Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jaz
Member
Member
Viestit: 269
Liittynyt: 18:25, 04.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja Jaz »

Moi.

Tästä on monta vuotta kun viimeksi olen aquawebbiä käytellyt mutta nyt olen palannut takaisin ruotuun.

Lähdin selailemaan noita eri kalafoorumeita ja ongelma tuntui olevan sama joka puolella: kokoajan kysytään samoja kysymyksiä eikä kukaan enää jaksa vastata niihin kymmenettä kertaa. Miksette laita joka fisualueelle omia stickyjä, eli aina kun sinne menee niin ne pamahtaa siihen ekana. Kyseisiä threadeja voisivat olla vaikka vesiarvot, lajimuunnelmat, lisääntyminen, taudit, kuvat tms. Luulen, että joka alueelta löytyisi joku pro harrastaja joka voisi kysyisen threadin kerran kirjoittaa niin ei aina tarvitse vastaa samoihin kysymyksiin. Tällöin myöskin hyvät ja tärkeät threadit eivät huku näihin "mulla on 50l allas, montako kiekkoa sinne mahtuu?" kysymyksiin.

Kuhan vaan ehdottelin...
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tuohan on hyvä idea! Esimerkiksi hammaskarpeissa tyyliin:

- platy [linkki]
- miekkapyrstö [linkki] jne.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja jumase »

Stickyjen käyttö lienee mahdotonta lajikohtaisesti. Muuten saa selata ensin 50 sivullista pelkkiä stickyjä ennenkuin tulee vastaan ensimmäinen normaali-ketju. Jos taas stickyt olisi jaettu jollakin muulla tavalla, niin niihin olisi vaikeaa sisältää laji-kohtaista tietoa. Tämä taas johtaa siihen, että ne kaikista innokkaimmat avaavat joka tapauksessa uuden ketjun, jossa ihmetellään että mikä minun pikku neon-tetraa vaivaa.

Pitäisi vain suosiolla tyytyä siihen hakuun. Onhan se harmillista, että niin harva tuntuu sitä käyttävän, mutta se ratkaisee yleensä kaikki ongelmat.
Powie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 08:26, 15.10.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja Powie »

jumase kirjoitti: Pitäisi vain suosiolla tyytyä siihen hakuun. Onhan se harmillista, että niin harva tuntuu sitä käyttävän, mutta se ratkaisee yleensä kaikki ongelmat.
Ja silloin kun hakua käyttää, on ainoa toivo että jossain about 7v vanhassa ketjussa joku vielä kertoo vastauksen, sitä nuoremmissa vaan leipiintyneet pro:t huokailee kyselijän tyhmyyttä.

Vähemmän harmittaa kun menee kirjastoon, lainaa mahdollisesti tiedoiltaan vanhentuneen kirjan ja menee niillä eväillä, mutta ilman naljailua.
O/OV: sinineoneita ja helmiseeproja parviin jatkoksi, piikkisilmiä pohjlle vipeltämään.

Kotona: 60l + ~ 200l pikkusinttejä, lisänä koirat ja kanit.
ilona
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 11:58, 04.02.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja ilona »

Jaz kirjoitti:Moi.

Tästä on monta vuotta kun viimeksi olen aquawebbiä käytellyt mutta nyt olen palannut takaisin ruotuun.

Lähdin selailemaan noita eri kalafoorumeita ja ongelma tuntui olevan sama joka puolella: kokoajan kysytään samoja kysymyksiä eikä kukaan enää jaksa vastata niihin kymmenettä kertaa. Miksette laita joka fisualueelle omia stickyjä, eli aina kun sinne menee niin ne pamahtaa siihen ekana. Kyseisiä threadeja voisivat olla vaikka vesiarvot, lajimuunnelmat, lisääntyminen, taudit, kuvat tms. Luulen, että joka alueelta löytyisi joku pro harrastaja joka voisi kysyisen threadin kerran kirjoittaa niin ei aina tarvitse vastaa samoihin kysymyksiin. Tällöin myöskin hyvät ja tärkeät threadit eivät huku näihin "mulla on 50l allas, montako kiekkoa sinne mahtuu?" kysymyksiin.

Kuhan vaan ehdottelin...
Mäkin olen samaa asiaa pyöritellyt päässä ja hakua kovasti käytän. Siellä tulee vietettyä monet tunnit tietoa etsimässä ja sitten se hakukin lähtee kivasti rönsyilemään "hei toihan on kans kiinnostavan oloinen juttu, luetaan.." ;)

Olisi AW:n historiasta ns sellaset peruspaketit koottuna, esim täysin samanlainen sivusto kun tämä keskustelu, mutta siellä olisi vaan tietopaketteina nämä asiat. AW-keskustelusta voisi linkit laittaa sinne tietopakettiin ennemmin kuin rönsyileviin vanhoihin keskusteluihin..?
Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
ekholve
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 20:40, 22.12.2007
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Paimio

Re: Kalojen perustiedot "stickyiksi" (ehdotus)

Viesti Kirjoittaja ekholve »

jumase kirjoitti:Stickyjen käyttö lienee mahdotonta lajikohtaisesti. Muuten saa selata ensin 50 sivullista pelkkiä stickyjä ennenkuin tulee vastaan ensimmäinen normaali-ketju. Jos taas stickyt olisi jaettu jollakin muulla tavalla, niin niihin olisi vaikeaa sisältää laji-kohtaista tietoa. Tämä taas johtaa siihen, että ne kaikista innokkaimmat avaavat joka tapauksessa uuden ketjun, jossa ihmetellään että mikä minun pikku neon-tetraa vaivaa.

Pitäisi vain suosiolla tyytyä siihen hakuun. Onhan se harmillista, että niin harva tuntuu sitä käyttävän, mutta se ratkaisee yleensä kaikki ongelmat.
Minusta taasen tuo ajatus oli varsin hyvä! Ei silti, kyllähän haku edelleen paikkansa säilyttänee tästä ajatuksesta huolimatta.

Eihän stickyjä tarvita kuin yksi per osasto? Tämän allehan voisivat ne "paidattomat" sitten kirjoitella stickyyn vastaukseksi jokaiselle alalajille oman viestin ja viesteihin edelleen vastaukseksi mahdolliset korjaukset tms. Tai näin minä tuon ehdotuksen tulkitsin. :o

Toki ongelmaksi voi muodostua se jos tuota säiettä ei voi järjestää esim. aakkosjärjestykseen. :(

Tässä puu -rakenteeseen yritän kuvata sen miten tuon alkuperäisen ehdotuksen ymmärsin:

Keskustelu
-> Tetrat
----> Tetrat (Sticky)
-------> Kardinaalitetra
----------> Mahdolliset korjaukset tai muu lisätieto
-------> Kongontetra
-------> Intiaaninsulka
-------> jnetetra.
Akvaariot: Joki 575 l, Eheim Classic 2217 + Eheim Powerline 2252 sekä Juwel Rio 240 + Eheim Powerline 2048
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's Heaven and Hell" - RJD 1942-2010
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”