mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

milo28
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:37, 11.01.2007
Paikkakunta: Lahti

mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja milo28 »

mistä kannattaisi hankkia kiekot ja mistä noita ihan perus Brown discus kiekkoja löytyisi?

nimim. tuleva kiekkola
altaat 660 ; 189; 125 ja 58 litraa. ja hei, yhteydenotot akvavep yksityisviestillä pliis =)
Matti2001
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 12:17, 04.04.2009
Sukupuoli: Mies

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Matti2001 »

Akvaario Kurki. Vantaa, Tikkurila.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Siellä on tällähetkellä todella upeita punaruskeita kiekkoja, jokea mistä ovat kotoisin en nyt muista.
In numbers of ten the power is in one.
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Morpho »

milo28 kirjoitti:mistä kannattaisi hankkia kiekot ja mistä noita ihan perus Brown discus kiekkoja löytyisi?

nimim. tuleva kiekkola
Kysyppä Akvaariokurjesta, kyllä siellä melkein aina ruskeita/sinisiä kiekkoja on.

http://www.akvaariokurki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ihan offtopiccina...
Tuli muuten ylläri, kun samalla Kurjen sivuja vilkaisin.
Huomasin muuten, että Akvaariokurjen uusien nettisivujen yläbannerissa oleva pieni leikattu sinikiekonkuva on omasta kalastani otettu.
Samoin kuva tefenkiekoista joka löytyy kalat linkin takaa on kuva omista tefenkiekoistani.
English linkin takaa taas löytyy kuva Nhamundan sinikiekoistani.

Täytyy sanoa että hyvä maku heillä on ollut kuvia valitessa ;)
No itseppä toimitin kuvia aikoinaan sähköpostitse kun pyysivät, että saavat asiakkaille näyttää millaisia kiekkoja ovat maahan tuoneet.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Morpho »

Tulipahan samaan aikaan monta samanlaista vastausta.
Itsekkin olen menossa ensiviikolla pitkästä aikaa Kurkeen käymään, mutta en kaloja ostamaan, on jo kaikki paikat täynnä :)

edit :
Ehkä kuitenkin muutama monni tarttuu mukaan. ;D
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
milo28
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:37, 11.01.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja milo28 »

Kiitos nopeista vastauksista tuukkis ja matti sekä kiitos kuviesi mainostuksesta morpho.

Täytyy pyörähtää ehkä tuolla kurjessa, mahtaako ko. kiekoille löytyä alaan perehtynyttä kasvattajaa suomesta? Jos löytyy niin ilmoita itsestäsi.

Mitä muuten olette aiheeseen enemmän vihkiytyneet mieltä, minkä kokosina (halkaisija noin) kiekkopoikaset kannattaa tällaisen vasta-alkajan hankkia. Ja onko kaloja syötettävä jatkuvasti sydämellä ja muulla tehoruualla ettei homma karahda puihin ja fisut jää kitukasvuisiksi? Miten muuten saatte esim. naudan sydämen säilymään vai ostatteko joka 2. pvä kaupasta lisää lihaa? Ei kai 6-8 kiekkosta kuitenkaan kokonaista sydäntä syö siinä ajassa kun se jo menee huonoksi.

vinkkejä siis kaivataan.
altaat 660 ; 189; 125 ja 58 litraa. ja hei, yhteydenotot akvavep yksityisviestillä pliis =)
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

En ota kantaa ruokapuoleen noin muuten, koska olen itsekin kiekkojen kanssa ihan aloittelija.
Mutta sydämestä sen verran, että teet ensin mixin valmiiksi, ja sitten pakastat sen annospaloina pussissa, rasiassa tai jääpalamuoteissa. Sulatat sitten aina vaan yhden annoksen kerrallaan, näin mixi säilyy pari-kolme kuukautta.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
milo28
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:37, 11.01.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja milo28 »

Aivan eli tuo kiekkomix sisältää siis tuota sydäntä.
Eli samaan tapaan soseeksi kuin muidenkien kalojen omavalmiste-sapuskat.
Tosiaan, niinkuin sanoin tässä ollaan aika lähtökuopissa vielä ja selvitän parasta aikaa kiekkojen hoidon ja ruokinnan.
Vesiarvot pelittää jo olemassa olevaan tonkkaan, lämpötilaa pitäisi toki hilata hieman ylemmäs kiekkojen myötä.
altaat 660 ; 189; 125 ja 58 litraa. ja hei, yhteydenotot akvavep yksityisviestillä pliis =)
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Sieltä kurjesta saat hankittua erinomaista kiekkomixiä valmiina joten itse sitä ei juuri kannata väsäillä ellet sitten ole ostamassa kymmeniä kiekkoja kerralla. Noissa kurjen myymissä kiekko ruuissa on ravintoaineet ja vitamiinit kohdallaan kiekoille. Minä syötän nykyisin kiekoilleni pääasiassa NLS kuivaruokia sekä hyvälaatuisia surviaisia. Kurjen lihakiekkoruokia syötän noin pari kertaa viikossa.
In numbers of ten the power is in one.
milo28
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:37, 11.01.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja milo28 »

Kiitokset käyttäjän kokemuksista Tuukkis, itse tehtynä oikealla reseptillä pääsen samoihin ravinnemääriin+vitamiineihin ja säästän varmaan jokusen euronkin. Eihän se valmiista ohjeesta tekeminen mitään rakettitiedettä ole (ainekset sekasin ja mössöksi ja pakastimeen) =)

Onko sulla kotisivuja, missä voisi ihmetellä kiekkosia..?
altaat 660 ; 189; 125 ja 58 litraa. ja hei, yhteydenotot akvavep yksityisviestillä pliis =)
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Itsetehtynä tulee vaan tehtyä sen verran paljon että menee osa vanhaksi siellä pakasteessa ja samantien roskistavaraksi. Eli ei siinä niin paljon säästä jos ollenkaan.
Minulla ei ole kotisivuja ainakaan vielä.
In numbers of ten the power is in one.
lazzo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 14:01, 06.08.2006
Paikkakunta: jämsä

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja lazzo »

Ehkei luonnonkiekot ole ihan vasta-alkajan listalla, omasta mielestäni, karkeista on helpompi aloittaa ja ei käy niin lompakonkaan päälle :D
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Kiekkoasioissa kannattaa ottaa yhteyttä Vainion Janneen lemmikkitalo taikatassuun raumalle (02) 8225 981. Kokemusta kiekoista löytyy runsaasti ja myynnissäkin ainakin viimeksi siellä käydessä sekä villiä että itse viljeltyä kalaa.

Ja vielä siitä saatavuudesta... Suomalaiset liikkeet käyttävät 95% samoja tukkulistoja, eli jos saat jotain kalaa liikkeestä a, saat sitä ihan varmasti myös liikkeestä b.
valtteri1611
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 13:03, 14.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja valtteri1611 »

Teemu Salonen kirjoitti:ainakin viimeksi siellä käydessä sekä villiä että itse viljeltyä kalaa.
Koska olet viimeksi käynyt? Itse kävin n.2 viikkoa sitten ja oli pelkkiä karkkeja. Täytyy minunkin mainostaa taikatassua,sillä kiekot näyttivät todella hyväkuntoisilta ja elinvoimaisilta. Sieltä itse ainakin meinaan ostaa omaan parveeni jatkoa.(kunhan lompakko antaa myöden :mrgreen: )
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

valtteri1611 kirjoitti:
Teemu Salonen kirjoitti:ainakin viimeksi siellä käydessä sekä villiä että itse viljeltyä kalaa.
Koska olet viimeksi käynyt? Itse kävin n.2 viikkoa sitten ja oli pelkkiä karkkeja.
Edellisestä käynnistä on kyllä jo aikaa. Tänään piti poiketa, mut en ehtiny.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Epäilempä että ei tuo kurki tilaa 95% samoista tukkulistoista kuin tuo taikatassu. Kurkihan tuo kuitenkin itse tukkurina kiekkosensa maahan ja ainakin viimeaikaiset kiekkoset on olleet aivan parasta mitä olen vuosiin nähnyt,tosin se näkyy jonkin verran myös hinnassa .
In numbers of ten the power is in one.
annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja annikki »

Eikö Kurjen tukkurina maahan tuomat kalat sitten mene vähittäismyyntiin muualle kuin omaan liikkeeseen?
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Jeps. Kyllä taikatassuun on kurjesta kiekkoja tullu:)
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Luultavasti kumminkin tuo vantaa on lähempänä lahtea kuin tuo rauma. Ihan senkin takia varmaan on helpompi mennä kurkeen kuin taikatassuun . Tietysti ketä asustelee rauman vaikutuspiirissä käy sitten taikatassussa.
In numbers of ten the power is in one.
lazzo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 14:01, 06.08.2006
Paikkakunta: jämsä

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja lazzo »

Millainen hintataso raumalla on luonnon kiekoissa? Eihän tänne suomen kamaralle "priimakiekkoa" edes tule, kurjesta löytyy parhaimmat suomen yksilöt mielestäni, joten naapurimaassa lähimmät priimat, jos lompakko kestää :)
Viimeksi muokannut lazzo, 11:07, 12.04.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Teemu Salonen kirjoitti:Jeps. Kyllä taikatassuun on kurjesta kiekkoja tullu:)
Tämä ei pidä paikkaansa. Juurikin Karin kanssa keskustelin, ja hänen pyynnöstään oikaisen: hän ei ko. liikettä tunne, eikä ole sinne koskaan kiekkoja toimittanut. Kurjen kiekkoja ei muutenkaan ole pahemmin muihin liikkeisiin toimitettu.
Viimeksi muokannut Mabo, 11:10, 12.04.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
lazzo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 14:01, 06.08.2006
Paikkakunta: jämsä

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja lazzo »

Mabo kirjoitti:
Teemu Salonen kirjoitti:Jeps. Kyllä taikatassuun on kurjesta kiekkoja tullu:)
Tämä ei pidä paikkaansa. Juurikin Karin kanssa keskustelin, ja hänen pyynnöstän oikaisen: hän ei ko. liikettä tunne, eikä ole sinne koskaan kiekkoja toimittanut. Kurjen kiekkoja ei muutenkaan ole pahemmin muihin liikkeisiin toimitettu.
Näin itsekin oletin. Miksi jakaa leipä muiden kanssa :) , kyl Kari myy itse omat kiekkonsa.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Niin minäkin olen kuvitellut että kurki myy kiekkonsa suoraan harrastajalle, ehkä joitain voi mennä hyvin harvoin muihin liikkeisiin. Mutta Teemuhan se tietää ilmeisesti enemmänkuin tietääkään.
In numbers of ten the power is in one.
milo28
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:37, 11.01.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja milo28 »

Meneeköhän keskustelu nyt ihan oikeaan suuntaan..korostuu aika paljon tuo MINÄ tiedän tyyli..

kiitos kuitenkin vastauksista, sain jo tiedon jota kaipasinkin.
altaat 660 ; 189; 125 ja 58 litraa. ja hei, yhteydenotot akvavep yksityisviestillä pliis =)
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: mistä kiekkoja (Brown discus tms)?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Aikaa on tosiaan kulunut jo vuosia kun kurjelta on raumalle kaloja tullut. Ja sillonkin vain muutaman kerran. Onkohan siellä omistaja jossain välissä vaihtunut? Laskutuksessa ei muuten puhuta lemmikkitalo taikatassusta vaan vanhan rauman lemmikistä. Siitä voi johtua kurjen tietämättömyys ko firmasta.

Aktiivista tukkukauppaa kurki ei tietääkseni ole koskaan harrastanut, mutta joissakin määrin kyllä. Nämäkin kalat ostettiin sisään niin, että yrittäjäpariskunta menivät ihan normaaleina asiakkaina sisään, maksupuoli oli kuitenki siis "tukkuhinnoilla". Mutta kuten sanottu, en tiedä tämän päivän tilannetta enkä yli vuoteen ole enää taikatassussakaan vaikuttanut joten moni asia on ehtinyt muuttua:) Kerroin vain sen mitä on tapahtunut:)

Mutta kuten tossa jo aikaisemmin todettiin, keskustelu on eksynyt (yllätys, yllätys) sivupoluille.

Taikatassun lisäks olen bongannut kiekkoja myös leppävaariossa. Tosin se taitaa olla viljeltyä kamaa. Vannomaan en mene, ei oo koskaan ollu Villen kanssa asiasta tarkemmin puhetta. Pienessä akvaariokaupassakin saattaa olla vielä jotain jäljellä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”