Kiekkolaan pohjakaloja

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iivari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 19:58, 22.04.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Kiekkolaan pohjakaloja

Viesti Kirjoittaja iivari »

Vinkkejä immeiset, Kiekkojen kanssa yhteensopivia pohjatonkijoita, levänsyöjiä, Plekoja?
Meillä tällä hetkellä Katinkulta, Kirjo, Helmi ja Haarniskamonneja, sekä Klovninuoliaisia+Partamonni. Ilmeisesti plekoista Appelsiinipleko sopisi hyvin?
Tiikerinuoliaisista ja Purjesampimonneista luovuttiin, ei toiminut kiekkojen kanssa meillä.
-Discus-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:17, 03.01.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kiekkolaan pohjakaloja.

Viesti Kirjoittaja -Discus- »

Jep, appelsiini pleko olisi yksi hyvä vaihtoehto. Itsellä kiekkojen kanssa myös helmipallopleko(L-201) ja hyvin on pärjätty. Ei ahdistele kiekkoja tai muita asukkaita. Kala kuuluu myös ns. lihansyöjä plekoihin joten jättää myös kasvit rauhaan [;)]
"Only God Can Judge Me" -2pac
Paavo2006
Senior Member
Senior Member
Viestit: 697
Liittynyt: 15:18, 26.12.2009

Re: Kiekkolaan pohjakaloja.

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Mulla kiekkojen kanssa myös pari helmipalloa sekä pari sokkeloa ja pari salamanteria, kukaan ei ahdistele ketään eikä syö kasveja vaikka salamanteri sekasyöjä taitaa ollakin. :)
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1302
Liittynyt: 19:02, 04.12.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiekkolaan pohjakaloja

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Täällä kiekkojen seurana 2 kpl helmipalloplekoja, appelsiinipleko ja kultajuovapleko. Tarkoituksena olisi hankkia joukkoon muutamia pienehköjä tai hidaskasvuisia plekoja lisää.
Fishy fella.
Kotitonttu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 19:36, 24.01.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekkolaan pohjakaloja

Viesti Kirjoittaja Kotitonttu »

Mulla on tiikerinuoliaisia verkkopiikkipleokoja ,salamanteriplekoja mustaplekoja hieroglyyfejä,sokkeloplekoja,monnisia(kaikista eniten lämpöä kestäviä monnisia)koruplekoja.Enkä yleensä ymmärrä mikä fisu ei tule toimeen noin rauhallisen kuin kiekko on.Histriassa taaksepäin ainoat kalat mitkä ovat kiekkoja häirinneet ovat olleet Argus ja jonkin verran sampimonnit sekä haarniskamonnit.Nämä viimeksi mainitut ainoastaan siinä mielessä että ovat erittäin vilkkaita ruuan perään.Sampimonnit kävivät jonkin verran kyljillä,mutta ei nuo kiekot oikeastaan siitä suuremmin kärsineet.Niin noita monnisia mitkä kestävät ton 30 asteen lämpötilan ei hirveesti ole,minulla on koko kiekkouran aikana ollut jos monen moista corydorasta ja vain helmimonninen ainoastaan pärjää ja kumminkin kiekkoja ollut yli 40 vuotta.Terveisin Hanski
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkolaan pohjakaloja

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Nostelen vanhaa ketjua.
Olen seuraillut viimeaikoina akvaa öisinkin hommattuani kuuvalot. Harmikseni olen todennut että yksi kolmesta punanoitamonnistani ja toinen juovanokkamonneistani ruokailee hyvällä ruokahalulla ja uskomattomalla järjestäytyneisyydellä kiekkojen kyljiltä öisin.
Juovanokat saa molemmat lähtöpassit ja 2 muuta punanoitaa vahdin kuin haukka.
Syöminen oli jo niin pahaa että aikuinen uroskiekko makasi pohjassa paniikissa kun ei pääse karkuun. [}:)]

Partis ja monniset osaa käyttäytyä.
Nano Riutta <3
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kiekkolaan pohjakaloja

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Jos ei osaa käyttäytyä -> häätö. Ei tuollainen kiusaaminen ole kiekoista mukavaa.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”