AW:n aktiivisuus

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja en »

Hei, mä olin newsseissä joskus... (Altaita ha aktiivista harrastusta 20v...)
kalahullu123
Member
Member
Viestit: 401
Liittynyt: 19:17, 02.03.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

Huoh...
Niin kuin on jo todettu monta mielenkiintoista keskustelua ei täällä enää ole. Ja kun puhutaan, ettei täällä juuri mistään puhuta niin se vähäinenkin on (lähes) pelkistä "peruskaloista". Eikä se tietenkään haittaa, mutta malawi (vähän aktivoitunut) ja varsinkin tanganjika puolella on aivan hiljaista. Hyvä kun muutama tanganjikaharrastaja enää täällä sillointällöin käy. Tanganjikaviesteihin ei melko varmasti juuri kukaan vastaa.

AW vielä innostaa, mutta saa nähdä kauan tätä jaksaa, kun omista mielenkiinnon kohteista ei täällä puhuta. :(
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Itse ainakin aloittelijana vähän pelästyin muiden vastaustyylejä, kun kysyi jotakin. Hyökätään ja sanotaan sillee pakottavasti miten asiat kuuluisi tehdä. Luulen, että osa ei tuollaisen käyttäytymisen takia tulekaan enää takaisin keskustelupalstalle. Asiallisempaa käytöstä toivoisin varsinkin aloittelijoita kohtaan.
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja srd »

Mielelläni keksin kalastoja niitä kyseleville, mutta en enää jaksa höpistä altaan perustamisesta. Siihen on mielestäni alkeissa niin hyvät perusteet sataan kertaan eri tavoin kirjoitettuna.
maisu kirjoitti:kuinka monella on päivässä tuntiakaan aikaa istua akvaarioidensa edessä
Minä! Minä! Momon kanssa tulee seurusteltua joka päivä muutenkin kuin ruokinnan aikana. :mrgreen: Mutta Momo onkin lemmikki ja akvaario sen koti, koristeeksi tuota allasta ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa [:I]
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja They2 »

tuossa joku jo mainitsi, että AW:stä voisi tehdä tai sen tiedon pohjalta perustaa Aquapedia. Mielestäni rahkeet riittäisivät siihen, jos vain vapaaehtoisia ''työntekijöitä'' löytyy. Sen jälkeen AW:n keskusmuisti (tai mikä se nyt onkaan) voisi pyyhkiä kokonaan puhtaaksi ja aloittaa foorumi taas puhtaalta pöydältä. Tarkoitan siis sitä, että foorumista poistettaisiin kaikki vanhat ketjut ja aiheet, joten uusia aiheita pitäisi sitten keksiä ja AW:n aktiivisuuden kasvaa.. Mutta taitaapa sekin olla pelkkää fantasiaa.. :roll:
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Tuo pyyhkiminen nyt on pahinta mitä voi tehdä, nuo vanhat keskustelut on paras anti mitä on tarjolla. Harmittaa tuo offtopicin tyhjentäminen, sielläkin meni muutama ihan säilyttämisen arvoinen keskustelu...
/jari
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Junttis »

They2 kirjoitti:tuossa joku jo mainitsi, että AW:stä voisi tehdä tai sen tiedon pohjalta perustaa Aquapedia. Mielestäni rahkeet riittäisivät siihen, jos vain vapaaehtoisia ''työntekijöitä'' löytyy. Sen jälkeen AW:n keskusmuisti (tai mikä se nyt onkaan) voisi pyyhkiä kokonaan puhtaaksi ja aloittaa foorumi taas puhtaalta pöydältä. Tarkoitan siis sitä, että foorumista poistettaisiin kaikki vanhat ketjut ja aiheet, joten uusia aiheita pitäisi sitten keksiä ja AW:n aktiivisuuden kasvaa.. Mutta taitaapa sekin olla pelkkää fantasiaa.. :roll:
Tuossa ei todellakaan ole mitään järkeä. Kaikki tieto mitä minä olen etsinyt, on löytynyt juuri noista ikivanhoista teksteistä. Itse en täällä nykyään oikeastaan muuta teekkään kun selailen vanhoja kiinnostavia topiceja ja myyntipalstaa.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

R_R kirjoitti:
KrisAnn kirjoitti:... ollaan käymässä kurkkuun kiinni ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Ei pysy asiat asioina, ja se ei ole hyvä lähtökohta hedelmälliselle foorumikeskustelulle. :roll:
Olen tässä täysin samaa mieltä ja ehdotan, että käytetään herkemmin "huutomerkki" -linkkiä. Valvojat voisivat todeta onko teksti henkilökohtaisuuksiin menevä vai yleisesti todettu mielipide. Joskus jotkut ottavat kirjoitukset henkilökohtaisesti vaikka kirjoittajan teksti ei viittaa häneen.
Kirjoittaja, joka pilkkaa tai arvostelee jotain nimimerkkiä tai tällaisesta kirjoituksesta voi sivullinen (valvoja) todeta tekstin viittaavan nimimerkkiin, PITÄISI HETI POISTAA KIRJOITUS tai ainakin tekstin osa jossa kirjoitus kohdistuu tunnistettavasti nimimerkkiin.
Toisaalta täysin erilaisia mielipiteitä täytyy hyväksyä, eikä eriävällä mielipiteellä mennä henkilökohtaisuuksiin. Mielipiteet riitelee eikä nimimerkit.
Moni "vanhan liiton" Aquawebbiläisistä varmaan muistaa minkälainen sota syttyi mm. minun ja Alvinin, myöhemmin Holzigin kanssa aikanaan :D
Täytyy sanoa että se on ollut kyllä hyvin kasvattavaa aikaa. Ainakin sanavalmiuden osalta :D
maisu kirjoitti:
Zaphood kirjoitti:Vai mitä edelläkävijöitä sinä maisu tarkoitit?
Siis puhuin siitä kaloista kiinnostumisesta, kalatietoudesta, sellaisesta tietynlaisesta kunnianhimosta joka veisi tätä juttua jotenkin eteenpäin. Henkilöstä tai ilmiöstä joka saisi harrastajat kiinnostumaan olemassaolevan kalatiedon omaksumisesta vähän vakavammin ja pystyisi luomaan siitä seuraavan trendin. Viimeiset 15-20 vuotta on oltu aika kasvi- ja tekniikkapainotteisia ja selvästikään niistä ei enää mielenkiintoista keskusteltavaa löydy.
Tässä pitää muistaa sitten sekin, että kalojen hyvinvoinnista ja niiden vaatimuksista voi hyvinkin paljon tietää, vaikka ei välttämättä edes muistaisi niitten tieteellistä nimeä tai niiden alkuperää. Mm. itse olen vähän sellainen, että elän hetkessä, ja kalat ovat täällä minun luonani. Minun täytyy ainoastaan tietää niiden vaatimukset ja luontaisen elinympäristön laatu, että osaan hoitaa niitä. Turha minuakaan on piiskata siitä, jos en osaa kirjoittaa tieteellisiä nimiä oikein tai tiedä tarkalleen mistä Rio Xingun mutkasta joku kala on kotoisin. Kunhan vaan tiedän niille tehdä parhaan mahdollisen keinotekoisen elinympäristön. :P Koko homma tuntuu välillä täällä keskustellessa kaatuvan kaikkeen knoppitietovisailuun, missä ne itse kalat jää toisarvoiseksi.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Itse avasin foorumin juuri pitkästä aikaa ja heti ensimmäisenä sattui tämä ketju silmiin.

Foorumin yleinen taso on huonontunut ja foorumin henki on jo syvällä maan alla. Itse olen tähän ainaiseen ihmisten mollaamiseen ja ruoskimiseen kyllästynyt ja jättänyt foorumin itselleni ainoastaan myyntikanavaksi.

Toki tämä "käytä hakua" (jota olen itsekin joskus toitottanut) on täysin ymmärrettävää, kun foorumin sisältämä tietomäärä on niin valtava, että sieltä löytyy vastaus lähes kaikkeen.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

JJVi kirjoitti:... Toki kymmenen vuotta sitten akvaariokeskustelu oli uutta ja erikoista, eli sikälikin vääntäminen jaksoi kiinnostaa enemmän. Moderointilinjakin hieman ihmetyttää, nykyään kun tähän latteaan keskusteluun tulee edes vähän väriä niin joku nihilisti hävittää jälkiä jättämättä viestit. ...
Asian ydin on varmaankin tässä, ja tämä on yleinen ilmiö muillakin elämänaloilla. Kun kehitetään jotain uutta, tässä tapauksessa toimiva, tehokas ja kiinnostava akvaariofoorumi, parhaat asiantuntijat ryhtyvät heti tiedon saatuaan käyttämään sitä. Syntyy syvällisiä ja paljon tietoa sisältäviä keskusteluita.

Mikään harrastusfoorumi ei kuitenkaan voi päästä tiedossa kovin syvälle, koska se edellyttäisi ammattimaisia resursseja ja muodollista koulutusta, jota useimmilla ei ole. Ne, joilla on tarvittava koulutus ja mahdollisuus ammattimaisten resurssien käyttöön, siirtyvät omille foorumeilleen.

Otetaan tästä esimerkki toiselta elämänalalta: Kalastajat ovat yleensä erinomaisia kotimaisten kalojen lajintuntijoita ja asiaa koskevat keskustelut ovat yleisiä kalastusfoorumeilla. Mutta jos joku haluaisi vaikka alkaa keskustelemaan kalastuspalstalla siian siivilähampaiden lukumäärästä eri järvissä, hänelle ei juuri löytyisi päteviä vastakeskustelijoita. Siivilähampaiden lukumäärä on kuitenkin tärkeä asia ja on varmaa, että jostakin sitäkin käsittelevä foorumi löytyy. Siellä kuitenkin keskustelevat eri ihmiset kuin kalastuspalstojen eliittigurut.

Yritän sanoa, että akvaarioharrastuksen tietosisältö on kuitenkin useimmissa tapauksissa aika pinnallista (poikkeuksia epäilemättä on). Sitten kun akvaariofoorumin parhaat voimat ovat viiteen tai kymmeneen kertaan toistaneet kaikki tärkeät asiat, he eivät enää jaksa tehdä sitä. Sama väsymisilmiö koskee mielipiteitä. Kun A ja B ja molempien tukijat ovat viisi vuotta taittaneet foorumilla peistä siitä, onko oikein sanoa vihta vai vasta, he väsyvät ja erimielisyydestä muodostuu tabu, jonka esiin nostaminen ei ole suotavaa.

Tässä sitten tulee kuvaan moderointipolitiikka. Yleensä vanhojen väsyessä nousee esiin uusia keskustelijoita, joita kiinnostavat juuri ne samat asiat, joista vanha polvi on sanonut kaiken tietämisen arvoisen jo 5-10 vuotta sitten.

Ei ole mitään syytä kuvitella, että uudet kirjoittajat olisivat sen kyvyttömämpiä tai tyhmempiä kuin 10 vuotta sitten liittyneet. Jos he saisivat jauhaa aikansa, kävisi luultavasti niin - ja tämäkin on yleinen elämän ilmiö - että heistä kehittyisi vielä parempia asiantuntijoita kuin vanha polvi. Aikaahan siinä tietysti menisi.

Aqua Webin moderointilinja ja monien mahtikirjoittajien tyyli ei kuitenkaan salli tätä. Ajatuksena tuntuu olevan, että kun tarvittavat asiat on jo riittävän monta kertaa asiantuntijoiden toimesta sanottu, samoja asioita ei enää pidä avata. Vapaata uutta keskustelua sallitaan vain hömppäaiheista (käsilaukut, mitä-kaloja-mun-uuteen-akvaan jne).

Sama koskee mielipiteitä. Erehdyin kerran esittämään näkemyksen, joka on puhdas mielipidekysymys. Vasta jälkikäteen huomasin, että oli olemassa samaa aihetta koskeva eliittikäyttäjien keskusteluketju jo ehkä viiden vuoden takaa. Sain rankasti turpiini ja opin kerralla, että jos eliitillä on joskus ollut voimakkaita näkemyksiä jostain, on äärettömän sopimatonta vasta-alkajan käsitellä samaa asiaa.

Edellä sanotusta huolimatta nykyinen moderointilinja sopii minulle. Olen oppinut, mikä on soveliasta ja mikä ei, ja pystyn elämään sen mukaisesti. Mutta seurauksena epäilemättä on keskusteluaiheiden köyhtyminen ja pitkällä aikavälillä palstan näivettyminen.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Mikään harrastusfoorumi ei kuitenkaan voi päästä tiedossa kovin syvälle, koska se edellyttäisi ammattimaisia resursseja ja muodollista koulutusta, jota useimmilla ei ole. Ne, joilla on tarvittava koulutus ja mahdollisuus ammattimaisten resurssien käyttöön, siirtyvät omille foorumeilleen.

Otetaan tästä esimerkki toiselta elämänalalta: Kalastajat ovat yleensä erinomaisia kotimaisten kalojen lajintuntijoita ja asiaa koskevat keskustelut ovat yleisiä kalastusfoorumeilla. Mutta jos joku haluaisi vaikka alkaa keskustelemaan kalastuspalstalla siian siivilähampaiden lukumäärästä eri järvissä, hänelle ei juuri löytyisi päteviä vastakeskustelijoita. Siivilähampaiden lukumäärä on kuitenkin tärkeä asia ja on varmaa, että jostakin sitäkin käsittelevä foorumi löytyy. Siellä kuitenkin keskustelevat eri ihmiset kuin kalastuspalstojen eliittigurut.

Yritän sanoa, että akvaarioharrastuksen tietosisältö on kuitenkin useimmissa tapauksissa aika pinnallista (poikkeuksia epäilemättä on). Sitten kun akvaariofoorumin parhaat voimat ovat viiteen tai kymmeneen kertaan toistaneet kaikki tärkeät asiat, he eivät enää jaksa tehdä sitä. Sama väsymisilmiö koskee mielipiteitä. Kun A ja B ja molempien tukijat ovat viisi vuotta taittaneet foorumilla peistä siitä, onko oikein sanoa vihta vai vasta, he väsyvät ja erimielisyydestä muodostuu tabu, jonka esiin nostaminen ei ole suotavaa.
Näinpä, Ei tosin tarvi kauaa muistella niin mieleen tulee toistakymmentä nimimerkkiä jotka edustavat tätä syvällistä tietoa. Ymmärrän täysin heidän kyllästymisensä. Jopa semmoisesta s*ntaläjästä kuin kalastus.com löytyy toisinaan järjellisiä ketjuja joissa selviää eri siikalajien siivilähampaiden määrä tai ahvenen iän määrittäminen leukaluusta. Olisiko yksi mahdollisuus perustaa tänne keskustelualue "tieteellinen tai syvällinen keskustelu" jossa edellytyksenä kirjoituksen julkaisemiselle olisi että kysymysten ja vastauksen taso moderoitaisiin ja sekä kysyjien että vastaajien pitäisi osoittaa selvästi taso (perustellut mielipiteet, tieteelliset viittaukset jne.) Keskustelu ei olisi ehkä vilkasta, mutta tason säilyminen voisi kannustaa myös oikeaa tietoa omaavien henkilöiden osaamisen kun turha dippa dappa jäisi pois. Joka tapauksessa jotakin pitäisi yrittää...
/jari
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Maisu »

JJVi kirjoitti:Olisiko yksi mahdollisuus perustaa tänne keskustelualue "tieteellinen tai syvällinen keskustelu" jossa edellytyksenä kirjoituksen julkaisemiselle olisi että kysymysten ja vastauksen taso moderoitaisiin ja sekä kysyjien että vastaajien pitäisi osoittaa selvästi taso (perustellut mielipiteet, tieteelliset viittaukset jne.) Keskustelu ei olisi ehkä vilkasta, mutta tason säilyminen voisi kannustaa myös oikeaa tietoa omaavien henkilöiden osaamisen kun turha dippa dappa jäisi pois. Joka tapauksessa jotakin pitäisi yrittää...
Niin, minä edelleenkin lähtisin ensin kartuttamaan sitä harrastajien tietopohjaa vähän pintaa syvemmälle. En puhu mistään "knoppitietovisailusta" joksi NesteHukka ilmeisesti ajatukseni käsitti, vaan ihan siitä että perustietopohja olisi itse kirjoista/lehdistä/kokemuksista hankitussa tiedossa eikä täällä mantrana toistetuissa lauseissa joita henkilö ei välttämättä itse ole ajatellut kertaakaan kunnolla läpi. Tähän päästään antamalla harrastukselle aikaa, sekä viikoittain että vuosissa, ja lukemalla, lukemalla ja lukemalla.

Ei minusta ole mikään synti olla aloittelija. Olen ennenkin sanonut ja sanon uudestaankin että nauttikaa siitä että harrastus on uusi ja koettavaa vielä paljon edessä. Mutta minusta meillä tarvittaisiin sellainen poromoottori joka saisi ns. keskipitkän- ja pitkänmatkan harrastajat tuntemaan vähän suurempaa kunnianhimoa jotta akvarismi nousisi täällä Ruotsin ja Saksan tyyliseen arvostukseen "lajin" sisällä.

****************************
Ehdotus akvaarioseuroille syyskalenteriin: Evämarathon. Valitaan 3-6 akvaarioliikettä paikkakunnalta, käydään etukäteen katsomassa valikoima, valitaan esim. 10-15 kpl kalalajeja joita ei ilmoiteta osallistujille etukäteen ja hankitaan palkinto. Kierretään osallistujien kanssa liikkeet ja kokoonnutaan sen jälkeen seuran tiloihin, jossa ilmoitetaan lajit mitkä piti bongata. Osallistujat vastaavat kertomalla paitsi missä, myös millainen laji on kyseessä. Paras palkitaan.
Marathoniin voidaan myös valmistautua pitämällä kerhoilloissa "lukuiltoja" jolloin keskitytään lueskemaan tietyn ryhmän kaloista kertovaa kirjallisuutta seuran omasta kirjastosta. Halpaa, sisäsiistiä ja voisipa olla aika mukavaakin.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Ruman miehen ja JJVi:n tekstit kun lukee, käsittää, että foorumi tälläisenaan on melkolailla "valmis" ja loppunkaluttu.
Silläpä täällä on OT-alue hyvin eloisa, samoin osto- ja myynti- palstat. Ne kun ns. jaksavat ottaa vastaan uutta, mielikuvitus on näköjään rajaton.

Joitain poikkeuksia on tietenkin uuden suhteen myös muilla alueilla, mutta vähentymään päin, kuten sanottu.

Keskustelufoorumista tämä on muuttunut enemmän tiedonhakufoorumiksi. Jälleen yleistän, poikkeuksiakin löytyy.

Kiekko-osastolta löytyy hyviä keskusteluja.
Kaipaatko maisu samantyylistä muista kalalajeista?

Mielestäni muutos on tervetullut silloin, kun on pysähtyneisyyden tila ja nyt taitaa olla juuri sellainen menossa.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Lapinakka kirjoitti:Kiekko-osastolta löytyy hyviä keskusteluja.
Kaipaatko maisu samantyylistä muista kalalajeista?
Tuohon on oikeastaan aika vaikea vastata. Jos viestimääriä katsoo niin suunnilleen yhtä suosittuja osastoja näyttävät olevan monnit ja nuoliaiset, kaikki ahvenryhmät yhteensä ja kaikki muut kalaryhmät yhteensä (ilman ökömöttiäisryhmää). Sitten kasvit ja sisustus sekä tekniikka osuvat suunnilleen samaan myös. Merivesi tulee lujaa vauhtia takaa mutta paljon sielläkin on nimenomaan tätä laitepuolta käyty läpi.

Enpä tiedä. Ehkä siihen, mitä itse tässä haen, olisi helpoin tie jakaa koko foorumi kahtia "eläviin" ja "muihin". Siihen tyyliin siis, että esim. kasvit ja sisustus menisi poikki "kasveihin" ja "sisustukseen", merivesi jaettaisi "yleiseen" ja "eläimiin" jne. siten että ne prot saisivat ohitettua kaikki Eheimin mutterit ja meikkilaukut ikinä näkemättäkään sellaisia. Nostettaisi siis se pääasia paremmin esille. Tämä on tietysti vain minun unelmointiani eikä taatusti tule tapahtumaan. :)
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: AW:n aktiivisuus

Viesti Kirjoittaja annek »

JJVi kirjoitti: Moniko 2001,02,03 kirjautunut tai newssien aikainen harrastaja jaksaa seurata enää A-W:tä? Ilmoittautukaa :-)
Saako ilmottautua vaikka onkin tässä välissä ollut "pikku" breikki? Newsseissä tuli roikuttua antamuksella, ja sieltä tuttuja nickejä on täällä vilahdellut täälläkin, tosin lähinnä sivulauseissa. Mutta aika monta joita oletin täältä löytäväni, eivät olekaan viime aikoina (vuosiin) juurikaan kirjoittaneet.

Taitaa olla sama ilmiö joka forumilla, tasapainoilu pitää keskustelu asiallisena mutta virkeänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”