Hymiöt pannaan!

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Ruma mies kirjoitti:
tounison kirjoitti:Mikä tarve sinulla on kettuilla viesteissäsi, lukee niitä riveiltä tai niiden välistä 8O. Sinä v*ttuilet kieliongelmista ja tarinan kerronnasta, vaikka toinen sanoi ettei ollut kohdistettu sinulle. ...
Onneksi sinä et "v*ttuile"; ja nyt minun on ihan pakko lähettää sinulle hymiö! Tässä se tulee: :mrgreen:

En ole sanonut sinulle yhtään mitään tässä ketjussa (ja toivottavasti en muissakaan ketjuissa). Mikä tarve sinulla on ryhtyä kettuilemaan ja käyttää minusta v*ttuilun kaltaista voimakasta sanaa? Onko sinullakin vaikeuksia sietää eri mieltä olevia?

Joissakin hyvin harvoissa tilanteissa hymiöt saattavat selventää sanomaa, jos kirjoittaja ei osaa tai halua tehdä sitä muulla tavalla. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, kun kirjoitetaan täysin päinvastaista kuin tarkoitetaan, ja sitten nokkelasti hymiöllä osoitetaan, että enhän minä tätä tarkoittanut, vaan ihan muuta. Pääsääntöisesti hymiöt kuitenkin ovat tyhmiä ja hyödyttömiä. Niitä lätkitään tekstin sekaan täysin tarpeettomasti osoittamaan jotakin, minkä vain kirjoittaja itse ymmärtää.

Se, mitä kutsut kieliongelmasta "v*ttuilemiseksi", ei ollut "v*ttuilemista". Bluefrog kehotti niitä, jotka eivät arvosta hymiöitä, hankkimaan itselleen elämän. Koska olin ainoa, joka tässä ketjussa vastusti hymiöiden käyttöä, oli varsin luonnollista kuvitella tämän raikkaan kielikuvan olleen minulle osoitettu. Ja aikuisten oikeasti Bluefrogin viestin viimeisessä virkkeessä on niin vakava kieliongelma, että en vieläkään ymmärrä virkkeen tarkoitusta.

Ehkä tuon virkkeen jäljessä olevan hymiön oli tarkoitus antaa selitys muuten käsittämättömäksi jääneelle virkkeelle, mutta hymiörajoitteisena minä en ymmärtänyt sitä? Kun sinä Tounison arvostat hymiöitä, koettaisitko vääntää minulle rautalangasta kyseisen hymiön tarkoitusta?

Erimielisyydestämme huolimatta olen valmis antamaan periksi ja joustamaan. Huomaan, että eri mieltä oleminen, varsinkin kun se tehdään kirjoittamalla ja ilman hymiöitä, aiheuttaa voimakasta mielipahaa hymiöistä pitävien keskuudessa. AW:n ylläpito voisi miettiä sellaisen palstan perustamista, jossa eri mieltä oleminen on kielletty. Uudella palstalla keskustelun voisi aloittaa mistä tahansa, mutta sitä ei saisi tehdä sarkastisesti, vaan puhtaan rehellisellä mielellä. Kirjoitukseen saisi vastata ainoastaan samaa mieltä olemalla tai lähettämällä hymiöitä ja animaatioita. Vau, siitä tulee hienoa!
Ai jaha, sinä saat siis kommentoida meikäläisen viestiä, mutta kukaan muu, jolle viestisi ei ole nimenomaan tarkoitettu, ei sinun viestiäsi? Olit ainoa, joka vastustaa hymiöiden käyttöä? Mielestäsi siis ketjun aloittaja kirjoitti tämän aiheen nimenomaisesti kannustaakseen ihmisiä käyttämään hymiöitä, koska sinä olet ainoa joka vastustaa niiden käyttöä. Ainoa yksikössä tarkoittanee vain yhtä henkilöä?
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

^Öh, tämä filosofia alkaa käydä aika mutkikkaaksi.^

Toki minulle saa vastata kärjekkäästikin, mutta luonnollisesti sitten vastaan samalla tyylillä takaisin. Tounisonille antamassani vastauksessa koetin vieläpä käyttää Tounisonin itsensä sanoja.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että keskustelussa on mielestäsi kaksi hymiöiden vastustajaa, mutta sinä kehotit vain toista heistä hankkimaan itselleen elämän, ja se toinen en ollut minä? Etkö vielä kertoisi, miksi joidenkin kanssasi eri mieltä olevien pitää mielestäsi hankkia itselleen elämä, mutta joidenkin ei tarvitse tehdä sitä?

Kysyn tätä ymmärtääkseni, miksi joskus kanssasi saa olla eri mieltä, mutta joskus ei. Mitä mieltä muuten olet samaa mieltä olevien palstaa koskevasta ehdotuksestani?
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja tounison »

Pakko antaa periksi ja kommentoida, vaikka lupasin olla hiljaa

et ole mielestäni ymmärtänyt oikein. Ketjussa taitaa olla vain yksi vastustaja, muut nykyaikaisesti hymiöittämässä(tämä varmaan särähtää). Osa porukasta jopa laittaa tuubi videoita, mikä on kirjoittamisen vastaista toimintaa, kait mielestäsi?

Toiseksi, muista nyt tehneesi kaksi hymiötä, jopa samalle riville Kuva
Kolmanneksi, kirjoita nimimerkkini oikein.

Nykyiseen kirjoittamiseen kuuluu hymiöt, videot, lyhenteet ja linkkaukset muiden kirjoituksiin. Tähän kyselyyn voisi ottaa useampikin osaa, saisi vähän kattavamman otannanan, eikä menisi vain kahden tai kolmen Kuva
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

tounison kirjoitti: ... et ole mielestäni ymmärtänyt oikein. Ketjussa taitaa olla vain yksi vastustaja ...
Sinulla on ehkä lieviä tekstin ymmärtämisvaikeuksia? Minähän olen koko ajan ollut sitä mieltä, että vain yksi henkilö tässä ketjussa on kirjoittanut hymiöiden vastaisesti. Bluefrog on se, joka väittää, että vastustajia on kaksi.
tounison kirjoitti: ... Toiseksi, muista nyt tehneesi kaksi hymiötä, jopa samalle riville ...
Aivan epäilemättä näin on. Sinua saattaa vaivata tekstin ymmärtämisvaikeuksien lisäksi sama sarkasmitutkan puutteellinen toiminta kuin Bluefrogia.
tounison kirjoitti: ... Kolmanneksi, kirjoita nimimerkkini oikein. ...
Jos tarkoitat sitä, että käytän isoja alkukirjaimia, voidaan tehdä sopimus. Heti kun sinä ryhdyt käyttämään välimerkkejä, sanavälejä ja isoja alkukirjaimia ja opettelet kirjoittamaan lauseet verbeineen, minä lupaan ryhtyä kirjoittamaan nimimerkkisi pienellä alkukirjaimella.
tounison kirjoitti: ... Nykyiseen kirjoittamiseen kuuluu hymiöt, videot, lyhenteet ja linkkaukset muiden kirjoituksiin. ...
Huoh, ja maailmankirjallisuus syntyi toissa vuonna, samoin kuin suurin osa ihmiskunnan tietämyksestä. Onnittelut muuten siitä, että kirjoituksessasi oli yksi melkein oikein kirjoitettu virke.
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Aqualung kirjoitti:Kuva
Tämä on ehdottamasti tämän ketjun paras viesti!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Juupajuu kirjoitti:
Aqualung kirjoitti:Kuva
Tämä on ehdottamasti tämän ketjun paras viesti!
MISTÄ TOI ON LÖYTYNYT? 8O IHANA. :mrgreen:
(Kyllä, huudan.)

Voi teitä nykyajan aikuisia...
"Hanki elämä!"
"Hanki ite!"

Tappelu on kivaa, miksei kukaan tappele mun kanssa? [}:)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Epäilen syvästi, ettei edes Voltaire olisi ymmärtänyt nimeltä mainitsemattoman kädellisen sarkasmitutkakäsitettä. :mrgreen:
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Hymiöt pannaan!

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

tounison kirjoitti: Tähän kyselyyn voisi ottaa useampikin osaa, saisi vähän kattavamman otannanan
Ihmettelen, että tätä keskustelua vielä ylipäänsä käydään 8O
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”