Sukujuuret

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Xiphophorus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 19:38, 15.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Onkos täällä kenelläkään sukujuuria jossain?Oma isoäitini on syntynyt Hömmön kylässä,Hiitolassa,luovutetussa Karjalassa.Eli minun juureni ovat siis Karjalassa.
54L
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kyllähän kaikilla sukujuuret jossain on. :) Sinullakin on vielä kolme muuta isovanhempaa, jotka ovat kukin jostain kotoisin. Isäni vanhemmat ovat Viipurista ja Pernajasta (Loviisan vierestä), äitini vanhemmat Pieksämäeltä ja Heinolasta. Äitini isä oli autosähköasentaja ja opetti sitä myös ammattikoulussa ja oli rintamalla samoissa hommissa, vaikka oli invalidi. Isänisäni oli nuorena moninkertainen nyrkkeilyn suomenmestari ja osallistui Lontoon Olympialaisiin. Äidinäidinisä ajoi kesäisin sisävesihöyrylaivaa ja toimi talvisin kyläseppänä. Isänisäni isä oli suvun perimätiedon mukaan erään Suomen sotahistorian kuuluisan miehen poika (ei sentään Mannerheimin), mutta lapsi oli avioton ja tietoa ei lue kirkonkirjoissa. Lapsi sai äitinsä sukunimen. Muistaakseni isänäidin isä oli Laihian nimismies, varmaan aika tiukka tyyppi. [;)]
Kultakalat
Xiphophorus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 19:38, 15.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Itse olen 100% vaasalainen,mutta äitini vanhemmat ovat Lapualta ja Helsingistä,ja isäni vanhemmat Hiitolasta ja Sulvalta.Isäni isovanhemmat ovat Hiitolasta ja Mynämäeltä.
54L
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No sukujuuret on, tottakai. Pohjois-pohjanmaalta suurin osa, yksi mummoistani oli itäisestä naapurista. Vanhempani oulusta, niin kuin minäkin.
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Itse en oikeastaan tiedä, mistä meidän suku alunperin tulee :D Ukki on kotoisin Kurikasta, mutta siihen tieto sitten jääkin. Isänpuolen suku asuu tuolla Myrskylän ja Porlammin suunnilla, mutta en sitten tiedä, mistä ovat kotoisin. Molemmat vanhempani on tietääkseni syntynyt kuitenkin ihan Kotkassa, tai ainakin asunut täällä ihan pienestä asti. Mummi taas on adoptoitu enkä tiedä biologisista vanhemmista mitään.
Porukoilla on kotona äidinpuolen suvusta paksu sukukirja, jossa on tuhansia nimiä, mutta eipä sitä kovin tarkkaan ole tullut tutkittua. Voisi ottaa projektiksi vielä joskus käydä se kunnolla läpi. Haluaisin isänpuolelta kanssa samanlaisen, mutta kukaan ei ole tehnyt eikä varmaan koskaan teekään :mrgreen:
470 litranen kalasoppa
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Onpas täällä monia joilla on juuret Venäjän Karjalassa. :D

Itsekin lukeudun niihin, eli äiti ja luonnollisesti siis isovanhemmatkin,ovat Karjalasta evakkona muuttaneita.
Sortavalasta / Harlusta ovat lähtöisin .

Isän puolelta suku on jotain pohjalaisia puukkojunkkareita,kaikki Oulusta ja Utajärveltä kotoisin.
( Itsekkin synnyin Oulussa, vaikken ole siellä vuosikymmeniin edes käynyt.)

Olen joskus miettinyt, johtuuko karjalaisesta perimästä, että itselle juurtuminen yhtään minnekään kovin pitkiksi ajoiksi on ollut vaikeaa.
En kiinny mihinkään paikkaan, kaikki tuntuu vain väliaikaisilta asumuksilta.
Siksi tykkään vaihtaa maisemaa aina silloin tällöin, ja elämän varrella onkin tullut muutettua aika monesti, peräti 14 kertaa.
( Useimmiten kyllä työn ja nuorempana opiskelupaikkojen varjolla ).
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kalaa kalaa kirjoitti:Onpas täällä monia joilla on juuret Venäjän Karjalassa. :D

Itsekin lukeudun niihin, eli äiti ja luonnollisesti siis isovanhemmatkin,ovat Karjalasta evakkona muuttaneita.
Sortavalasta / Harlusta ovat lähtöisin .

Isän puolelta suku on jotain pohjalaisia puukkojunkkareita,kaikki Oulusta ja Utajärveltä kotoisin.
( Itsekkin synnyin Oulussa, vaikken ole siellä vuosikymmeniin edes käynyt.)

Olen joskus miettinyt, johtuuko karjalaisesta perimästä, että itselle juurtuminen yhtään minnekään kovin pitkiksi ajoiksi on ollut vaikeaa.
En kiinny mihinkään paikkaan, kaikki tuntuu vain väliaikaisilta asumuksilta.
Siksi tykkään vaihtaa maisemaa aina silloin tällöin, ja elämän varrella onkin tullut muutettua aika monesti, peräti 14 kertaa.
( Useimmiten kyllä työn ja nuorempana opiskelupaikkojen varjolla ).
No ei se karjalaisuudesta johdu, vaan oulusta, täällähän asuu valittaja porukkaa, eikä missään ole hyvä. Ja vielä tarkennan, ettei minun mummoni ainakaan karjalasta ollut, vähän kauempaa rajan takaa, eli moskovasta.
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Sukujuuret löytyy täältäkin. [;)] :mrgreen: Isänäiti oli kotoisin Viipurista, isänisä taas Rantasalmelta. Äidin vanhemmat molemmat olivat kotoisin Rantasalmelta ja siellä myös minä synnyin. Eli 1/4 karjalaista verta ja 3/4 savolaista verta virtaa meikäläisen suonissa.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

aquamarina kirjoitti:
Kalaa kalaa kirjoitti:Onpas täällä monia joilla on juuret Venäjän Karjalassa. :D

Itsekin lukeudun niihin, eli äiti ja luonnollisesti siis isovanhemmatkin,ovat Karjalasta evakkona muuttaneita.
Sortavalasta / Harlusta ovat lähtöisin .

Isän puolelta suku on jotain pohjalaisia puukkojunkkareita,kaikki Oulusta ja Utajärveltä kotoisin.
( Itsekkin synnyin Oulussa, vaikken ole siellä vuosikymmeniin edes käynyt.)

Olen joskus miettinyt, johtuuko karjalaisesta perimästä, että itselle juurtuminen yhtään minnekään kovin pitkiksi ajoiksi on ollut vaikeaa.
En kiinny mihinkään paikkaan, kaikki tuntuu vain väliaikaisilta asumuksilta.
Siksi tykkään vaihtaa maisemaa aina silloin tällöin, ja elämän varrella onkin tullut muutettua aika monesti, peräti 14 kertaa.
( Useimmiten kyllä työn ja nuorempana opiskelupaikkojen varjolla ).
No ei se karjalaisuudesta johdu, vaan oulusta, täällähän asuu valittaja porukkaa, eikä missään ole hyvä. Ja vielä tarkennan, ettei minun mummoni ainakaan karjalasta ollut, vähän kauempaa rajan takaa, eli moskovasta.
Oulussa asustaa varmaan nykyisin hyvin erilaista väkeä kuin silloin 20 vuotta sitten jolloin itse siellä asuin ? :)
Silloin ihmiset olivat ihan tyytyväisiä Ouluun...ainoastaan minä kaipasin sieltä aina pois, koska merenrannalla asuessa käy IKUINEN tuuli ja maisemakin on karumpaa...pelkät mäntykankaat jäi mieleen. Yök.
En ihan äkkiä takas pohjoisemmas suostuisi palaamaan, täältä jossa kasvusto on melkein tropiikkia Oulun soiden ja mäntyjen rinnalla. ( :mrgreen: Kylläpä oon taas tyytyväinen vehreään Tampereeseen, kun tuota ankeaa Oulua muistelen ! )
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
avene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:31, 21.06.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja avene »

Juuriani olen selvitellyt sukukirjamme valmistuttua, eli vanhaa pappissukua ollaan, Pielavedeltä lähtöisin.
Lähisuku tästä ylä-Savon pinnasta, isä kertoillut joskus, että hänen isänisänsä omisti valtavan tilan tämän meidän tonttimme
kohdalla 1900-luvun alussa, möi ja sai isot rahat kouraan, bisnesmies, hehheh :')

Itseä on aina kiehtonut ajatus sukujuurista jossain kauempaa, kerran huvikseen googlaillessani törmäsin erääseen norjalaiseen
mieheen, jonka yhdistelmäsukunimessä on meidän sukunimemme, kuulema 1700- luvulta hänen serkkunsa lähteneet täältä Norjaan tms.
Kyllä riskinotto aina kannattaa.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Olisi aika hälyttävää, jos sukujuuria ei olisi. :)

Isänäidin puolelta Venäjän Karjalasta täälläkin. Isänisän suku on kotoisin eräästä perinjuurin sisäsiittoisesta pikkukylästä Pohjanmaalta ja sairastaa ahkerasti syöpää. Äidinisän sukujuuret ovat alkujaan Venäjältä, ja jotakin kautta olen sukua myös Sursilleille, joista Paavo Lipponen joskus julkisuudessa kehuskeli polveutuvansa. :roll: Äidinäidin suku on pääosin Lapista, ja sitä kautta lienee mukaan pujahtanut vähän saamelais-dna:takin.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Tallulah kirjoitti:Sukujuuret löytyy täältäkin. [;)] :mrgreen: Isänäiti oli kotoisin Viipurista, isänisä taas Rantasalmelta. Äidin vanhemmat molemmat olivat kotoisin Rantasalmelta ja siellä myös minä synnyin. Eli 1/4 karjalaista verta ja 3/4 savolaista verta virtaa meikäläisen suonissa.
Sen verran pittää vielä lisätä, että pappissukua meikäläinenkin äidin puolelta - sieltä löytyy Argillandereita. Ja väittävät, että Vennäinmaan keisarinnalla Katariina Suurella olisi ollut jotain sukulaisuussuhteita Sawon Kauhasiin (äidin tyttönimi on Kauhanen).

Muista aina teini-iässä, kun otin ahkerahkosti yhteen isän kanssa, hänen tuskailleen "Miten sinä oot ihan erilainen, kun nuo muut (viitaten kolmeen sisarukseeni)?". :mrgreen: Eli etenkin lapsena/nuoren oli melekosen vilikas ja temperamenttinen tappaus (karjalaisuus). Eno väittää, että nukkumaan menoaikaan mut sai vettee jalasta sohvan alta. Ja äiti kerto, että jos halusin lapsena huomiota, hyppäsin vaikka pöydälle. [;)] Muistan myös kuulleeni useinkin lapsena, että neuvolassa on rokotettu gramofonin neulalla. :mrgreen: Että melekonen räpätäti oon lapsena ollu. Nyt vanhemmiten oon kyllä rauhottunu, mutta yheksän vuotta vanhempi siskolikka puolestaan on ns. "reipastunu" (karjalaisuus puskoo pintaan). :D
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Olen oikein rasistinen vitsi. -.-*

Äidin äidin puolelta löytyy jostain romaaneja, äidin isän puolelta taasen ruotsalaisia, ja isäni on täysi Metsämaalainen...
Kaksi ekaa kestää jotenkin, mutta tuo VIIMONEN. :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Anteeksi maalaisuuteni (huomenna muutan kaupunkiin) :mrgreen: mutta mikä on Metsämaalainen? [:I]
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Tallulah kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni (huomenna muutan kaupunkiin) :mrgreen: mutta mikä on Metsämaalainen? [:I]
Loimaan osa. Pikkuinen tuppukylä, josta löytyy vain yksi kyläkauppa ja luvatta rakennettu kirkko, ja "naapuriksi" nimitetään 10km päässä asuvia. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Skotlanti-Hollanti-Laatokanranta -kolmiakselilta ollaan.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Mutsin äiti on Karjalasta, isänsä on Suonenjoelta. Faijan puolelta äiti on jostain Iisalmen läheltä ja muistaakseni myös isänsä. Sen tarkempaa tietoa en tähän hätään saa.. Eipä tolla niin väliä. Miehen sukua taas on enempi tiedossa kun vanhempansa on tehneet sukututkimusta aika pitkällekin.
MA7xGE kirjoitti:Äidin äidin puolelta löytyy jostain romaaneja..
Toivottavasti ei, romaani on meinaan kirja. :roll:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
kala-Jalmari
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 22:23, 03.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kurikka

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja kala-Jalmari »

Äidin puolelta on Hiitolasta ja Jurvasta/Kurikasta. Isän puoli oli kai Turusta :D Tosin vaarini vaari on ilmesesti ollut Bulgariasta. Vaarini isoisää ei tiedetä.
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kalaa kalaa kirjoitti:
aquamarina kirjoitti:
Kalaa kalaa kirjoitti:

Oulussa asustaa varmaan nykyisin hyvin erilaista väkeä kuin silloin 20 vuotta sitten jolloin itse siellä asuin ? :)
Silloin ihmiset olivat ihan tyytyväisiä Ouluun...ainoastaan minä kaipasin sieltä aina pois, koska merenrannalla asuessa käy IKUINEN tuuli ja maisemakin on karumpaa...pelkät mäntykankaat jäi mieleen. Yök.
En ihan äkkiä takas pohjoisemmas suostuisi palaamaan, täältä jossa kasvusto on melkein tropiikkia Oulun soiden ja mäntyjen rinnalla. ( :mrgreen: Kylläpä oon taas tyytyväinen vehreään Tampereeseen, kun tuota ankeaa Oulua muistelen ! )
No, ei asu erilaista, tullista tulleet juntit vaan vänkää vastaan kaikkea mahdollista, mukavaa kun on maaseutumainen kaupunki, tuleeko niillä lie koti mieleen. Mutta joo, tuota olen mietiskellyt useiden lähteneiden kanssa, miksi kenelläkään ei tule tänne ikävä ? Mikä ihme tässä "kaupungissa" on vikana, kun kukaan ei tänne takaisin kaipaa, liekö tuo juomavesi. Eikä täällä ole mäntykankaita pusikkoa vain, eikä niitäkään saa raivata, katsos merikaupungissa ei pidäkään merta nähdä. Ja muuten ei tuule aina, helteellä ei tässä meren rannallakaan tuule (linnuntietä n. 200 metriä merelle), eli silloin kun sitä kaipaisi.
Xiphophorus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 19:38, 15.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Itse kävin kesäkuussa kotiseutumatkalla tuossa pakkoluovutetussa Karjalassa.Bussi lähti Porista Vaalimaan kautta Viipuriin,jossa vietimme yhden yön ja jatkoimme seuraavana päivänä Hiitolaan.Hiitolassa kävimme Kokkolanjoella,isoäitini tontilla Hömmössä,sekä seuraavana päivänä Linnavuorella.Itse olen kiinnostunut menetetystä Karjalasta ja sen historiasta,varsinkin kun juureni ovat siellä.Hiitolan rajakunnat ovat Kaukola,Kirvu,Rautjärvi,Simpele sekä Kurkijoki.Omasta mielestäni olen Hiitola-asiantuntija! :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hiitola
54L
Xiphophorus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 19:38, 15.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Ja menetetty Karjala(itse käytän termiä pakkoluovutettu tai menetetty)ei ole sama asia kuin Venäjän Karjala,ihan vaan tiedoksi:http://fi.wikipedia.org/wiki/It%C3%A4-Karjala
54L
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Pullahiiri kirjoitti:Mutsin äiti on Karjalasta, isänsä on Suonenjoelta. Faijan puolelta äiti on jostain Iisalmen läheltä ja muistaakseni myös isänsä. Sen tarkempaa tietoa en tähän hätään saa.. Eipä tolla niin väliä. Miehen sukua taas on enempi tiedossa kun vanhempansa on tehneet sukututkimusta aika pitkällekin.
MA7xGE kirjoitti:Äidin äidin puolelta löytyy jostain romaaneja..
Toivottavasti ei, romaani on meinaan kirja. :roll:
HYST! :mrgreen:
Miä textaa miten miä halluuu! :mrgreen: :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Boomscarf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:10, 20.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Taitaa olla isänisänisän (tms) juuret tuolla Venäjän puolella, minkä Suomi on menettänyt aikoinaan. Sellainen paikka kuin Paanajärvi, eli Vienan Karjalaa. Äidistä en tiedä, mutta olisikohan suurinpiirtein samasta paikasta lähtöisin. Isä ja äiti on tavanneet sitten kotipaikkakunnallaan, pienessä 2000 henkilön kylässä... :roll:
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Toi oli mielenkiintoinen ajatus, että juurettomuuden tunne tulisi siitä, että suku on joutunut lähtemään evakkoon Karjalasta. Minun kummankin vanhemman perheet on joutuneet lähtemään evakkoon, äidin isän ja isän äidin sukujuuret ovat menetetyn Karjalan alueella. Puolisot ovat sitten sen karjalaisen tiluksille muuttaneet toinen hämeestä ja toinen savosta. Että sellanen soppa. Ja olo on tosiaan kuin ei ois mistään kotosin :mrgreen:
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukujuuret

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Isän puolen suku on kotoisin Suonenjoelta, äidin isän puolen suku on "stadilaista" (ainakin 4 sukupolvea taaksepäin, joten uskallan sanoa, että mussa on aitostadilaista verta :) ), äidin äidin suku on lähtöisin Viipurista. Eli 50% savolainen, 25% stadilainen, 25% karjalainen sekasikiö täällä :mrgreen: On peritty savolainen kiero huumori, stadilainen tietty k**ipäisyys sekä karjalainen vilkkaus :D Itse olen syntyjäni ja kasvujani helsinkiläinen, koko ikäni asunut Helsingissä.
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”