akvaarion hoitopalvelua

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?


Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
pkaelli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 18:19, 16.06.2014
Sukupuoli: Mies

akvaarion hoitopalvelua

Viesti Kirjoittaja pkaelli »

Moikka!

myin taloni just uudelle omistajalle. Hän aivan newbie akvaarion kanssa ja haluaisi ostaa palveluna n. 450L akvaarion tarvitseman ylläpidon Itä-Helsingin Laajasalossa.

Löytyisikö tätä kautta sopivaa, asian osaavaa tekijää? Toki kk-korvausta tms. vastaan

AKvaario on tällä hetkellä surullisessa kunnossa, sitä riivaa sitkeä leväongelma mistä pitäisi päästä eroon. Asukkeina ei muita kuin 5-6 helmirihmakaloja. Leväongelma on vaivannut jo useamman vuoden, olen itsekin yrittänyt päästä eroon ilman tuloksia.

Tässä tarvitaan ns. avaimet käteen palvelu kuntoon saattamisesta JA päälle jatkuva hoito.
(asukit voivat ehkä tehdä jotain pientä itse, mut lähtökohtaisesti ei).

ottaisin mieluusti vinkkejä vastaan maililla tai puh (ei tälle foorumille kun en tätä itse juurikaan seuraa)

Jussi
040-838 1153
talo.kahkonen@gmail.com

Olisihan tuo hieno saada kuntoon. Kunnossa ollessaan se on upeaakin upeampi, upotettu seinään ja näyttää elävältä taululta kun on loistossaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”