Onko moderointi kuollut?

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Haluaisin nostaa keskustelua aqua-webin nykytilasta. Ovatko kaikki moderaattirit kuolleita, vai kiinnostus koko keskustelupalstan ylläpitoon vain kuollut? Jos riittävän motivoituneita henkilöitä joilla olisi myös riittävästi aikaa hoitaa moderointia on liian vähän, niin voisiko siihen tehtävään ilmoittautua vapaaehtoiseksi? Jos ei, niin miksi ei?
Tämä kysymys kumpuaa etenkin myyntiosaston moderoinnin puutteesta, ei tarvitse selata kuin ensimmäinen tai toinen sivu läpi missä tahansa myyntikategoriassa, niin ne ovat täynnä jo myytyjä tuotteita, joita ei käyttäjät ole osanneet/viitsineet poistaa, eikä moderaattoreiita näytä kiinnostavan poistaa edes niitä joissa on jo vuosi sitten lmoitetu että myyty, voi poistaa. Heti ensimmäisten sivujen joukosta löytyy jo niin vanhoja ilmoituksia, että niihin on ilmestynyt vuoden sisällä vain "onko jo myyty?" kyselyitä, jotka jääneet myyjältä vastaamatta ja reagoimatta poistamalla ilmoitus joten todennäköisesti ne eivät ole enää myynnissä eikä myyjäkään ole enää aikoihin käyttänyt koko foorumia.
Pitäisi olla joku aikaraja, jonka jälkeen moderaattorit voivat poistaa kaikki viestit joihin myyjä eii ole esim. vuoden aikana kirjoittanut mitään tilapäivitystä.
Myyntipalstan nykytila kaivaa itselleen jatkuvasti syvempää kuoppaa mitä kauemmin tämän annetaan olla tällaisena, yksi kerrallaan käyttäjät turhautuvat vanhentuneiden ilmoitusten selailuun ja ne harvat, uudet ja voimassa olevat myynti-ilmoitusten jättäjät ovat tässä se suurin kärsijä, koska heidän ilmoituksiensa lukijakunta pienenee pienenemistään.
On tosi sääli, että ne jotka noudattavat palstan selkeitä sääntöjä, ilmoittavat ilmoituksessaan kaiken tarvittavan, päivittävät sitä tarpeen mukaan ja poistavat ilmoitukset heti kun ne ovat tarpeettomia, saavat kärsiä siitä että syystä X ja Y moderoinnilla ei puututa siihen että ryhmä Ö eli nämä jotka eivät osaa/viitsi poistaa ilmoituksiaan tai ovat jo aikaa sitten unohtaneet koko palstan ja ilmoituksensa olemassaolon, ovat romuttaneet ennen niin hyvin toimineen myyntipalstan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Omalla kohdallani on pahasti ruuhkavuodet kiusaamassa mahdollisuuksia aktiivisuuteen, hengissä ollaan - mutta pienemmällä liekillä. Pyrin itse siivoilemaan myyntipalstalta ilmoitettuja viestejä mahdollisuuksien mukaan pois, mutta aina ei ehdi eikä kykene.

Halukkaita lisäkäsiä otetaan toki mielellään vastaan, kun kerran tilanne on mikä on nykyisellä ylläpidolla. Minulle voi pistää vapaamuotoisen hakemuksen, jossa ilmaisee kiinnostusta auttaa ylläpidossa.

Sam
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Itse vuosia sitten laitoin samankaltaisen viestin aiheesta eli ei ongelma ole mikään uusi. Silloinkin tuolla oli vuosien vanhoja ilmoituksia kuten nytkin. Vanhin myynti ilmoitus taitaa nyt olla vuodelta 2015. En ole aikoihin myynti ilmoitusta tehnyt mutta ennen sitä ei muistaakseni saanut edes itse poistettua vaan se oli moderaattorien hommaa joille laitettiin poisto pyyntö ja jäätiin odottamaan josko ilmoitus poistuisi. Jos ei poistunut niin sitten piti omista asetuksista estää yksityisviestit ettei tullut turhaan kyselyitä vanhoista ilmoituksista. Silloin myös kyselin milloin lampputestien luvatut jarkoartikkelin julkaistaan Ei niitä koskaan julkaistu eikä noita lamppuja taida enää olla edes myynnissä kun testitkin ovat vuodelta 2013/2014 ja sitä vanhempia. Uutta verta tänne tarvittaisiin joilla riittäisi mielenkiintoa taas muutamaksi vuodeksi.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

Täytyy omalta kohdalta sanoa etten ainakaan minä saa poistettua/ osaa itse poistaa ilmoituksiani, muutakuin laittamalla niistä poistoilmoituksen moderaattoreille.
Olisikin hyvä asia jos ne tosiaan saisi itse poistettua kun jäävät tarpeettomiksi..
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

pirjoh kirjoitti:Täytyy omalta kohdalta sanoa etten ainakaan minä saa poistettua/ osaa itse poistaa ilmoituksiani, muutakuin laittamalla niistä poistoilmoituksen moderaattoreille.
Olisikin hyvä asia jos ne tosiaan saisi itse poistettua kun jäävät tarpeettomiksi..
Tarkoitin juuri sitä poistamisella, että laittaa sen poistopyynnön. Siihen on kuitenkin jokaisen myyntiosaston sivun alussa ne ohjeet, ehkä saisi olla vielä jotenkin korostettuna se, että myytyjen tuotteiden ilmoitukset tulee poistaa itse, ohjeiden mukaisella tavalla (vrt. ilmoituksen poisto tapahtuu... ). Kaikki eivät tunnu tajuavan edes että ne pitää ylipäänsä poistaa kun eivät ole enää ajankohtaisia, saati että kuka tekee mitäkin, jotta se tapahtuu.

Muuten minua ei haittaa ettei niitä voi käyttäjät suoraan poistaa itse, tosin en keksi mitä haittaa siitä olisi jos niin voisi tehdä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Sam Salonen kirjoitti: Halukkaita lisäkäsiä otetaan toki mielellään vastaan, kun kerran tilanne on mikä on nykyisellä ylläpidolla. Minulle voi pistää vapaamuotoisen hakemuksen, jossa ilmaisee kiinnostusta auttaa ylläpidossa.

Sam
Mainio juttu!

Pistetään harkintaan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Hakemus myyntipalstan moderaattoriksi lähetetty, ilmeisesti siihen ei kuitenkaan kaivata apua tai itse en siihen kelpaa kun minulle ei olla edes vastattu mitään, jo kuukauden olen vastausta odotellut.

Edit. Sain vastauksen ja pääsen moderoimaan myyntipalstaa :)
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

Hyvä olisi taas hiukka noita myynti ja ostopalstojen ilmoituksia vanhimmasta päästä tyhjennellä.. Jos vaan joku ehtisi [;)]
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

pirjoh kirjoitti:Hyvä olisi taas hiukka noita myynti ja ostopalstojen ilmoituksia vanhimmasta päästä tyhjennellä.. Jos vaan joku ehtisi [;)]
Moi, kiitos muistutuksesta! On päässyt kaikki harrastuksiin liittyvä jäämään taka-alalle kun tässä poikkeusajan keskellä yritän tehdä muuttoa.
Sain luvan oman harkintani mukaan poistaa tosi vanhoja ilmoituksia, kun suurin osa ilmoitusten jättäjistä ei ole vastannut yksityisviestiini joita lähetin yli sata tuossa yhdessä vaiheessa.
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

Moi vaan! Kyllä mun mielestä vuodenkin vanhat ja siitä yli sais poistaa ihan kyselemättä mitään :P.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Joo, mutta olisi kiva jos siitä olis joku kaikille näkyvä yhteinen linjaus olemassa niissä säännöissä, että jos ei ole vuoteen nostanut ilmoitusta niin sitä vanhempia ilmoituksia poistellaan kyselemättä. Tuntuu itsestä vaan vähän ikävältä alkaa poistelemaan mielivaltaisesti niitä jotka menee vähän harmaalle alueelle, täällä on pieni vähemmistö joilla on esimekiksi itse viljelemiään lajeja lähes jatkuvasti saatavilla, ja monta tällaista myynti-ilmoitusta joista osaa kuitenkin nostellaan silloin tällöin.
Ostoilmoituksissa on vielä todennäköisempää että yli vuoden vanhoja asioita on edeleen haussa, itsekin olen "roskakotiloita" koittanut löytää jo vuosia. Toki se on silloin käyttäjän päänvaiva jos ei ole muistanut ilmoituksiaan nostella, JOS olisi säännöissä linjattu asia.

Mutta poistelin eilen pari tuntia noita myydään-ilmoituksia vanhimmasta päästä kunnes kädet väsyi. Täytyy jatkaa paremmalla ajalla.
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

Joo, mut eilen kun vähän vilkaisin tekniikka puolen myynti ilmoituksia, siellä vanhimpia taitaa olla vuodelta 2015. Noista tuskin tarttee keneltäkään enää kysellä. Paras olis jos tuollaiset Vanhat ilmoitukset poistuis automaattisesti :roll:
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Onko moderointi kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Onhan siinä hommaa jos aloittaa 5 vuotta vanhoista viesteistä poistamisen. Vähän aikaisemmin kun aloittaa homman niin ei ole kerralla niin suuri työ. Mielestäni 3kk vanhat ilmoitukset suoraan poistoon jos niissä ei ole mitää päivitystä tapahtunut.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”