluisimmat ketjut/alueet. Vastaus oli hyvin pitkälti se, että ei tämä foorumisofta oikein taivu siihen. Eli niin kivaa kun se olisikin, niin ei.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Fisutar10 kirjoitti:
Enpä näiden aquawebiläisten ikiä tarkasti ole seuraillut - osalla sitä ei näy tai voi olla tekaistu, mutta huolestuttavaa alkaa olla, jo 15 v. poikakin alkaa pitää keski-ikäisten tai "aikuisten" kirjoitteluja lapsellisina :mrgreen: .
Ehkä asiaa selittää se, että tässä ollaan kahden kuukauden päästä jo 16. :mrgreen:

Mitäköhän mahdan saada lahjaksi? :D
Namia? Toimintafiguureja? Ehkä pokemon-kortteja? 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Joo no se on hyvä että täälä on fiksuja nuoria mitkä tajuaa kun aikuisista tulee lapsia. :roll: minäkin kun olen jo kohta taas vuoden lähempänä kalkkista. :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Ketjuja availtu minun toimestani muun ylläpidon huomautettua tuollaista tapahtuneen. Omalta osaltani en toivo kenenkään joutuvan Suomi24 käyttäjäksi. Kuitenkin jos eivät lukitut ketjut ole off topicia tai äänestyksiä niin mitäs sitten.

YV:llä voi laittaa viestiä jos joku tästä nyt suuresti närkästyi.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moderoinnin epäjohdonmukaisuus

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No minä puolestani ihmettelen suuresti kun täällä annetaan kahta punakorvakilpikonnaa ja minä sitten ystävällisesti mainitsin että oikeampi osoite on herppi.net niin vastukset mentiin poistamaan...mikähän siinä oli ideana?
Tänään sitten laitoin toiselle yv:n jossa kehotin kääntymään herppi.net:n puoleen niin hän oli erittäin kiitollinen antamastani vihjeestä...
Jos haluaa antaa kilpparin asiantuntevaan kotiin niin kyllä minä ainakin mieluummin kysyn sellaisilta joilla on jo kilppari ja tietää mitä se vaatii...

Että näin..sama koskee aksolotlejani, jos on kysyttävää niin kysyn sieltä ja selvitän mahdolliset ongelmat tai esim. ruokavalion ja vesiarvot etc...

Täällä taas kysyn sitten fisuihin liityvistä aisoista, enhän mä käänny putkimiehen puoleen jos mulla on jalka poikki... 8O ..

Ja toinen palsta jonne en ikinä laittaisi ikinä mitään eläintä myyntiin on keltainenpörssi...ties minne ne vielä päätyy...
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Lukittu

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”